רכב

התחבורה הציבורית בישראל מצטרפת למהפכת הרכבים החשמליים

חברת סופרבוס הודיעה כי תפעיל בקרוב קו בין-עירוני חשמלי חדש בין עפולה לחיפה, אולם לצד החידושים, עולות שאלות רבות סביב האתגרים להקים תשית דומה במקומות אחרים בארץ
מערכת ice | 
אוטובוס חשמלי (צילום יחצ סופרבוס)

בשבוע הבא יחל לפעול האוטובוס הבין עירוני החשמלי הראשון בישראל, כך על פי הודעה של חברת סופרבוס. מדובר באוטובוס מדגם טריומף שאמור להגיע עד לטווח של כ-400 ק"מ. בישראל כבר ישנם עשרות אוטובוסים חשמליים פעילים, אולם הם זקוקים לסוללה גדולה והטווח שלהם מוגבל.

החברה תפעיל קו בין עירוני בין עפולה לחיפה, הוזמנו כבר 25 יחידות שיכנסו לשירות עד סוף 2022, כאשר כל אוטובוס מהדגם החדש יוכל לבצע לכל היותר 10 נסיעות, לפני שיזדקק לשוב לטעינה.
 


חשמול צי האוטובוסים הוא פרויקט מרכזי של משרד התחבורה ורק לאחרונה הודיעו במשרד כי הממשלה אימצה ותקצבה את היעדים למעבר לתחבורה ציבורית מאופסת פליטות. האוטובוס של סופרבוס הוא  רק חלק, ממאות אוטובוסים חשמליים שמתכוונים במשרד התחבורה להכניס לשירות בשנה הקרובה.

 



אולם יש לציין כי חשמול צי האוטובוסים הוא פרויקט מורכב המחייב הקמת תשתית טעינה תומכת בקנה מידה משמעותי ועמדות טעינה לכל אוטובוס, שיאפשרו טעינה במהלך היום, וטעינה איטית במהלך שעות הלילה. בדיקה שערך אלכס ויסמן, לשעבר מנכ"ל מוריה, חברת התשתיות העירונית בירושלים, אשר התפרסמה בכלכליסט, מעלה את השאלה האם משרד התחבורה  באמת יצליח לעמוד ביעדים, הגם שהתכנית תוקצבה בהתאם. לדוגמה מציינים בבדיקה שחברת מטרופולין מתכננת להפעיל 200 אוטובוסים חשמליים בשנה הבאה, אך אין אפשרות לטעון אותם באלעד, היכן שהייתה ההפעלה אמורה להתחיל.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה