רכב

מבטלים טסטים רגע לפני: הציבור זועם על משרד התחבורה

טסטים מתבטלים רגע לפני הבחינה, אדם שסובל מדימנציה לא מקבל תו נכה, ואף אחד לא עונה במוקד השירות: יותר מביטוח לאומי ורשות ההגירה - משרד התחבורה הוא הגוף שזוכה למספר תלונות הציבור הרב ביותר בדו"ח מבקר המדינה. במשרד מסבירים שבלי תקציב לשנת 2021, לא ניתן היה לשפר את השירות
מערכת ice |  1
אוטובוס ממוגן קורונה (צילום Aura Air)

אחד מהצעדים החשובים ביותר כדי להוציא את מדינת ישראל מהמשבר התחבורתי, ולגרום לאזרחים לוותר על הרכב הפרטי, הוא האמון שקיים בקרב ציבור הנוסעים לגבי השירות. זו אחת הסיבות למדניות המקדמת בנייה של יותר נתיבי תחבורה, כדי לאפשר עמידה בלוח הזמנים ולמנוע איחורים ושיבשושיים בתחבורה הציבורית. זו גם אחת הסיבות שבמשרד התחבורה קיים מערך לפיקוח על חברות האוטובוסים, הכולל אפשרות להגשת תלונות ופניות של נוסעים בנושא.

אולם, לא בטוח של לציבור הנוסעים יש סיבה טובה לתת אמון בשירותי התחבורה הציבורית, זאת כאשר דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם היום (שלישי) מכתיר את משרד התחבורה לכזה שזכה למספר תלונות הציבור הרב ביותר בשנת 2021, יותר מביטוח לאומי ורשות ההגירה.
 


ע"פ הדו"ח התקבלו כ- 1,776 תלונות על משרד התחבורה המהווים זינוק של של 80.5% לעומת השנה הקודמת. רובם המוחלט של התלונות עסק בשירות שמספק אגף הרישוי על כלל יחידותיו, בהם: אי הגעת רישיונות נהיגה, קשיים בקבלת תו נכה, חיובים כפולים באגרות הרכב וכדו'.

כך לדוגמה נכתב בדו"ח כי "בקשתו של קשיש סיעודי הסובל מדמנציה ומרותק לכיסא גלגלים לקבלת תג נכה המיועד לנכים שזקוקים לכיסא גלגלים נדחתה", והוא קיבל את הצו רק לאחר התערבות הנציבות.
בפרט, ציין המבקר כי על רקע רפורמת הפרטת מבחני הנהיגה התקבלו עשרות תנועות בנושא, "נוצר מצב שבו הזכיין הפועל בחלקה הדרומי של ישראל שיבץ נבחנים במבחן נהיגה מעשי במועד מסוים, אף שבפועל בשל המחסור בבוחנים לא הייתה כלל היתכנות לקיום הבחינה באותו מועד. נבחנים כאלה המתינו למועד הבחינה הפיקטיבי שנקבע להם במערכת. ואולם בפועל הבחינה בוטלה " תואר בדו"ח.
 


בעיה עיקרית נוספת שמעלה המבקר, הוא קושי בקבלת מענה במוקד הטלפוני ובאמצעים האחרים לפניות הציבור במשרד. המתלוננים על אגף הרישוי טענו בין היתר שהאגף לא השיב על פניות מקוונות, אחרים העידו כי אף שנקבע להם מועד לשיחת טלפון, הם לא קיבלו שיחה מפקיד הרישוי, או ששיחת הטלפון נותקה באמצע והעובדים  שאיתם שוחחו המתלוננים לא חזרו אליהם. כן התקבלו תלונות על שירות ויחס בלתי הולמים.

במשרד התחבורה מסבירים את הזינוק במספר התלונות בכך ששנת 2021 הושפעה באופן ישיר מהקורונה, ומבצע שומר החומות שהביאו לסגירת קבלת הקהל במשרד הרישוי ולעומס יוצא דופן. סיבה נוספת שמציינים גורמים במשרד היא המצב הפוליטי הבעייתי "חוסר התקציב מנע מאיתנו להמשיך את קמפיין הדיגיטציה, לאחר העברת התקציב במהלך החודשיים האחרונים, הוספנו המון שעות עבודה לפקידי השירות" אומר גורם במשרד.  למרות זאת, בדו"ח מבקר המדינה כי מספר רב מאוד של תלונות נרשם גם בשנים 2018 – 2020, וכן כי עדיין ממשיכות להתקבל בנציבות תלונות על היעדר מענה .
 


ממשרד התחבורה נמסר כי הגוף: "הינו אחד מנותני השירות הגדולים בארץ, והוא מעניק שירות מדי יום לכ-30 אלף נהגות ונהגים ברחבי הארץ, בתחום הרכב והרישוי, בנוסף למאות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית. המשרד ילמד את דוח נציב תלונות הציבור באופן מעמיק, ויפעל לשיפור השירות וייעול המערכת, בהתאם לממצאיו".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המשרד הגרוע ביותר מכל משרדי הממשלה
    גיל 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר להשיג שום בעל תפקיד בטלפון,צריך לקבוע תור מראש למה? נגמרה הקורונה אבל ככה הם שולטים בכמות מרבלי השרות וככה נוצר ביקוש למאעכרים הרגו אותנו עם הבירוקרטיה שלהם די מספיק שיעשו שם חריש עמוק יעיפו את כל מי שלא מתפקד ויביאו כח אדם חדש מצידי שיביאו סטודנטים בכמויות שיתחילו לשחרר את הפקק העצום שנוצר שם
    סגור