תקשורת ומדיה

מבקר המדינה: "ממליץ להגיש תביעות אזרחיות כנגד מחבלים"

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, דן בפעילות הממשלה נגד המחבלים בצילו של גל הטרור, והבהיר כי ישנו "כלי אחד פשוט" להתמודדות נגד הטרור – הגשת תביעות אזרחיות כלפי מחבלים, כאשר הכספים יקוזזו מהרשות הפלסטינית.
מערכת ice | 
מתניהו אנגלמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, השתתף הבוקר (שלישי) בכנס של המכללה למנהל ונשא דברים. הוא דן בפעילות הממשלה נגד המחבלים בצילו של גל הטרור: "יש כלי אחד פשוט ואפקטיבי שמדינת ישראל לא משתמשת בו במאבק נגד הטרור: הגשת תביעות אזרחיות כלפי מחבלים, כולל קיזוז כספים מהרש"פ. אין צורך בשינויי חקיקה, רק לאכוף. המחבלים צריכים להבין שהטרור לא משתלם, גם כלכלית". 
 


הוא קרא לשר המשפטים, גדעון סער, לעשות שימוש באכיפה האזרחית בדמות תביעות מן הסוג שהוזכר, והדגיש את ההיתכנות: "לצורך כך לא נדרשים שינויי חקיקה, צריך רק להחליט שאוכפים, ולאכוף. הדבר חיוני גם לעשיית צדק וגם למלחמה בטרור".

עוד התייחס המבקר אנגלמן למבצע שומר החומות: "בקרוב אפרסם דו"ח על המבצע. מלבד הפגיעות בנפש, בפרעות במאי 2021 הייתה פגיעה קשה ברכוש ואנו נבדוק את המימוש של כלי האכיפה האזרחי אני קורא לשר המשפטים וליועצת המשפטית לממשלה - להפעיל את כלי האכיפה האזרחית. הדבר חיוני גם לעשיית צדק וגם למלחמה בטרור".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה