רכב

בחמישי שביתה נוספת בתחבורה: אלו הקווים שלא יפעלו

ההסתדרות הלאומית הודיעה על השבתת התחבורה הציבורית גם ביום חמישי הקרוב: " הנהגים צריכים לזעוק כדי לקבל תנאי מחיה מינימליים"; שרת התחבורה מיכאלי: "ארגון שעושה קמפיין פוליטי ומשקר במצח נחושה"
מערכת ice |  3
תיקוף באוטובוס אילוסטרציה (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
ההסתדרות הלאומית המאגדת את ועדי העובדים של חברות האוטובוס: "דן באר שבע", "בית שמש אקספרס", ו-"אקטרה תחבורה", הודיעה היום על החרפת העיצומים והשבתת התחבורה הציבורית ביום חמישי הקרוב החל מהשעה 16:00 ועד לבוקר יום שישי.
השביתה מגיעה לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הסיר את צווי המניעה שביקשו להגביל את היקף העיצומים לשעתיים בשבוע (פרט לנהגי קווים עליהם נאסר לשבות בשל הסכם קיבוצי עליו הם חתומים).
הארגון מציב מספר דרישות במטרה לשפר את תנאי העסקתם של הנהגים, בהם: הספקת מתקני מנוחה ושירותים במסופים וטיפול בסוגית אלימות של נוסעים כלפי הנהגים. כמו כן, מבקשים להסית תקציב לטובת שיפור שכר הנהגים כבר השנה וכן לכלול זאת בבסיס התקציב לשנת 2023 ואילך- דרישה שנראה כי כלל לא ניתן לדון בה, על רקע פיזור הכנסת הצפוי ודחיות דיוני התקציב וחוק ההסדרים.
 
ההסתדרות הלאומית ממשיכה להפנות אצבע מאשימה ישירות כלפי שרת התחבורה מיכאלי שלדבריהם מסרבת להעביר פער של 20 מיליון שקלים שיכול לפתור את בעיית הנהגים: "אנחנו פונים לשרת התחבורה: ראינו איך אתם יודעים להעביר עשרות מיליונים בלילה אחד לצורכי תקציב מפלגות, אבל הנהגים צריכים לזעוק כדי לקבל תנאי מחיה מינימליים? יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר " מסרו בהודעה לתקשורת.
מנגד, בראיון לדב גילהר בכאן ב' טענה אתמול מיכאלי כי "השביתות של הנהגים הופסקו ברובם על ידי הארגונים שבאמת דואגים לזכויות הנהגים. אנחנו הקצנו כסף של משרד התחבורה. האוצר מסרב להיכנס לדיון הזה, כאשר כל דיוני השכר במדינת ישראל תלויים במשרד האוצר. מהיום הראשון אמרתי לנהגים שאני איתם ושאני תומכת בדרישות שלהם".
בהמשך היא אף תקפה את ארגון ההסתדרות הלאומית ואמרה כי מדובר "בארגון שעושה קמפיין פוליטי ומשקר במצח נחושה, כי אני נפגשתי עם כל הנציגים ומצאתי להם כסף במשרד התחבורה והעברנו אותו למפעילים שנכנסו איתם למו"מ, לכן השביתות הושהו כרגע". למרות דבריה של מיכאלי, גם בארגון "כח לעובדים" המייצג את ועדי העובדים של "ספורבוס" ו"אלקטרה אפיקים" מציינים כי הם שוקלים להמשיך את ההשבתות ביום שני הקרוב.
 
להלן רשימת הערים השובתות בהן לא ינתנו שירותי תחבורה ציבורית, של החברות האמורות: ירושלים - קווי ירושלים - שפירים, קווי ירושלים - בית שמש, ירושלים - בני ברק, ירושלים מודיעין עילית. ירושלים, נווה אילן. נתניה - כל התחבורה העירונית. אשדוד - כל התחבורה העירונית ובינעירונית באשדוד והמושבים והסביבה. פתח תקווה - תחבורה עירונית וחלק בינעירונית. ראש העין - כל התחבורה העירונית ובינעירונית.
 יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית. בני ברק - קווי בני ברק - ירושלים, קווי בני ברק רעננה.  נמל תעופה בין גוריון- קווי ירושלים - נתב"ג. גן יבנה - כל התחבורה העירונית והבינעירונית. באר שבע – כל התחבורה העירונית. אריאל - כל התחבורה העירונית והבינעירונית. מועצה אזורית שומרון - כל התחבורה העירונית וחלק מבינעירונית. בית שמש - כל התחבורה העירונית והבינעירונית לכיוון ירושלים וממנה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רק רכב פרטי . רק רכב פרטי. רק רכב פרטי .רק רכב פרטי .רק
    שלומית 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק רכב פרטי .רק רכב פרטי .רק רכב פרטי .רק רכב פרטי .רק רכב פרטי .רק רכב פרטי .רק רכב פרטי .
    סגור
  • 2.
    טוב שלא קווים
    סיוון דביר 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה היה קווים, אז הייתי בבעיה
    סגור
  • 1.
    טוב שזה לא אוטובוס של
    בראנו 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפיקים
    סגור