רכב

בית הדין פסק נגד שביתת ארגון הנהגים: הערעור יתקבל?

בית הדין הודיע בשבוע שעבר על הוצאת צו לביטול עיצומי הנהגים ביום שני הקרוב, בשל היותה "שביתה פוליטית". ההסתדרות הלאומית הודיעה כי תערער, ונהגי חברות המאוגדים תחת "כח לעובדים" יוכלו לשבות
מערכת ice | 
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)

שביתת נהגי האוטובוס שתוכננה מחר בצהריים (שני), תצטמצם משמעותית לאחר שבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב החליט בשבוע שעבר על הוצאת צווי מניעה לארגון הנהגים של ההסתדרות הלאומית. בארגון הגישו ערערו, וכן עובדים המאוגדים תחת ארגון "כוח לעובדים" יוכלו לשבות וחלק מקווי התחבורה בצפון ובאזור ירושלים לא יעבדו מחר.

בהחלטת בית הדין נקבע כי עובדי חברת "קווים" לא יוכלו לשבות כלל, זאת בשל הסכם קיבוצי שחתם ועד העובדים של נהגי החברה ב-2019. כמו כן צוין כי נהגי החברות: "דן באר שבע" , "בית שמש אקספרס", ו-"אקטרה תחבורה", מוגבלים בהיקף העיצומים שהם מורשים להטיל ולא יורשו לקיים השבוע שביתה נוספת לזו שהתקיימה בשישי, זאת בשל הנזק שעלול להיגרם לציבור הנוסעים וכן היות המהלך "שביתה פוליטית", כלומר מחאה נגד משרד התחבורה ולא נגד החברה המפעילה את הקווים שהיא הנפגעת הישירה מהעיצומים.

נהגי חברות: "סופרבוס", "דן בדרום" ו"אלקטרה אפיקים תחבורה 2021" יוכלו לשבות כמתוכנן. הקווים שלא יעבדו מחר בין השעות 5:00-8:30,  הם מרבית קווי עוטף ירושלים לישובים: גבעת זאב, מבשרת ציון, גוש עציון , קרית ארבע, מועצה אזורית בנימין. מעלה אדומים, ירושלים-אריאל. וכן קווי החברות בערים הצפוניות: חיפה ( מטרונית), עפולה, טבריה, מגדל העמק,  יקנעם, בית שאן, דלית אל כרמל, עוספיא, מועצה אזורית מגידו.

שרת התחבורה מירב מיכאלי, התייחסה בשבוע שעבר למחאת הנהגים, ואמרה: "דרשתי להאיץ הקמתן של עשרות עמדות התרעננות ברחבי הארץ. זאת בנוסף למהלך במסגרתו משרד התחבורה יעניק מענקים בגובה של 10-45 אלף שקלים לגיוס והכשרת נהגות ונהגי אוטובוס חדשים. כל הצעדים הללו נוספים לדרישה החד משמעית והפומבית שלי, שנאמרה מעל כל במה, להעלות את שכר הנהגות והנהגים, צעד שתלוי בהסכמת האוצר ובהקצאת תקציבים מצדו. אמשיך לפעול למען הנהגות והנהגים."
מנגד שני הארגונים מוחים על סירוב החברות המפעילות והמדינה להתחייב לשיפור שכר הנהגים כבר בשנת התקציב הנוכחית. בעקבות החלטת בית הדין המחוזי להעניק צווי מניעה להשבתת התחבורה הגישה לפני מספר שעות ההסתדרות הלאומית, ערעור לבית הדין הארצי לעבודה להתרת צווי המניעה.

"למרות הניסיונות של שרת התחבורה הכושלת, מרב מיכאלי, לייצר אפקטים ולשדר 'עסקים כרגיל', כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל יודעים את האמת בקשר למצב התחבורה. במידה ובית הדין הארצי לא יענה יתיר את צווי המניעה נגיע עד בג"צ." מסר, יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית.

אהרון שובש, יו"ר וועד הנהגים בסופרבוס, אמר: "חוסר בהירות לגבי הענף שלנו ימשיך להשאיר בבית 70,000 בעלי רשיונות נהיגה ולהותיר אותנו עם מחסור אדיר של נהגים. המשמעות היא שעוד ועוד ישראלים יעמדו בפקקים עם הרכב הפרטי במקום לעבור לתחבורה ציבורית".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה