רכב

בשורה לתושבי ירושלים: זה השינוי בתחבורה הציבורית

הרכבת הקלה בירושלים תחזור לפעילות מלאה לאורך כל המסלול מפסגת זאב ועד להר הרצל, החל מה-30 באוגוסט
מערכת ice | 
רכבת קלה ירושלים (צילום ביגי)

עריית ירושלים הודיעה היום, כי עם התקדמות העבודות לחיבור המסילה של הקו האדום והירוק בצומת הרצל והרב צבי יהודה, תשוב פעילות הרכבת הקלה לפעילות בבוקר יום שלישי ה-30 לאוגוסט, ותפעל לאורך כל המסלול מפסגת זאב, מרכז העיר תחנה מרכזית ועד להר הרצל. בשלב זה, ולמשך מספר ימים, הגישה משד' הרצל לרחוב צבי יהודה תישאר על פי הסדר התנועה הקיים.

בהתאם, שירות התחבורה הציבורית החלופי לרכבת יופסק, והתחבורה הציבורית בדרום מערב העיר תחזור לפעול כבשיגרה. נתיבי התחבורה הציבורית בשד' הרצל  יבוטלו בקטע שבין רחוב בייט לשד' רבין. כמו כן, בימים הקרובים יחלו נסיעות מבחן ללא נוסעים, בין התחנות קרית משה והר הרצל. הולכי הרגל והנהגים מתבקשים לנהוג בזהירות ובבטיחות בקרבת המסילה.


כזכור, בחודש יוני האחרון חלו שינויים בפעילות הרכבת הקלה, בעקבות השלב השני במבצע "בן דור" לחיבור מסילות הרכבת הקלה, בהמשך לעבודות השלב הראשון שהחלו בחודש אפריל האחרון בצומת הרב צבי יהודה/שד' הרצל בירושלים.  מטרת העבודות היא לחבר את התוואי האדום של הרכבת, עם התוואי הירוק החדש. התוואי האדום של הרכבת, זה הפועל כיום, יוארך בחלקו הצפוני מתחנת חיל האוויר בפסגת זאב, עד נווה יעקב, ובחלקו הדרומי מתחנת הר הרצל, עד בית החולים הדסה עין כרם. הצפי לפתיחת הארכה זו לנסיעה הינו ברבעון הראשון של 2023.


התוואי הירוק החדש הינו קו הרכבת הקלה השני שיוקם בירושלים והוא עתיד לחבר את שכונת גילה בדרומה של העיר, עד לגבעה הצרפתית השוכנת בצפון העיר, ויכלול שלוחות לגבעת שאול ולמלחה. מטרת התוואי החדש היא יצירת רצף תחבורתי מתקדם ונוח שיחבר בין מוקדי עניין מרכזיים בעיר וייצר גישה נוחה ומהירה אל מוסדות ציבור, מרכזי תעסוקה ואטרקציות תיירותיות דוגמת קריית הממשלה, שלושת בתי החולים המרכזיים, קניון מלחה, גן החיות העירוני ואצטדיוני הספורט. הצפי לפתיחת חלקים מתוואי חדש זה הינו סוף שנת 2024, בואך רבעון ראשון בשנת 2025.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה