משה (מורי) ארקין: פארמה, מוזיקה כדורגל

מי אתה מורי ארקין? בהיותו בן 19 אביו מת במפתיע והוריש לו את חברת התרופות המשפחתית, אותה הפך לאקזיט מצליח. הוא חובב שירה, החזיק במועדון הכדורגל של הפועל רמת גן ונחשב לאחד מעשירי ישראל.

מערכת ice | 
מורי ארקין (צילום רפי גון)
משה (מורי) ארקין, יליד 1952, הוא איש עסקים, משקיע ומיליארדר ישראלי. הוא היה הבעלים של חברת אגיס, וכיום עומד בראש חברת ההחזקות ארקין הולדינגס, המאגדת בעלויות והשקעות בגופים וחברות בענף הבריאות ובתחומים נוספים. בעשור שעבר שימש במשך מספר שנים כבעלי מועדון הכדורגל של הפועל רמת גן. הונו, נכון לקיץ 2022 (לפי המגזין פורבס), עומד על סכום של 1.5 מיליארד דולרים ומציב אותו בין האנשים העשירים בישראל.
ביוגרפיה עסקית
ארקין נולד וגדל ברמת גן. הוריו, לובה וזיאמה, שהגיעו מרוסיה, עסקו ברוקחות והיו בעלי בית מרקחת ברחוב לוינסקי בתל אביב. בשנת 1961 ייסד אביו חברת ייבוא תרופות בשם אגיס, שעסקה בייבוא תרופות מישראל.
ארקין הבן, למד בתיכון אהל שם ובצה"ל שרת באגף המודיעין. כשהיה בן 19 נפטר אביו והוא קיבל לידיו את האחריות על החברה, במקביל לשירותו הצבאי. על אף הסיטואציה המורכבת, הוכיח ארקין כי מסוגל לעמוד באתגר: הוא פיתח וחיזק את אגיס באמצעות רכישות מפעלים וחברות מתחרות, שדרג את מערך השיווק וההפצה – ובנה לחברה שם גם מעבר לים. את הפוטנציאל זיהתה חברת התרופות האמריקאית פריגו, אשר רכשה את אגיס ב-2004 תמורת כ-820 מיליון דולרים.
גם בהמשך הדרך הוכיח ארקין כי הוא איש עסקים בעל חושים חדים. כך למשל ב-2005 רכש מניות בחברת בזק תמורת כ-170 מיליון דולרים, וב-2007 העביר אותן לשלמה נחמה תמורת כ-470 מיליון דולרים. רווח נאה רשם גם בכלל ביטוח אחזקות, כשרכש מניות בהיקף של כ-215 מיליון שקלים ומכר אותן בכ-285 מיליון שקלים.  
כיום מחזיק ב-1.5% מבנק הפועלים ובנק לאומי. בנוסף הגדיל ב-2019 לכ-12% את מניותיו בחברת נובולוג, המספקת שירותים בתחום הבריאות. פעילותו העסקית של ארקין מתנהלת כיום באמצעות חברת ההחזקות ארקין הולדינגס.
"קים קרדשיאן של הפארמה"
ארקין נשוי לדוריס, ואב לניר, איתי וקרן – ומתגורר בכפר שמריהו. שני בניו עובדים בחברת ההחזקות. "אני נחשב לקים קרדשיאן של הפארמה", סיפר בראיון שנערך עימו בקיץ 2021 בכלכליסט. "וקצת נמאס לי מזה. אני לא מזדהה עם הטיפוס הזה שהוא אני שמופיע בעיתונים".
משנת 2010 עד 2013 שימש ארקין כבעלים של הפועל רמת גן בכדורגל. בנו איתי, היה אז שוער הקבוצה. ארקין הוא חובב אומנות ומוזיקה, ואף הפיק דיסק משירי משוררים, אותם ביצעה אשתו דורית לצד אריק לביא וקרן הדר. כמו כן הוציא אלבום עם לחנים פרי עיטו לשירי רחל.
לצד עסקים והשקעות, שירה וכדורגל, ארקין ידוע גם בפעילותו לקידום תהליך השלום ודו קיום. בראיון שהעניק לגלובס באמצע העשור שעבר, סיפר: "אני מה שמוגדר שמאלני מנייאק. אני מקווה ומייחל שיום אחד תקום ממשלה שרוצה ברצינות לעשות שלום, ומבינה שזה גם צורך מדיני אבל גם חובה מוסרית להציע פתרון הוגן למיליוני בני אדם ערבים בשטחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה