קריירה ולימודים

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל: "גם בלי רקע טכנולוגי אפשר להצטרף"

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל - מחקר ופיתוח, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק הודיעה על מהלך ענק של החברה לשנים הקרובות, בראיון היא מסבירה למה למרות המחסור בכוח אדם בתחום ההייטק, היא מאמינה שהתהליך יושלם כצפוי
שירה יום טוב |  9
מיכל ברוורמן-בלומנשטיק (צילום יוסי זליגר)

מיקרוסופט הודיעה השבוע על מהלך מהפכני שהחברה מתכננת לשנים הקרובות מאוד: הכפלת כוח האדם הישראלי של החברה פי 2.5 והקמת שני קמפוסים חדשים ביעדים חדשים של החברה שיבנו בירושלים ובאר שבע.

מיקרוסופט כבר היום מעסיקה כאלפיים עובדים בישראל, הצמיחה הקרובה עתידה לפתוח עוד 2,500 משרות בשלוחה הישראלית של ענקית הטכנולוגיה כשההתמקדות היא באיזורים שעוד לא הגיעה אליהם. מנכ"לית החברה בישראל, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק סיפרה לנו מה הוביל אותם למהלך נרחב כל כך דווקא עכשיו ומה המטרות שעומדים השיג באמצעותו, ואיך ניגשים לגויס עובדים נרחב כל כך, כשברקע נתונים המצביעים על חוסר בכוח אדם בתחום. 

מה הדחיפות למהלך צמיחה מהיר כמו שהצגתם דווקא עכשיו?
"המהלך הנוכחי הוא חלק מתכנית ארוכת טווח של מיקרוסופט העולמית, והוא המשך ישיר לצמיחה האינטנסיבית של מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל לאורך השנים. רק בשנתיים האחרונות גדל מספר העובדים שלנו בישראל בלמעלה מ-50% ואנחנו ממשיכים להתרחב כל העת בשל הרחבת תחומי פעילות טכנולוגיים קיימים כמו סייבר וכניסה לתחומי פעילות טכנולוגיים חדשים, כגון מערכות לרכבים אוטונומיים. בימים אלו אנו  מגייסים באופן מיידי מאות עובדות ועובדים חדשים למגוון של משרות חדשות, החל מתפקידי ניהול בתחומי הפיתוח ועד למשרות סטודנט".
 
בתקופה האחרונה מדובר על חוסר של כוח אדם בשוק ההייטק בישראל, אתם לא חוששים מפתיחה של כזאת כמות של משרות?
"אין ספק שיש מחסור של מהנדסים בתעשיית ההייטק הישראלית, על רקע הצמיחה המהירה של התעשייה. יחד עם זאת, מיקרוסופט נבחרת שנה לאחר שנה בתור מקום העבודה הטוב בישראל וחברת ההייטק שהכי כדאי לעבוד בה, ואנחנו מאמינים שבזכות השילוב הקיים אצלנו בין אתגר מקצועי יוצא דופן, הזדמנות לפתח טכנולוגיות חדשניות שמגיעות למאות מיליוני משתמשים, סביבת עבודה דינאמית וגמישה כשל סטארטאפ, רוח גבית לעובדים לפעול במגוון נושאים חברתיים הקרובים לליבם ופתיחת מרכזי פיתוח בערים חדשות, נוכל להמשיך ולגייס את הטאלנטים הטובים בארץ".
 
על הכוונת שלכם דווקא מגזרי קצה - חרדים וערבים. מה הפוטנציאל שאתם רואים באוכלוסיות האלה לשילוב בחברה?
אנחנו פועלים כל העת להרחיב את מעגל האוכלוסיות שיכולות לקחת חלק בתעשיית ההייטק, ולכן אנחנו מקימים מרכזים חדשים בבאר שבע ובירושלים. יש לנו עניין רב להגדיל את מספר הנשים, הערבים והחרדים שישתלבו במיקרוסופט, בין היתר כדי לעמוד ביעדי הצמיחה שלנו.
"בנוסף, אנחנו מאמינים שבאמצעות הכשרה נכונה, אנשים נוספים יוכלו להצטרף לתעשייה. מיקרוסופט יצאה ביוזמה במטרה לעזור לאנשים להשתלב בהצלחה בשוק העבודה או לשדרג את קורות החיים שלהם עם מיומנויות נדרשות, החברה השקיעה משאבים וסבסדה כ-1,000 קורסים, הכשרות ותעודות. זאת, כדי שגם מי שאין לו רקע טכנולוגי יכול להצטרף וללמוד צעד אחר צעד, באופן מקוון ובחינם".

קמפוס מיקרוסופט

חברות הייטק ישראליות נמצאות שנים בפריפריה. אחרי מתחמי דגל של החברה במרכז, מה גורם לכם להקים קמפוסים בפריפריה עכשיו?
"אנחנו נמצאים בפריפריה כבר הרבה שנים, עם מרכז פיתוח שהקמנו בנצרת. מאז שהוקם, גדל מספר העובדים הערבים בכל סניפי מיקרוסופט בישראל פי 4. בעקבות הצלחה זו, החלטנו להרחיב את מספר הקמפוסים שנפתח בערים מרוחקות מתל אביב ואזור המרכז, כדי לאפשר ליותר אנשים לעבוד באזור מגוריהם".

תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חבל שאתם משלים אנשים
    לין 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברות ההייטק אוהבות לפרסם את השקר הזה בכל מקום בפועל משרות לא נגישות והכל קשרים
    סגור
  • 7.
    הכל טוב ויפה אבל אין אפילו קישור אחד לשליחת קורות החיים
    בוריס כרשינה 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כל הזמן רואה את הפרסום הזה שמיקרוסופט מתרחבת אבל אין איך להגיש קורות חיים
    סגור
  • 6.
    נכון חלקית רק לנשים
    מתכנת במייקרוספט לשע 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בתור אחד שעובד כבר שנים בתעשייה אני יכול לומר שנשים יכולות לעבוד ללא נסיון או להגיע לראיון בחצאית מיני או לדבר עם המראיינת על מתכונים ובגדים אבל לגברים יש חובת הוכחה גדולה יותר ולכל גם מחזיקים מעמד יותר זמן וביותר תפקידים
    סגור
  • 5.
    חברה של ליצנים
    שקרנית בלי הפסקה 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תתחילו בלגייס בני 45+עם רקע טכנולוגי ועם הרבה שנות ניסיון, אתם רו תתחילו בלגייס מקצוענים עם רקע טכנולוגי בני 45+, אתם לא מתייחסים לקורות החיים שלהם,לכו תחפשו חסרי ניסיון שייעצו לכם, ממש תצליחו ככה...מנהלים אפסים
    סגור
  • 4.
    עבודה בהייטק
    אזולאי חיים 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מעונין לקבלת פרטים מיקרוסופט... מתמצא מצוין במחשב. אנגלית וצרפתית טוב
    סגור
  • הגשת מועמודות
    מייקרוסופט 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום אזולאי קיבלנו את הודעתך אנא התקשר ל-1111 להמשך תיאום ראיון
    סגור
  • 3.
    לא נכון. אני חצי שנה שולחת קוח ולא חוזרים ! (ל"ת)
    אזרחית 10/2021/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    אני מוכן להתחיל לעבוד ב מיקרוסופט כבר ממחר בבוקר
    איגור 10/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואיך מי שאין לו רקע טכנולוגי יכול לפנות למיקרוסופט ולהתקבל לעבודה? אני רוצה לעבוד אצלכם, ולי דווקא יש רקע טכנולוגי, אמנם לא רב אבל יש. 054-4464056
    סגור
  • 1.
    אין כמעט חברות הייטק בפריפריה ומייקרוסופט בוודאי לא נמצ
    הנריק 10/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את בפריפריה. לא ברור מהיכן זה הגיע. נצרת זה יפה, אבל זה מסתכם בנצרת.
    סגור