קריירה ולימודים

אזהרה חמורה לבעלי העסקים: זו המתקפה שעלולה לפגוע בכם

מערך הסייבר הלאומי יוצא בשורה של אזהרות לישראלים לקראת יום ירושלים, וחושף בפני בעלי החנויות והעסקים שיטת מתקפה שעלולה להיראות תמימה אך מהווה סכנה לעסק וללקוחות
מערכת ice | 
האקר אילוסטרציה (צילום pixabay)
לאחרונה מזהה מערך הסייבר הלאומי ניסיונות למתקפת כופרה שמונעת גישה לתוכנה ודורשת סכום כסף עבור פתיחתה - על תוכנות של קופות רושמות. התקיפה מבוצעת דרך תקיפת ספקי תוכנות הנותנים שירותים לקופות רושמות בחנויות.
בשיטת התקיפה, עולה הודעה הנראית כהודעת מערכת מממשק הניהול (screen connect) למסך הקופה, אשר בעת הלחיצה עליה מבוצעת הרצה של התוכנה הזדונית שנועלת את הגישה ומונעת את היכולת לתפעל את הקופה. 
כפי שדווח למערך, ספקי התוכנה לחנויות נהגו באחריות ופנו ללקוחותיהם באזהרה שלא ללחוץ על הודעת המערכת וכך הצליחו לעצור חלק מהפגיעה.  מערך הסייבר הלאומי ממליץ ללקוחות הקצה העושים שימוש במוצר ולחברות שמספקות שירות בתחום, לאפס סיסמאות, לא ללחוץ על הודעות וקישורים חשודים ולוודא כי קיימות הגנות נדרשות בדגש על אימות דו שלבי ועל חיבור מאובטח.
 
מערך הסייבר הלאומי מתריע היום (חמישי) על צפי למתקפות סייבר המתקיימות מדי שנה לקראת "יום ירושלים האיראני" (יום קודס הבין-לאומי) וסיום הרמדאן, תחת הכותרת אופ-ג'רוזלם (#OPJerusalem) ויום ירושלים האיראני. הפעילות צפויה להתרחש השנה לקראת התאריך 29 באפריל, כשמטרתה המרכזית היא לייצר הד ציבורי.
בשנים קודמות נצפו ביום זה הפצת מסרונים המכילים מסרים אנטי-ישראליים, השחתות אתרי אינטרנט ותקיפות על חברות אחסון שמאחסנות מספר רב של אתרים במטרה להדהד מסרי תעמולה, וכן נסיונות לתקיפות של מערכות של ארגונים והדלפת מידע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה