קריירה ולימודים

מחר: הלימודים יתקיימו כרגיל, בן-דוד תיפגש עם משרד האוצר

לאחר שהודיעה על הקפאת עיצומי המורים, מחר צפויה להיפגש מזכ"לית הסתדרות המורים עם הממונה על השכר באוצר: "מתחייבת להמשיך לפעול למען הסכם שכר מיטבי לכולכם ולמען עתידה של מערכת החינוך"
מערכת ice |  1
יפה בן דוד הסתדרות המורים (צילום מארק ישראל סלם פול)

השבוע האחרון של הלימודים בבתי הספר והגנים יפתח מחר (ראשון) כסדרו, כשמקביל צפויה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד לקיים פגישת המשך עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, ואיום השביתה עדין קיים.

ביום חמישי האחרון לאחר יומיים רצופים של שביתה כוללת במערכת החינוך, ועיצומים חלקיים בתחילת השבוע שעבר, הודיעה בן דוד על הקפאת עיצומי המורים "לאור בקשתה של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ולאחר פגישה עניינית שקיימתי היום עם הממונה על השכר באוצר. אני מתחייבת להמשיך לפעול למען הסכם שכר מיטבי לכולכם ולמען עתידה של מערכת החינוך", כתבה בן-דוד בהודעה לעובדי ההוראה.


ההודעה הגיעה ברקע ביקורת ציבורית נרחבת, על הפגיעה ברווחתם של התלמידים וההורים, לצד העובדה שפיזור הכנסת ומעבר לממשלת חליפין, צפויים למנוע ממשרד האוצר את האפשרות להתחייב להסכמי שכר משמעותיים כפי שדורשת הסתדרות המורים.
"אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו״מ שאף עומד להתקדם" נמסר, בהודעה של הנהגת ההורים הארצית לפני מספר ימים.


שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס בתחילת השבוע למו"מ ולדרישת האוצר להגדיל את השכר באופן כזה שיתגמל יותר מורים צעירים: "אני קורא ליפה בן דוד והסתדרות המורים, קחו פסק זמן ותפסיקו עם השביתות. אני מציע מיום ראשון להיכנס למו"מ רציף עד שנגיע להסכם" אמר.


לדבריו: "אין כזה דבר משא ומתן של 'take it or leave it' , אנחנו רוצים לדון על הכל, על שכר המורים והתאמת החופשים של מערכת החינוך והמשק הישראלי וכמובן גם על תגמול למצוינות ". ההצהרה כאמור, ככל הנראה מאבדת מתוקפה כאשר לא סביר כי יוכלו לקדם באוצר צעדים מהותיים על רקע פיזור הכנסת.


גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שנחשבת לתומכת בצד של המורים במו"מ, הגיבה להחלטה להקפיא את השביתה: "אני מברכת את מזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד על שנעתרה לבקשתי להקפיא את העיצומים, בכוונתי להמשיך להוביל קידום מהיר של המשא ומתן כדי לחזק את מעמדם של המורים, גיוס צוותי הוראה ופתיחה מסודרת של שנת הלימודים תשפ"ג ", מסרה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליברמן
    דודו 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השרה שיושבת בכלא ונאשמה בהעלמת כספים .בבקשה שיקום גוף שתפקידו לבדוק לכל המגזרים .אם אכן הכספים שיש בידי הפולטיקאים לא עוברים סינון.
    סגור