קריירה ולימודים

כלכלת בחירות? זו ההטבה החדשה במענקי העבודה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את ההצעה שתאפשר לרוכשי דירה זכאות למענק עבודה גם עם בבעלותם קרקע לבניית דירה
מערכת ice | 
מענקים (צילום pexels, פלאש 90)

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), לתקן את החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, המבטיח מענקי עבודה (מס הכנסה שלילי) לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך העומדים בקריטריונים, כך שגם למי שמחזיק בקרקע לבניית דירה יחידה יוכל להיכלל בין הזכאים. 

לפי אתר 'בזכות' בעלי דירת מגורים שיש להם מעל 50% מזכות במקרקעין נוספים (דירה, מגרש, חנות וכד') אינם זכאים למענק, גם עם עומדים בקריטריונים האחרים. 

ח"כ מלכיאלי התייחס לכך בהצעה שלו והסביר כי "מי שעומד בקריטריונים לקבלת מס הכנסה שלילי יכול לקבל את המענק גם אם יש בבעלותו דירת מגורים יחידה, בעוד שמי שרכש דירת מגורים יחידה בקבוצת רכישה ובשלב ראשון רק נרשמה הקרקע על שמו – לא זכאי לקבל את המענק".

למרות דבריו , כבר היום במקרים מסוימים בעלי דירה שרכשו דירה נוספת במסגרת קבוצת רכישה והדירה טרם נמסרה להם לא נחשבים כבעלים של יותר מדירה אחת.

באתר 'בזכות' מציינים כי המשתייכים לאוכלוסייה המדוברת כן יוכלו לקבל את ההטבה אם "הדירה הנוכחית (הנוספת) נרכשה 6.5 שנים אחרי רכישת הדירה בקבוצת הרכישה, והחזקה בדירה בקבוצת הרכישה טרם נמסרה בפועל לידיהם".


כמו כן, במידה והדירה שבבעלותם נרכשה 4 שנים אחרי רכישת הדירה בקבוצת הרכישה, ומתקיימים מספר תנאים נוספים, בהם שבנייתה של הדירה בקבוצת הרכישה טרם החלה והם ציינו שימכרו את הדירה בקבוצת הרכישה בתוך 18 חודשים (ועוד מספר תנאים שחייבים להתקיים)

כל אלה לא הפריעו לח"כ לטעון: "המדינה לא חושבת שהוא זכאי כי היא חושבת שאם יש בבעלותו קרקע הוא עשיר. איך אני יודע? כי פנו אלי עשרות אנשים כאלה", אמר ח"כ מלכיאלי. הוא הסביר כי הצעתו נועדה לתקן את המצב הזה וגם זכתה לתמיכת הממשלה.


היו"ר ביטון סיכם את הדיון הקצר ואמר כי הוועדה תאשר את ההצעה לקריאה ראשונה, "כדי לתקן את העיוות ולסייע לחלשים ביותר הזכאים למענק עבודה". הוא קרא להחזיר את החוק לוועדה בדחיפות, על מנת שתשלים את הכנתו לקריאה שנייה ושלישית ותתקן את כל העיוותים הנוספים, ובירך את ח"כ מלכיאלי על שהביא את ההצעה רגע לפני פיזור הכנסת.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה