רכב

מבקר המדינה מזכיר למיכאלי: "הרשויות לא גובות דוחות מפלסטיניים"

לקראת דיון בנושא תאונות דרכים ביו"ש בנוכחות שרת התחבורה מרב מיכאלי, מבקר המדינה פרסם פוסט בפייסבוק וביקש להזכיר: "75% מדוחות התנועה ביו"ש ניתנים לפלסטינים, אך רשויות אכיפת החוק לא גובות את הקנסות
מערכת ice | 
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

לקראת דיון ועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון בנושא "ישיבת מעקב אחר הטיפול בקטל בדרכים ביו"ש" שמתקיים בשעה זו בנוכחותם של שרת התחבורה מרב מיכאלי ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן, במשרד מבקר המדינה שיגרו היום בעמוד הפייסבוק שלהם תזכורת לממצאים העגומים שהעלה הדו"ח שפורסם בחודש שעבר.
 


"אין אכיפה של דיני התנועה ביהודה ושומרון, 75% מדוחות התנועה ביו"ש ניתנים לפלסטינים, אך רשויות אכיפת החוק לא גובות את הקנסות ולא עושות דבר כדי למנוע את כניסת החייבים לישראל", נכתב.

הדו"ח של מבקר המדינה מנה מספר רב של לקויות אכיפה באזור, ובפרט בתחום התחבורה. בין השאר צוין כי בביקורת המעקב שבוצעה בסוף 2021 "לא ננקטו אמצעים נגד נהגים פלסטינים אשר לא שילמו את הקנסות ולא פעלו למניעת כניסתם לישראל, וכי היקף הקנסות שלא נגבו בשנים 2014 - 2021 מוערך בכ-270 מיליון שקלים".
 


כמו כן, עלה כי העברת נתוני הקנסות בין המשטרה, למנהל האזרחי מבוצעת באמצעות קובצי אקסל ללא קישור בין המערכות הממוחשבות., וכי משנת 1998, מועד החלטת הממשלה על הנוהל למניעת כניסה לישראל של חייבים בחובות כספיים לרשות שלטונית בישראל, ועד דצמבר 2021 לא יושם הנוהל. לדברי המבקר פערי המידע הקיימים בין שני הגופים עלולים לסכן את כלל המשתמשים בדרכים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה