קריירה ולימודים

נלחמים בחרם: זה המהלך של קניוני עזריאלי וקרביץ

פרויקט משותף להעלאת המודעות לחרמות תוך יצירת שיח שונה ומיוחד, למניעת החרם הבא ומיגור התופעה הפרויקט כולל קמפיין מעצים ברשתות החברתיות בשיתוף מובילי דעה, ילדים ובני נוער

מערכת ice | 
התעללות בילדים (צילום vecteezy)
חרמות של ילדים ובני נוער, במסגרות החינוכיות והחברתיות הפכו בשנים האחרונות לתופעה נוראית שגובה קורבנות רבים. רשת קרביץ, קניוני עזריאלי וקבוצת "ים של חברים" המונהגת על ידי שירי קניגסברג לוי ונועה אלון חזן, אשר חרטה על דגלה לעורר את השיח ולטפל בפועל בתופעת החרמות, חברו יחד לפרויקט מיוחד תחת המסר #כולנו נגד חרם שמטרתו להעלות את המודעות לתופעה, ליצור שיח לילדים/ות ובני/ות נוער, לצמצום ומניעת החרם הבא, ולמגר את התופעה. הפרויקט שיוצא לדרך בימים אלו, יתקיים במהלך החודשים הקרובים, לקראת החזרה של הילדים למסגרות החינוכיות והחברתיות.
בספטמבר, יחזרו הילדים למסגרות החינוכיות. עבור ילד 1 מתוך 6 ילדים בישראל (ע"ע מחקר שערך פרופסור יצחק גילת ממכללת לוינסקי לחינוך בשנת 2021) מדובר בחזרה לסביבה חברתית שאינה מקבלת אותם כפי שהם ובמקרים קשים גם למפגש עם אלימות פיזית ומילולית, מילות גנאי והשפלות. מקרים שלעיתים הם שומרים לעצמם ולא משתפים את הסביבה.
הקמפיין יעלה ברשתות החברתיות, בקניוני עזריאלי, בסניפי קרביץ ובאמצעי המדיה השונים, כאשר הפעילות עבורו החלה כבר בימים אלו באמצעות מובילי דעת קהל שיזמינו את הילדים/ות ובני/ות הנוער לכתוב משפטים מחזקים בנושא מניעת חרם או אמירות שהעצימו אותם בתקופה קשה עבורם או עבור חבריהם. את המשפט הם יכתבו על דף שיתחיל במילים "אני נגד חרם כי..", אותו הם יחזיקו, יצלמו, יעלו ויתייגו את הפרויקט #כולנו נגד חרם. מתוך כל המשפטים שיכתבו וישותפו, ייבחרו עשרה משפטים שיכולים לחזק ולבשר על שינוי בנושא עבורם ועבור אחרים.
כותבי המשפטים הנבחרים יוזמנו בסיום פעילות זו ליום צילום מיוחד, באם יהיו מעוניינים בכך, עבור קמפיין שיפורסם לקידום הפעילות המרגשת, להעלאת המודעות ושילובם בשיח למען צמצום תופעת החרם.
בנוסף לרשתות החברתיות, במטרה להפיץ את הבשורה, תשיק רשת קרביץ קולקציה בלעדית ומיוחדת שתציג את עשרת המשפטים שיבחרו, בשילוב שם הכותב/ת. הקולקציה תכלול מחברות, בקבוק שומר קור, קלמרים ועוד, שימכרו במהלך חודש דצמבר בסניפי קרביץ בקניוני עזריאלי. כל ההכנסות ממכירת הקולקציה המיוחדת, יוקדשו לקבוצת "ים של חברים" אשר חרטה על דגלה לעורר את השיח ולטפל בפועל בתופעת החרמות.
 
אודליה איזנקוט חונן, סמנכ"לית השיווק של קניוני עזריאלי: "תופעת החרם במוסדות החינוך בישראל מכה גלים לצערנו ופוגעת בילדינו הרכים והבוגרים בשלבים כה משמעותיים בחייהם, משאירה צלקות ומשפיעה עליהם לשנים רבות לאחר מכן. פגיעה כואבת שכולנו מעוניינים למנוע לחלוטין. אנו מעריכים מאוד את העשייה במסגרות החינוכיות ואף גם של ילדינו בכל שכבות הגיל, אשר עושים מאמץ למנוע תופעה קשה זו גם בסביבה שלהם. לצד מאמצים חשובים אלו ולרגל פתיחת שנת הלימודים אנו מתרגשים לשתף פעולה ביחד עם הנהלת קרביץ והקבוצה "ים של חברים" שחרטה על דגלה נושא חשוב זה. בפרויקט שמטרותיו העלאת המודעות, יצירת שיח מכבד, תוך ניסיון למנוע את החרם הבא ולצמצם את התופעה ככל הניתן. אנו מזמינים את ילדי וילדות ישראל לכתוב, לשתף ולהצטרף למאמץ חשוב זה. זו הזדמנות מבחינתי גם להודות להנהלת קרביץ ולקבוצת ים של חברים על היוזמה המבורכת המשותפת ועל הנוכחות של נושא חשוב זה בקניוני עזריאלי ובסניפי רשת קרביץ. כולי תקווה שפרויקט זה ותוצריו יביאו לשיח מבורך ומכבד, תוך הבנה עמוקה יותר לפגיעה העצומה ולכוח שלנו להשפיע ולשנות ולו במעט למען הסביבה החברתית והחינוכית של ילדינו היקרים והיקרות כל כך".
מאור ארצי, סמנכ"ל קמעונאות קבוצת קרביץ: "כחברה המובילה בתחום הציוד הלימודי, קרביץ רואה זכות בהעלאת המודעות לנושא מאד חשוב ורלוונטי הקרוב לליבם של לקוחותיה ,הורים וילדים כאחד, ומאמינה בכוח משולב בהעלאת המודעות לנושא, יחד עם קניוני עזריאלי וקבוצת 'ים של חברים'. באמצעות פעילות מעצימה של בני הנוער ושיח חיובי הן באוף ליין והן ברשתות החברתיות, אני בטוח שנתרום עכשיו וגם במהלך השנה לצמצום החרמות והבריונות הדיגיטאלית והפיזית".
שירי קניגסברג לוי, מייסדת קבוצת "ים של חברים" ונועה אלון חזן מנהלת הקבוצה: "קבוצת ים של חברים מונה למעלה מ 26,000 איש ובכל יום מגיעים אלינו עוד מאות סיפורים קשים של חרם, אלימות ובריונות כלפי ילדים, אלו מספרים לא נתפסים. כל סיפור מרתיח את הדם, שובר את הלב ומצמרר. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם קרביץ וקניוני עזריאלי, שנרתמו למאבק שלנו להעלאת המודעות ומיגור תופעת החרם והבריונות עבור אותם ילדים שנמצאים לבד ומשוועים לחברים, מבקשים שיראו וישמעו אותם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה