משפט

'קרביץ' נתבעת: כונן אבד בעת תיקון, חומרים חשובים נמחקו

תושבת השפלה שלחה לתיקון, במסגרת אחריות המוצר, כונן קשיח עמוס חומרים חשובים - תיק עבודות, סיכומי לימודים ותוכניות נדל"ן. אך הכונן לא הגיע בחזרה לידי הלקוחה, שלטענתה עברה מסכת טרטורים מול נציגי הרשת. היא שלחה ל'קרביץ' אזהרה לפני תביעה בדרישה כי הכונן עם החומרים יוחזר, או שישולמו פיצויים של 95 אלף שקלים
מערכת ice |  1
קרביץ (צילום יח"צ)
חומרים יקרי ערך של שלוש שנות לימוד, סיכומי שיעורים, תיק עבודות וכן שתי תוכניות של פרויקטים נדל”ניים גדולים - אלה המסמכים שהיו על הכונן הנייד החדש של תושבת השפלה, שנשלח לתיקון במסגרת האחריות של רשת 'קרביץ'. אך הכונן לא הושב ללקוחה. כעת שלחה בעלת הכונן מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים כנגד הרשת. בין היתר נדרש במכתב, להשיב לאישה באופן מיידי את הכונן הנייד ועליו חומריה יקרי הערך, או לחילופין לפצות אותה ב-95 אלף שקלים.
על פי המכתב, לפני יותר משנה רכשה הלקוחה בסניף הרשת באזור השפלה כונן קשיח חיצוני ב-339 שקלים, לצורך אחסון של כלל המידע ממחשבה האישי שהחל לסבול מתקלות חוזרות ונשנות. אחרי כחמישה חודשים התקלקל גם הכונן הקשיח החדש, וכבה באופן שלא מאפשר את הפעלתו מחדש. לפי המכתב, האישה מסרה את הכונן לתיקון בסניף אחר של הרשת, במסגרת האחריות שהיא מספקת. הלקוחה, הנדסאית בהכשרתה, ידעה כמה חיוני לה החומר על הכונן, שהיה מקום האחסון הבלעדי שלה, ולכן לטענתה כתבה בהזמנה בהבלטה: “אין לפרמט את הכונן, קיים עליו חומר חשוב מאוד!”.
 
אך אז החל מסע טרטורים קפקאי מול מגוון נציגי החברה, לטענת הלקוחה. היא קיבלה טלפון מנציג סניף הרשת בחנות שבה מסרה את הכונן, שהסביר לה, כי הכונן נשלח בטעות ליצרן בחו”ל, וכי כונן חדש וחלופי ממתין לה בסניף. “יובהר, כי מרשתי לא ביקשה בשום שלב לשלוח את הכונן ליצרן במדינה זרה, לא ביקשה לפרמט אותו, אלא רק להחזיר אותו למצב הפעלה תקין”, נכתב, “מרשתי אף נקטה באמצעי זהירות מקדים והבהירה בכל לשון של בקשה לא לפרמט את הכונן”. על פי מכתב ההתראה, האישה ה קיימה שיחות חוזרות ונשנות עם שירות הלקוחות של הרשת, אך לשווא. כך למשל, באחת הפעמים שוחחה עם מנהלת שירות הלקוחות שאמרה לה, כי החברה במגעים עם היצרן במטרה להחזיר את הכונן לארץ, וכי ככל הנראה הכונן אותר במחסן בחו”ל. אלא שמאז השיחה – לא קרה דבר. האישה, כך נטען, נדחתה שוב ושוב, עד אשר הקשר בינה לבין נציגי הרשת נותק לחלוטין.
לאחרונה פנתה האישה למועצה לצרכנות ולעו”ד גיא סרוסי, שהגיש בשמה את מכתב ההתראה. בסיום המכתב מתרה עורך הדין: “למרשתי לא נותר אלא להסיק, כי הדיסק שנמסר לרשותכם ולאחריותכם הבלעדית על חומריו הרגישים אבד, הושמד או פורמט. לפיכך, אבקש לקבל בתוך שבעה ימים ממכתבי זה את הדיסק על חומריו המקוריים שבו… היה והדיסק הקשיח אינו נמצא ברשותכם, הנזק שנגרם למרשתי, ומכאן חובכם כלפיה, עומד על 95,200 שקלים… היה ולא תסדירו את החוב תוך שבעה ימים, בכוונתה של מרשתי לפעול נגדכם באמצעים משפטיים”. לדבריו, אם הדרישה לא תיענה בימים הקרובים, והרשת תסרב להשיב את הכונן המקורי ועליו חומריה, או לפצותה בהתאם, תוגש תביעה נגד הרשת בגין הנזקים הכבדים שנגרמו למרשתו.
 
רשת 'קרביץ' מסרה את תגובתה למועצה לצרכנות: “הכונן הועבר לבדיקה בחברת בנדא מג’נטיק שהינה היבואן של הכונן ונותנת האחריות. לבקשת הלקוחה נרשם על טופס הבדיקה לא לפרמט את הכונן מכיוון שהוא מכיר חומר חשוב. לאחר בדיקת מעבדה הכונן נמצא תקול, בנדא כיבואן אחראים למוצר עצמו ולא בשום שלב לתוכן שבו, עובדה זו גם רשומה בתעודת האחריות של המוצר בסעיף 12".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה ידוע שאין אחריות על חומר
    ח 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד מחליפים באחד אחר, מעולם לא משחזרים על חשבונם, זה לא חלק מהאחריות, לבן אדם צריך להיות גיבוי... גם אם רשמו לא לפרמט... הנציג שקיבל את הכונן היה צריך לדעת את זה ולומר לה את זה...
    סגור