משפט

הנוסעת התייאשה והגישה תביעה ייצוגית בסכום עתק נגד סוכנות הנסיעות

לאחר שנואשה מלקבל החזר, הוגשה תביעה ייצוגית נגד דיזנהויז שלקוחותיה ממתינים כשנה לקבל החזר בגין הטיסות שבוטלו, כשהנזק המוערך הוא כ-20 מיליון שקלים לנוסעים
כפיר אדר |  1
טיסות (צילום pixabay)
לאחר שנואשה מלקבל החזר, הוגשה תביעה יצוגית נגד חברת דיזנהויז בבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי נוסעת שמזה למעלה משנה ממתינה לקבלת החזר עבור כרטיסי טיסה בגין ביטול הטיסות בעטיה של הקורונה.
את הבקשה לאישור תובענה ייצוגית הגישו עו"ד יעקב דוידוביץ עו"ד מיכל רובינשטיין ועו"ד שמואל יקירביץ המעריכים את הנזק הקבוצתי המצטבר בסכום של 20 מיליוני שקלים שיהיה על החברה לשלם.
להערכתם, מדובר בכ-2,000 רוכשי כרטיסי טיסה מחברת הנסיעות שטיסתם בוטלה בגלל הקורונה ועד כה לא קיבלו את החזרי התשלום ששילמו לה בגין הטיסה שבוטלה. כידוע בעקבות מגפת הקורונה חברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן לישראל ומישראל. הצרכנים שרכשו כרטיסי טיסה באמצעות דיזנהויז לא קיבלו את ההחזר בגין  הביטולים. אלא מאי, שבמקרים רבים חברות התעופה מצידן העבירו את הכספים לחברת הנסיעות וזו האחרונה נמנעת להשיב לחברי הקבוצה את הכספים שנמצאים בידיה.
בתביעה מציינים עורכי הדין דוידוביץ, רובינשטיין ויקירביץ כי דיזנהויז אף מתעלמת ומפרה את חוק התעופה שנחקק בכנסת בעקבות התופעה האחרונה. הסעיף שהוסף לחוק שירותי תעופה תשע"ב-2012 קובע כי סוכנות נסיעות שקיבלה התשלום מחברת התעופה מחויבת להעברה בתוך 15 יום של כל תשלום שקיבלה מחברת התעופה.
רות, התובעת הייצוגית רכשה כרטיסי טיסה לחו"ל לה ולבנה, ואשר שילמה עבורם לדיזנהויז. כאשר לאחר בירור שערכה הסתבר כי בעקבות ביטול הטיסה, חברת התעופה השיבה את התשלום לדיזנהויז, אולם זו האחרונה חרף הפצרות המבקשת, נמנעה מלהשיב את התשלום האמור למבקשת.
עורכי הדין מדגישים בתביעתם כי דיזנהויז מודעת לתופעה הנלוזה האמורה והתחייבה לבצע את ההחזרים, אולם, תחת זאת, פרסמה תירוצים מלוא החופן באתר שלה. ובמקביל, למן לפחות תחילת חודש מרץ ועד מועד הגשת בקשה זו, אינה נענית לטלפונים של הלקוחות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אני בנפגעים.
    עמוס גלעד מעין גדי 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלתי הודעה מדיזנהויז שהטיסה בוטלה.שאקבל החזר תוך 90 יום על פי חוק שרותי תעופה.מאז לא הגיע כסף -לא הגיעה כל התנצלות,ובתגובותיהם לפניותי הם עושים עצמם מיסכנים-"אנחנו לא עובדים"ודומיו.היות וחברות מקבילות-למשל אמסלם"עובדות במרץ ובמלוא ההגינות-לא נותר לי להסיק אלא שמתבשלת כאן הונאת הלקוחות בקנה מידה קולוסאלי.במשרד התיירות אין מושיע,והתאחדות סוכני הנסיעות עומדת נבוכה מול הפניות.ביקשתי להצטרף ליצוגית של רובינשטיין יקירביץ וטרם קיבלתי תשובה.והבעלים ושלוחיו מצפצפים עלינו ועל החוק.מי יושיענו! עמוס גלעד קיבוץ עין גדי
    סגור