קריירה ולימודים

השרה לשיוויון חברתי: כוכבי מבקש תוספת פנסיה גם לג'ובניקים

לאחר ששר הביטחון גנץ טרפד את הרפורמה לפיקוח והסדרה של תוספות הפנסיות המיוחדות שמעניק הרמטכ"ל לאנשי קבע ללא פיקוח - השרה לשיוויון  חברתי חשפה אמש: "הייתה  אמירה של הרמטכ"ל לפיה אנשי המודיעין שהצליחו כל-כך במבצע 'עלות השחר', היו ג'ובניקים וגם הם צריכים פנסיות"
מערכת ice | 
אביב כוכבי (צילום פלאש 90)

לאחר ששר הביטחון בני גנץ טרפד בכהונתו האחרונה, את הרפורמה שביקש לקדם משרד האוצר, לפיקוח על היקפי תוספות הפנסיה המיוחדות שמעניק הרמטכ"ל, ובזמן שהרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע על הצטרפותו לפוליטיקה כמספר שלוש ברשימה המשותפת של גנץ וגדעון סער, אתמול (ראשון) חשפה השרה לשיווין חברתי מירב כהן, כי יש מי שכבר עומל על הגדלת ההטבות הכספיות של אנשי הביטחון.


"מערכת הביטחון הציגה בממשלה את היעדים של שר הביטחון והרמטכ"ל מבחינת משאבים נוספים. הייתה שם אמירה של הרמטכ"ל לפיה אנשי המודיעין שהצליחו כל-כך במבצע 'עלות השחר', היו ג'ובניקים וגם הם צריכים פנסיות", סיפרה כהן בראיון לעמית תומר וניב שי בגלי צה"ל.

בסוף חודש יוני, חצתה לראשונה ההתחייבות של משלם המיסים לזכאים לפנסיה תקציבית את רף מיליארד השקלים. הנתון הזה התנפח בשנת 2021 בשל עליית מדד המחירים לצרכן והתחזית לעליית ריבית. כמעט 40% מהסכום הזה מיועד לאנשי הקבע וכמעט 20% מהסכום הזה מיועד למורים.


מחויבויות פנסיונית אלו של המדינה (כלומר של משלם המסים) אינם כוללים את תוספת הרמטכ"ל. נזכיר בקליפת אגוז כי בעבר היה נהוג לקחת את הדובדבן שבקצפת של אנשי הקבע, אנשים בעלי תרומה ייחודית ולתת להם תוספת לקראת פרישה. רק מה קרה? באופן לא מפתיע, כמעט כל אנשים הקבע מקבלים את התוספת הזו. כמה כסף זה עולה? אף אחד לא באמת יודע. מה שכן יודעים זה שמשלם המיסים ישלם את החשבון מידי חודש בתלוש המשכורת שלו. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה