תקשורת ומדיה

גנץ התפרץ בישיבה: "לא אתן שיקצצו בפנסיות אנשי הקבע"

שר הביטחון קישר בין הורדת גיל הפטור לחרדים מגיל 24 לגיל 21 והבהיר כי יהיה מוכן להסכים לזה רק אם יאושר הגדלת הפנסיות לאנשי הקבע בצבא. כוכבי: "מדובר ביוקרה של השירות בצה"ל ולא רק על חשבון הבנק"
מערכת ice |  4
בני גנץ (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
חילוקי דעות קשים התעוררו הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כאשר שר הביטחון, בני גנץ, דרש את העברת "תוספת הרמטכ"ל" שאמורה להגדיל את פנסיות אנשי הקבע בצבא בתמורה שיסכים להורדת הפטור משירות צבי לחרדים מגיל 24 לגיל 21.
כידוע, הורדת גיל הפטור לחרדים כלולה בקווי היסוד של הממשלה ובהסכם הקואליציוני ועל פי דיווחים שונים גנץ אמר לסובבים אותו כאשר הפנו אותו לנתון הזה כי הוא "לא יודע איך הוא חתם על זה". "תוספת הרמטכ"ל" קובעת כי בסמכות הרמטכ"ל להעלות את שיעור גמול הפנסיה לאנשי הקבע לפי תחשיב שיבוסס על תקופת שירותם והשלמתה.
גם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי השתתף בדיון ואמר "ההחלטה הזו היא על איך המדינה מתייחסת לצבאה, איך המדינה מתייחסת למגניה, לאנשים שיכלו לפתח קריירות בחוץ ומחליטים להישאר, לתרום למדינה בצבא, עם משכורות הרבה יותר נמוכות ממה שיכלו לעשות בחוץ. אני לא רוצה לדבר רק על המשכורות. האנשים האלה לא בחרו לשרת בגולני וגבעתי, שזה קל לחבק"
"אלה אנשי תקשוב, מפתחי אפליקציות ועוד תחומים רבים. הם עובדים בקריה, כן - הם עובדים בקריה! עד עשר-אחת עשרה בלילה. 70 אחוז מהיכולות שלנו במבצע 'שומר החומות' נשענו עליהם. הם לא בגולני, לא מחבקים אותם כי יש להם זיעה על הגב אלא כי יש להם הרבה מאוד שכל ואלטרנטיבה בחוץ ואנחנו עושים הרבה מאוד מאמצים להשאיר אותם בצבא. לכן, אתם מצביעים פה על היוקרה של השירות בצה"ל ולא רק לפי חשבון הבנק".
גנץ מצידו הוסיף במהלך הדיון לדבריו של כוכבי כי "באף משרד ממשלתי לא עושים את זה, אני לא אתן יד לקיצוץ רטרואקטיבי בפנסיות". בהמשך השרים ביקשו לשמוע מראש אגף התקציבים, יוגב גרדוס, הסברים על התנגדות האוצר להעלאת הפנסיות אך שר האוצר אביגדור ליברמן התנגד בנימוק שעמדת האוצר כבר הופצה לשרים מבעוד מועד. כאן שר הביטחון גנץ התפרצץ ועל פי הדיווחים צעק "לא אתן יד לקיצוץ הזה, לא עשו את זה באף משרד ממשלתי", תוך כדי שהוא מגובה ע"י ראש הממשלה.
הדיווחים על כך שה"תוספת הרמטכ"ל" צפויה לעבור היום או מחר בישיבת הממשלה הוציאו לא מעט תגובות. זהבה גלאון ובצלאל סמוטריץ' תקפו את העניין מוקדם יותר היום. פרופסור ירון זליכה ציין כי משמעות הדבר הלכה למעשה היא שכל משפחה תשלם בעבור הגדלת הפנסיות כ-600 שקל בשנה ואילו הכתב הצבאי של גל"צ לשעבר, צחי דבוש, הראה כי בתקציב שמפנים לתוספת בפנסיות של אנשי הקבע ניתן להעלות את שכר חיילי החובה שלא התעדכן כבר שש שנים וגורם ללא מעט חיילים להתדרדר לעוני.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עכשיו ברור לי שאינו ראוי לראשות הממשלה (ל"ת)
    Raffi 08/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    למה לא????
    בן 08/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פנסיות גבוהות ולא ריאליות. לא לפגוע בלוח ים זה כן אבל בעובדי מנהלה כמו רסר מטבח או מחסן??? למה לא לפגוע??
    סגור
  • 2.
    ניגוד עניינים-גנץ חייב שקיפות-השפעת החלטה עלהפנסיה שלו (ל"ת)
    איתן 08/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    זריית חול בעיניים
    ש.א. 08/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הטיעונים של גנץ וכוכבי לא רלוונטים,זריית חול בעיני השומעים.פנסיה תקציבים כיום בצהל אם קיימים בכלל מדובר בבודדים כי מאז 1992 כבר כולם בפנסיה צוברת מאז עברו 29 שנים אז כמה עדיין נותר בשרות אחרי 29 שנים מתי מעט שהם לפני פנסיה...לא עליהם צהל נשען בין אם ילכו או לא נותרו להם 3-4 שנים.להוסיף לפנסיה של עשרות אלפים כולל ללגנץ ולכוכבי??? לא השתכרו מספיק? יוקר המחייה מרקיע שחקים בשל הכסף החופשי לבזבז שחופשי להם בכיס.
    סגור