השוק

תקציב: בנט, גנץ וליברמן סיכמו על תקציב ביטחון של 58 מיליארד שקל

אתגרי מערכת הביטחון קיבלו הלילה מענה תקציבי הולם שכולל התחשבות במכלול האיומים על ישראל
ניצן כהן |  1
תקציב המדינה 2022-2021 (צילום פייסבוק/אביגדור ליברמן, גלעד קוולרצ'יק, פלאש 90/יונתן סינדל, דוד כהן)
מערכת הביטחון תקבל תקציב שנתי של 58 מיליארד שקל כך סיכמו הלילה רה"מ נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן. השלושה עברו על צורכי מערכת הביטחון וסיכמו כי לאור האתגרים המשמעותיים שעומדים בפני המערכת כמו גם החששות מהידרדרות ביטחונית ב-3 חזיתות יש לאפשר לצה"ל היערכות מקסימלית כדי שתוכל לתת מענה מהיר ואיכותי לאתגרים.
אין צורך לצלול לנבחי תקציב הביטחון שבלאו הכי חל על החלק המשמעותי שבו חיסיון מטעמים ברורים, אבל אם אנחנו מסתכלים על הנושא באספקלריה כלכלית טהורה הרי שישראל ניצבת בפני מספר אתגרים משמעותיים, חלקם נובעים מהזנחה פושעת של הממשלה הקודמת וחלקה מטיפול בעייתי באיומים (כמו העברת כספים במזומן למנגנוני החמאס).
האתגרים המשמעותיים ביותר של מערכת הביטחון הם התמודדות עם 3 ואפילו 4 חזיתות קשוחות במקביל. המצב בו התלקחות מקבילה בכל החזיתות מחייב הצטיידות משמעותית של הצבא, הצטיידות של העורף וכל זה במקביל לאתגרים השוטפים של רפורמת "נפש אחת" וכדומה.
צריך לזכור שבשלהי כהונתה של הממשלה הקודמת ניכר היה כי מערכת הביטחון עלולה למצוא את עצמה מתוחה עד הקצה מה שיביא לפעולות צבאיות אגרסיביות מאוד כדי להסיר איומים על מדינת ישראל, הצטיידות נכונה של מערכת הביטחון תאפשר לה גמישות מירבית בהתמודדות עם האיומים על ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התקציב שערימת העגלים האלו נתנו לבדואים הוא כמעט כמו תקצ
    רז 07/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יב הבטחון.
    סגור