תקשורת ומדיה

"מחרפן! זה יעלה לכל משפחה 600 שקל בשנה"

הסיכום על הגדלת תוספת הרמטכ"ל שיכולה להעניק לאנשי הקבע הוותיקים יותר ממיליארד שקל נוספים בפנסיה תובא לאישור בקרוב ופרופסור ירון זליכה תוקף: "לא יודע מה אתכם- אותי זה מחרפן", גם ניתאי ענבי מגל"צ ביקר "תוספות שספק אם חוקיות", סמוטריץ' שיתף וצייץ: "הגדלות הרמטכ"ל" שם מכובס לשחיתות ושוד הקופה הציבורית"
מערכת ice |  2
אביב כוכבי (צילום פלאש 90)
"תוספת הרמטכ"ל" שסוכמה לאחרונה בין שר האוצר, שר הביטחון והרמטכ"ל אביב כוכבי כחלק מהעלייה בתקציב הביטחון, אמור להעלות מחר לאישור הממשלה. ההחלטה צפויה להעניק עוד כמיליארד שקל לפנסיות של אנשי הקבע הותיקים, ומעוררת מחלוקת כבדה, בטח לאור הקשיים עדיין של המשק הישראלי להתאושש ממגפת הקורונה.
פרופסור ירון זליכה ביקר הבוקר "לא יודע מה אתכם- אותי זה מחרפן! הממשלה החליטה לנפח את 'הגדלות הרמטכ"ל' (הגדלות לפנסיות התקציביות), במקום לקצץ. זה יעלה לנו 600 שקל נוספים למשפחה בשנה!! מי פה סובל מעודף כסף ורוצה לתרום לאותם פנסיונרים?"
 
גם הכתב הכלכלי של גל"צ, ניתאי ענבי, צייץ בנוגע לעניין לצד קישורים ממספר ציוצים שלו על העניין לפני כן "כפי שדיווחנו, יעלה מחר לאישור הממשלה. הדרג המקצועי באוצר בחוות דעת חריגה וחריפה, בעיקר על הגדלות הרמטכ"ל, תוספות הפנסיה שספק אם חוקיות לאנשי הקבע: "עלויות אקטואריות של עשרות מיליארדים על תקציב המדינה בעשרות השנים הקרובים. עשוי להוביל לדרישת גופי ביטחון מקבלים להסדרים דומים".
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שיתף את הדברים של הכתב וצייץ בעצמו כי מדובר בשחיתות "קראו את כל השרשור הזה והמסמכים המצורפים בו ותבינו כמה "הגדלות הרמטכ"ל" הוא שם מכובס לשחיתות ושוד הקופה הציבורית וכמה העובדה שהממשלה הרעה הזו הולכת לאשר אותם בתקופת משבר כלכלי כזה היא יריקה בפרצופו של הציבור. אין מילים."
 כזכור במהלך סוף השבוע העלה כתב גל"צ לשעבר, צחי דבוש, מספר ציוצים שעסקו בעוני של חיילים בצבא. דבוש חשף כי משכורות החיילים בסדיר לא גדלו בשש השנים האחרונות וזאת לעומת עלייה של 50% ביוקר המחייה. זה לצד משבר הקורונה גרם לכך שלא מעט חיילים חיים מהיד לפה. יועץ התקשורת של ניר ברקת כיום, פרסם עדויות של חיילים שהגיעו אליו ובין היתר כתב על הנושא "בזמן שלחיילים לא מצאו תקציב, כמו גם לאנשי הקבע הצעירים שמקבלים שכר מביך, באופן מפתיע כן הצליחו למצוא 1.1 מיליארד שקל לפנסיות של בכירי אנשי הקבע".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אכזבה!!
    יקב 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרישה כל כל מקוממת ומרתיחה! הרמטכ"ל אביב כוכבי אכזבת אותי קשות!! הצטיירת בענייני אחרת!!
    סגור
  • 1.
    דיוק רבותי דיוק
    מבט 08/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יעלה 600 שקל למשפחה כמו שכתוב בכתבה וזה הרבה. אבל לא 600 אלף כמו שכתוב בכותרת.
    סגור