קריירה ולימודים

עוני בצבא? "שכר החיילים תקוע שנים, ההוצאות גדלו ב-50%"

צחי דבוש, הכתב הצבאי לשעבר של גל"צ פרסם את הנתון הזעזע וקרא לראשי מערכת הביטחון: "אם מוספים 7 מיליארד לתקציב הביטחון - ראוי שחלק מזה יגיע לחיילים עצמם ויעלו את שכרם"
מערכת ice |  1
עוני בצבא (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, יוסי זמיר)
אחד מהנושאים המדוברים ביותר עם ההסכמות על תקציב המדינה הבא הוא ההוספה של של מיליארדי שקלים לתקציב הביטחון כאשר בתוכו כלול גם אישור תוספת הרמטכ"ל האומר כי כל איש קבע שמשתחרר יכול לקבל תוספת לפנסיה ללא קריטריונים ברורים אלא על סמך החלטתו האישית של הרמטכ"ל מה שגורם לנטל נוסף על תקציב הביטחון.
אחד מהטיקטים של שר האוצר הנוכחים, אביגדור ליברמן, במערכת הבחירות האחרונה היה ההבטחה להעלות את שכר החיילים המשרתים בחובה, אולם לפי שעה נראה כי הדבר לא יקרה למרות ששר האוצר התחייב כי בזמן כהונתו הדבר אכן יצא לפועל. בינתיים מפרסם הכתב הצביא לשעבר שך גלי צה"ל, צחי דבוש, נתונים מתוך מועדון הצרכנות "יותר" שמראים כי בזמן שבששת השנים האחרונות שכר החיילים המשרתים בחובה לא עלה, ההוצאות שלהם כתוצאה מיוקר המחייה עלו בכ-50%.
"מאז שנת 2015 שכר החיילים תקוע ולא עלה בשקל. באותו זמן ההוצאות של החיילים עלו ב-50%" כתב דבוש והרחיב "לפי נתונים רשמיים של מועדון הצרכנות ״יותר״. מצד אחד ההוצאות גדלות - מצד שני שכר עבדות שנשאר תקוע כבר שש שנים. אם מוספים 7 מיליארד לתקציב הביטחון - ראוי שחלק מזה יגיע לחיילים עצמם ויעלו את שכרם".
בהמשך דבוש שיתף מספר ציוצים של של עדויות של חיילים שחשפו בפניו את החובות בהם הם נמצאים לצד צילום מתוך חשבון הבנק שלהם "אמא שלי לא עובדת בגלל הקורונה ואני עושה קניות לבית. אני לא מוציא שקל על עצמי ועדיין נמצא בחובות" כתב לו חייל בשם נתן "השכר שלי כלוחם לא מספיק לכלום. אני מעדיף לישון רעב העיקר שיהיה לי כסף למשפחה. לא בטוח שאשאר לוחם אני חייב לעבוד ואין עזרה מהצבא". 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק צבא מקצועי ידלל 60% אנשי קבע מפוטמים לשווא
    מרים 10/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל לפני הכול? מי שפוי נלחם ומקריב למען מדינה שמזלזלת בעשייתו וגורמת להשפלתו כעני לשלם את צרכיו? מדוע הבטחת בחירות של שר האוצר הנוכחי, להעלות את שכר החיילים המשרתים בחובה, לא מקבלת עדיפות עליונה לתיקון העיוות בממשלת שינוי/ריפוי/שפיות...
    סגור