תקשורת ומדיה

גלאון: "חרפה. מקצצים לגימלאים, ואז מוסיפים לפנסיות אנשי הקבע"

יו"ר מרצ לשעבר תוקפת את שר האוצר וחבר הכנסת חיים כץ עקב הדחיפה לעליית גיל הפרישה אצל נשים מה שיפגע לטענתה בעיקר בנשים מהשכבות החלשות, אך מצד שני מעלים את פנסיות אנשי הקבע "ליברמן וכץ אתם חושבים שלא רואים את הטריק המלוכלך שלכם?"
מערכת ice |  1
זהבה גלאון (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)

לא מעט ביקורת יש על תקציב המדינה הנוכחי שצפוי לעלות להצבעה בכנסת בקרוב, בהם בין היתר הרצון להעלות את גיל הפרישה לנשים. הבוקר מפרסם ניתאי ענבי מגל"צ כי שר האוצר וחבר הכנסת חיים כץ הודיעו על ביטול קיצוץ שתוכנן להתחלת שנת 2022 בקרנות הפנסיה הוותיקות, כשבין הסיבות המרכזיות לכך על פי הדיווח הוא התכנון להעלות את גיל הפרישה לנשים.

מי ששיתפה את הציוץ של ענבי בנושא היא יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שתקפה ואף קישרה לא רק בין ההחלטות הללו שענבי העלה אלא גם לכך שברקע גם קיימת החלטת "תוספת הרמטכ"ל" שתעניק עוד כמיליארד שקל לפנסיות אנשי הקבע. "קיצוץ בקיצבאות הגימלאים הוא חרפה, אבל למנוע אותו באמצעות חרפה של העלאת גיל הפרישה לנשים מוחלשות, של דחיית מתן קיצבת הזיקנה שלהן מגיל 62 ל-65, זה לא פתרון, ובטח לא כשהיד השנייה שלכם מגדילה את הפנסיות של אנשי הקבע" כתבה גלאון והוסיפה שאלה "השרים ליברמן וכץ אתם חושבים שלא רואים את הטריק המלוכלך שלכם?"
 

הדברים של גלאון מצטרפים לביקורת הרבה על "תוספת הרמטכ"ל" שצפויה להעלות לאישור הממשלה ככל הנראה מחר. הבוקר צייץ נגד העניין פרופסור ירון זליכה וציין כי מדובר כי זה" יעלה לכל משפחה בישראל 600 שקל בשנה". גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' צייץ בנושא ואמר כי מדובר ב"שחיתות ושוד הקופה הציבורית". כזכור, הכתב הצבאי של גל"צ לשעבר, צחי דבוש, מצייץ לגבי הנושא החל משבוע שעבר והשווה את התוספת  הצפויה לפנסיות אנשי הקבע, למשכורתם הלא משתנה של חיילי הסדיר בצבא אל מול יוקר המחייה. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גלאון: "חרפה. מקצצים לגימלאים, ואז מוסיפים לפנסיות אנשי
    סמי שנפלד 08/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קול קורה במדבר..... לפחות קולך - תודה השאר אילמים
    סגור