כסף וצרכנות
"לא רשת זולה, רשת משתלמת": סמנכ"לית Bיגוד מסבירה איך עושים אופנה איכותית במחיר שפוי
בין יוקר המחיה לרצון להיראות טוב – רשת Bגוד מציגה מודל צרכני חדש: אופנה ישראלית איכותית במחיר נגיש. סמנכ"לית השיווק אור אלל מסבירה איך שומרים על מחירים שפויים, למה הלקוחות כבר לא מתפתים למותגים יוקרתיים, ומה עומד מאחורי ההצלחה של המותג המקומי שממשיך להתרחב
יוקר המחיה, שינויי רגולציה תכופים ותחושת חוסר יציבות – כל אלה הופכים את השוק הישראלי לאתגר מורכב, במיוחד עבור מותגי אופנה מקומיים. ובכל זאת, רשת האופנה Bגוד מצליחה לא רק לשרוד, אלא לצמוח. סמנכ"לית השיווק של הרשת, אור אלל, מדברת בפתיחות על ניהול עסק אופנה ישראלי בתקופה מאתגרת, המודל הכלכלי היעיל שמחזיק את המחירים נמוכים, וגם על שינוי התפיסה של הצרכן המקומי – ממותגים יוקרתיים לקנייה חכמה ואיכותית.
כמה קשה באמת להיות מותג ישראלי בישראל?
"קשה. זה מתחיל מאתגר ונשאר מאתגר. אנחנו חיים במדינה עם יוקר מחיה גבוה, רגולציות משתנות והפרעות בלתי פוסקות. בתוך המציאות הזו, אנחנו מנסים להתחבר ליום-יום של האנשים, להבין את הקשיים שלהם ולספק להם אופנה איכותית במחיר הכי משתלם שאפשר. זה הערך שאנחנו עומדים מאחוריו: איכות, סטייל – ובמחיר שמכבד את הכיס."
מהם האתגרים הכי גדולים שאתם מתמודדים איתם?
"כל העסק הוא אתגר. האתגר המרכזי הוא להמשיך להציע מחירים משתלמים למרות כל מה שקורה סביב – עליות מחירים, עלויות תפעול, חומרים. זה לא קל. אבל אנחנו עושים את זה באמצעות רכש חכם, ניהול יעיל ומודל עסקי חכם שמגיב מהר לשינויים. חשוב לנו שכל מי שנכנס לסניף ירגיש חוויה פשוטה, מדויקת ונעימה – וזה מגיע מהמקום הכלכלי: תכנון נכון, תפעול נכון, וזה מוכיח את עצמו."
"כל העסק הוא אתגר. האתגר המרכזי הוא להמשיך להציע מחירים משתלמים למרות כל מה שקורה סביב – עליות מחירים, עלויות תפעול, חומרים. זה לא קל. אבל אנחנו עושים את זה באמצעות רכש חכם, ניהול יעיל ומודל עסקי חכם שמגיב מהר לשינויים. חשוב לנו שכל מי שנכנס לסניף ירגיש חוויה פשוטה, מדויקת ונעימה – וזה מגיע מהמקום הכלכלי: תכנון נכון, תפעול נכון, וזה מוכיח את עצמו."
אז בסוף – להיות עסק בישראל זה כלכלי או לא?
"זה קשה, אבל אפשרי. אם אתה מדויק, אם אתה עושה רכש נכון, מנהל חכם, ומייצר לעצמך שגרירים – אתה יכול לצמוח. וזה בדיוק מה שאנחנו רואים אצלנו. בשנתיים האחרונות פתחנו סניפים, צמחנו – ואנחנו כבר עם למעלה מ-50 סניפים. אין כמו הארץ שלנו, על אף האתגרים שבה."
"זה קשה, אבל אפשרי. אם אתה מדויק, אם אתה עושה רכש נכון, מנהל חכם, ומייצר לעצמך שגרירים – אתה יכול לצמוח. וזה בדיוק מה שאנחנו רואים אצלנו. בשנתיים האחרונות פתחנו סניפים, צמחנו – ואנחנו כבר עם למעלה מ-50 סניפים. אין כמו הארץ שלנו, על אף האתגרים שבה."
ומה עם המע"מ, האגרות, השינויים הלא צפויים?
"אנחנו ספגנו את כל העליות כדי שהלקוח לא ירגיש. זו החלטה ערכית, לא רק עסקית. חשוב לנו שלקוח שנכנס אלינו ירגיש שהמחיר לא השתנה, שאין הפתעות בקופה. זה חלק מהאמון שאנחנו בונים איתו."
"אנחנו ספגנו את כל העליות כדי שהלקוח לא ירגיש. זו החלטה ערכית, לא רק עסקית. חשוב לנו שלקוח שנכנס אלינו ירגיש שהמחיר לא השתנה, שאין הפתעות בקופה. זה חלק מהאמון שאנחנו בונים איתו."
הישראלים קונים יותר באונליין או בסניפים?
"יש צמיחה יפה באונליין, במיוחד בשנתיים האחרונות – זו פלטפורמה זמינה, נגישה, 24/7. אבל בפועל, רוב הלקוחות עדיין מעדיפים להגיע לחנויות, לחוות, לגעת, לראות. לכן אנחנו גם מפתחים את שתי הזירות – אונליין וחנויות – במקביל."
"יש צמיחה יפה באונליין, במיוחד בשנתיים האחרונות – זו פלטפורמה זמינה, נגישה, 24/7. אבל בפועל, רוב הלקוחות עדיין מעדיפים להגיע לחנויות, לחוות, לגעת, לראות. לכן אנחנו גם מפתחים את שתי הזירות – אונליין וחנויות – במקביל."
את רואה שינוי בהתנהגות הצרכן בעקבות יוקר המחיה?
"ברור. הלקוחות הרבה יותר מדויקים היום. הם מחפשים קנייה חכמה. בקיץ האחרון השקנו את קולקציית Summer Package – מארזים במחירים נוחים עם התאמות קלות – לוק לבית ספר, לעבודה, לגן. הלקוחות הפכו להיות נאמנים לעצמם – פחות מותגים נוצצים, יותר הגיון בקנייה."
"ברור. הלקוחות הרבה יותר מדויקים היום. הם מחפשים קנייה חכמה. בקיץ האחרון השקנו את קולקציית Summer Package – מארזים במחירים נוחים עם התאמות קלות – לוק לבית ספר, לעבודה, לגן. הלקוחות הפכו להיות נאמנים לעצמם – פחות מותגים נוצצים, יותר הגיון בקנייה."
אז הישראלים פחות מתפתים היום למותגים יקרים?
"בהחלט. צרכנים מבינים היום שאפשר להיראות מצוין גם בלי לקרוע את הכיס. לא צריך לקנות מותג יקר כדי לקבל לוק טוב. יש היום הבנה שהאיכות לא בהכרח נמצאת במחיר הגבוה – אלא בהתאמה, בנראות, בנוחות."
"בהחלט. צרכנים מבינים היום שאפשר להיראות מצוין גם בלי לקרוע את הכיס. לא צריך לקנות מותג יקר כדי לקבל לוק טוב. יש היום הבנה שהאיכות לא בהכרח נמצאת במחיר הגבוה – אלא בהתאמה, בנראות, בנוחות."
מה הכי נמכר אצלכם?
"מחלקת הילדים והתינוקות. היא תמיד הייתה חזקה, והשנה ראינו שם גידול של 30%. אנחנו מציעים למשל שתי חליפות ב-40 שקלים – כלומר 20 ש"ח לפריט. הבגדים נוחים, באיכות טובה, נותנים לילדים להרגיש טוב, להיראות טוב, ולא שורפים את הארנק של ההורים."
"מחלקת הילדים והתינוקות. היא תמיד הייתה חזקה, והשנה ראינו שם גידול של 30%. אנחנו מציעים למשל שתי חליפות ב-40 שקלים – כלומר 20 ש"ח לפריט. הבגדים נוחים, באיכות טובה, נותנים לילדים להרגיש טוב, להיראות טוב, ולא שורפים את הארנק של ההורים."
אתם מתכננים להיכנס לעוד תחומים?
"אנחנו כל הזמן בוחנים אפשרויות. מחלקת הבית והאקססוריז הם תחומים שאנחנו שוקלים להרחיב אליהם. המטרה היא לתת מענה מלא ללקוח – גם לעצמו וגם לבית שלו. אין עדיין תאריך, אבל זה בהחלט בכיוון."
"אנחנו כל הזמן בוחנים אפשרויות. מחלקת הבית והאקססוריז הם תחומים שאנחנו שוקלים להרחיב אליהם. המטרה היא לתת מענה מלא ללקוח – גם לעצמו וגם לבית שלו. אין עדיין תאריך, אבל זה בהחלט בכיוון."
יש סטיגמה על רשתות 'זולות'. איך אתם מתמודדים עם זה?
"אנחנו לא רשת זולה – אנחנו רשת משתלמת. פעם אנשים חשבו שאם זה בזול, זה גם פחות טוב. היום זה כבר לא נכון. אנחנו עומדים מאחורי האיכות של כל פריט, ומזמינים את הלקוחות לבדוק בעצמם. המחיר הנמוך לא בא על חשבון האיכות – להיפך. זה מודל עסקי מדויק שמאפשר לנו להציע אופנה מעולה במחיר נגיש."
"אנחנו לא רשת זולה – אנחנו רשת משתלמת. פעם אנשים חשבו שאם זה בזול, זה גם פחות טוב. היום זה כבר לא נכון. אנחנו עומדים מאחורי האיכות של כל פריט, ומזמינים את הלקוחות לבדוק בעצמם. המחיר הנמוך לא בא על חשבון האיכות – להיפך. זה מודל עסקי מדויק שמאפשר לנו להציע אופנה מעולה במחיר נגיש."

סניף Bיגוד. קרדיט: יח"צ
מה בעצם עומד מאחורי המותג Bגוד?
"הסלוגן שלנו הוא Be You, Be Good – כשאתה אתה, זה טוב. אנחנו רוצים שהלקוח ירגיש שהוא עושה בחירה חכמה, מדויקת, שהאיכות והמחיר עובדים בשבילו. בסוף, זה ערך – לא רק תוצאה של מבצע או גימיק. זה ה-DNA שלנו."
"הסלוגן שלנו הוא Be You, Be Good – כשאתה אתה, זה טוב. אנחנו רוצים שהלקוח ירגיש שהוא עושה בחירה חכמה, מדויקת, שהאיכות והמחיר עובדים בשבילו. בסוף, זה ערך – לא רק תוצאה של מבצע או גימיק. זה ה-DNA שלנו."
איך יוקר המחיה משפיע בפועל על ההתנהגות של הלקוחות?
"כשלקוח מרגיש שכל מקום שהוא נכנס אליו יקר יותר, הוא מצמצם מראש. אבל כשהוא מגיע אלינו ורואה שהמחירים לא השתנו – זה משנה את הגישה. הוא קונה מה שהוא צריך, בלי לחשוב פעמיים. זה גם מונע כאב ראש – יש לו ביטחון במה שיקבל ובכמה ישלם".
"כשלקוח מרגיש שכל מקום שהוא נכנס אליו יקר יותר, הוא מצמצם מראש. אבל כשהוא מגיע אלינו ורואה שהמחירים לא השתנו – זה משנה את הגישה. הוא קונה מה שהוא צריך, בלי לחשוב פעמיים. זה גם מונע כאב ראש – יש לו ביטחון במה שיקבל ובכמה ישלם".
עוד ב-
מה התכניות שלכם לשנה הקרובה?
"להמשיך לצמוח. לפתוח עוד סניפים, להגיע לעוד קהלים, להגדיל מודעות. אנחנו לא רוצים שישתמשו במילה 'זולה' – אלא 'משתלמת'. לקנות בגדים צריך להיות דבר נגיש, נעים, ועם תחושת ערך. זו השליחות שלנו."
"להמשיך לצמוח. לפתוח עוד סניפים, להגיע לעוד קהלים, להגדיל מודעות. אנחנו לא רוצים שישתמשו במילה 'זולה' – אלא 'משתלמת'. לקנות בגדים צריך להיות דבר נגיש, נעים, ועם תחושת ערך. זו השליחות שלנו."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.שירות לקוינועה 05/2025/12הגב לתגובה זו0 0הייתי הביגוד מבקיעים אשקלון.אחראית משמרת שהיא התייחסה לא בצורה נעימה לא רצתה להדפיס לנו חולצות כל רגע הלכה מהקופה השאירה אותנו לחכות המון זמן ובסוף אף ששלמנו השארנו חולצות בחנות כי הייתי עם בחור שיש לו פטור מתור והיה לו כבר קשה לחכות המון זמן.היינו לפני לקוחות אחרים ובסוף רק אותנו לא קיבלה משום מה.שירות על הפנים.ממש התאכזבתי כלקוחה דלא מגיעה הרבה בשל מרחק החנות הבית שלי נורא לא נעים מה שחווינו.היא התנהגה גם כאילו לא בא לה לעבוד.הייתה שמה מודרנית בקופה נחמדה שהיא עצמה לא היה לה נעים מהסיטואציה.סגור
-
2.מידות חסרותחן 05/2025/07הגב לתגובה זו0 0לצערי אין יותר ג'ינסים במידות מעל חמישים לדברי העובדים גם לא יביאו,חבל,רשת כייפיתסגור
-
1.אין על הרשת הזוסיגלית 05/2025/06הגב לתגובה זו0 0אני כל כך אוהבת את הרשת הזו, היא היחידה שיש בה בגדים 100% כותנה לתינוקות ולילדים ואף למבוגרים והכל במחירים סבירים לגמרי ואפילו זוליםסגור



