כסף וצרכנות

המסעדות בישראל משנות גישה: זה מה שקרה למשלוחים בימים האחרונים

על פי נתוני אפליקציית "משלוחה": כמות ההזמנות מהמרקטים מזכירה את ימי הסגרים בקורונה והימים הראשונים שאחרי ה-7 באוקטובר. אלו המוצרים המבוקשים ביותר, וזה מה שקרה למשלוחים ממסעדות שהפעם רובן נותרו פתוחות
מערכת ice | 
מסעדות בקריסה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מדינת ישראל עוברת ימים מתוחים מאז פרוץ מבצע "עם כלביא" ביום שישי לפנות בוקר. החשש משהייה ממושכת במקלטים ובמרחבים המוגנים לצד חוסר הוודאות הכללי, משנה את הרגלי הצריכה של הישראלים, במה שמזכיר מאוד את הימים הראשונים שאחרי ה-7 באוקטובר או ימי הסגרים הראשונים בקורונה. 
לפי נתוני אפליקציית "משלוחה", נרשמה עלייה של למעלה מ-200% בהזמנות במרקטים לעומת ימים שגרתיים. המוצרים המבוקשים ביותר: מים מינרליים, ביצים, חלב, עוף, שימורים, מוצרי טואלטיקה והיגיינה. במקביל, על פי הנתונים של משלוחה, חל שינוי חד בהרגלי ההזמנה ממסעדות. ירידה של כ-20% בצהריים, לעומת עלייה של כ-50% בשעות הערב.
‏במשלוחה מסבירים: "זו תוצאה של האיסור על התקהלות והחשש לצאת מהבית בשעות הערב. נתון מעניין נוסף הוא שהפעם, בניגוד למשברים קודמים שבהם מסעדות רבות נזקקו לשבוע לפחות כדי לחזור לפעילות, המסעדות בחרו להישאר פתוחות ולהתאים את עצמן מיידית למצב מתוך הבנה שהשגרה הנוכחית עלולה להימשך זמן רב".
כדי להתמודד עם הביקושים, "משלוחה" תגברה את מערך השליחים במאות שליחים נוספים בפריסה ארצית, במטרה לשמור על זמני אספקה קצרים ככל האפשר, גם באזורים מאתגרים ובשעות שיא. האפליקציה פועלת בהתאם להנחיות פיקוד העורף, תוך שימוש במערכות התראה בזמן אמת והתאמה שוטפת של מדיניות העבודה למצב בשטח, מתוך מטרה ברורה לשמור על ביטחונם של השליחים. מגמת העלייה בצריכה ניכרת באופן כמעט אחיד ברחבי הארץ, ללא הבדל מהותי בין האזורים.
 

דניאל רחמים, מנכ"ל אפליקציית "משלוחה", מסר: "אחרי תקופות מאתגרות כמו הקורונה וה-7 באוקטובר, לצערנו צברנו ניסיון רב בניהול פעילות רציפה גם בזמני משבר. אנחנו מבינים את הצרכים המשתנים של הלקוחות ופועלים מסביב לשעון כדי לעמוד בעלייה בביקושים ולהבטיח שירות אמין, מהיר וזמין בכל שעות היום ובכל רחבי הארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה