כסף וצרכנות

צרכנות בשעת חירום: רשתות המזון חוגגות על הפדיון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני פדיון רשתות המזון וחושפת את העלייה הגדולה וגם מה הסיבות לכך
ענת סימן טוב | 
צילום vecteezy
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני הפדיון של רשתות השיווק – וחושפת מגמות מעניינות.
לפי הנתונים, ברבעון השני של 2025 (אפריל–יוני) נרשמה עלייה של 0.9% בפדיון רשתות השיווק, זאת לאחר עלייה של 1.4% (במחירים קבועים) ברבעון הראשון של השנה (ינואר–מרץ 2025).
ברשתות המזון נרשמה מגמת עלייה חדה יותר: בחודשים אפריל–יוני 2025 זינק הפדיון ב-3.0%, לאחר עלייה של 2.3% בשלושת החודשים שקדמו לכך.
הנתונים מצביעים על כך שהעלייה נרשמה בעיקר ברשתות המזון, ככל הנראה בשל אירועי אמצע חודש יוני  אז התרחש גל תקיפות מאיראן, אשר יצר לחץ ציבורי והוביל לעלייה ניכרת בהיקף הקניות ברשתות המזון. בתקופה זו, שבה אנשים רבים נשארו בבתיהם, חלה ירידה בפדיון של תחומים אחרים ברשתות השיווק  כמו הנעלה, הלבשה, דלק ועוד.
גם חג הפסח, שחל במהלך חודש אפריל, תרם לעלייה בפדיון, בשל גידול בביקושים לקראת הארוחות החגיגיות.
לגבי חודש יולי, ההערכות הן כי תירשם ירידה בפדיון של רשתות המזון, בין היתר בשל חזרה לשגרה לאחר החודשים הסוערים, וכן בשל החופש הגדול – אז משפחות רבות יוצאות לחופשות בארץ ובחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה