כסף וצרכנות

מלחמה בחוץ – קניות בפנים: הישראלים לא עוצרים בקופה

על אף האיומים הביטחוניים והמתיחות ברחובות, הישראלים ממשיכים לפתוח את הארנק. נתוני הלמ"ס לחודשי מרץ–מאי חושפים מגמת עלייה מפתיעה בפדיון רשתות השיווק – כולל בסלי המזון. האם מדובר בחזרה לשגרה או באסקפיזם צרכני?
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
דו"ח חדש של הלמ"ס מגלה: הציבור הישראלי לא מפסיק לצרוך – גם כשהשמיים סגורים והטילים עפים. רשתות המזון ובתי העסק ממשיכים לרשום עליות בפדיון – דווקא בתקופה של חוסר יציבות.
דו"ח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם היום מגלה מגמה ברורה: הישראלים ממשיכים לקנות – והרבה. למרות מבצע "עם כלביא", איום הרחבת המערכה בצפון ותחושת חוסר הוודאות הכללית, הציבור לא עצר את הצריכה – להפך.
על פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בתקופה שבין מרץ למאי 2025 נרשמה עלייה של 1.9% בפדיון הכללי של רשתות השיווק (במחירים קבועים), לאחר עלייה של 2% בתקופה הקודמת – דצמבר 2024 עד פברואר 2025. רשתות המזון לבדן רשמו עלייה של 1.4% – המשך ישיר למגמה שהחלה כבר בסוף השנה שעברה.
הפדיון מתייחס לרשתות גדולות המתמחות במזון, וכן רשתות בתחומי האופנה, הנעלה, ציוד לבית, טקסטיל, קוסמטיקה, פארם, צעצועים, ספרים ואופטיקה. למעשה, מדובר בתמונת מצב רחבה של הרגלי הצריכה של משקי הבית בישראל.

הנתונים מאשרים מה שספקנו כבר קודם – גם כשמטוסים לא ממריאים, ההוצאות של הישראלים לא נוחתות. המתח הביטחוני אולי סגר את השמיים – אבל פתח את הארנק
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה