כסף וצרכנות

סטארבאקס חוזה את העתיד: הבינה המלאכותית עולה שלב

הרשת הבינלאומית משקיעה בבינה מלאכותית שתאפשר לה לחזות הזמנות, לייעל את השירות ואפילו לאפשר הזמנה קולית מותאמת אישית

ענת סימן טוב | 
סטארבקס (צילום shutterstock)
האם בריסטה רובוטי ינבא את ההזמנה שלך? סטארבקס דוחפת קדימה את הבינה המלאכותית, מבלי לוותר על המגע האנושי.
בעוד הבינה המלאכותית ממשיכה לחלחל כמעט לכל תחום בתעשייה, רשת סטארבקס החלה בשילוב הטכנולוגיה השנויה במחלוקת בתוך פעילותה השוטפת. בכנס הבינה המלאכותית השנתי Dreamforce שהתקיים לאחרונה, מנכ"ל הרשת, בריאן ניקול, רמז על פיתוחים עתידיים כמו הזמנות קוליות ו-AI שידע לצפות מראש את ההזמנה של הלקוח  חדשנות שעשויה לשנות את הדרך בה אנחנו מזמינים קפה.
למרות הרוח החדשנית, ניקול הבהיר בדבריו כי אין כוונה להחליף את הבריסטות האנושיים ברובוטים. לדבריו, "מותג סטארבקס מבוסס על קשר אנושי, והטכנולוגיה צריכה לחזק, לא להחליש את החוויה הזו". דובר החברה הדגיש כי הבינה המלאכותית נתפסת ככלי עזר, ולא כתחליף למגע האישי שהלקוחות מצפים לו.
סטארבקס כבר עושה שימוש בבינה מלאכותית מאחורי הקלעים,  בין אם זה בניהול מלאי חכם, סיוע בבניית לוחות משמרות או הכשרת בריסטות להכנת משקאות מסוימים. העוזר הדיגיטלי החדש של החברה, Green Dot Assist, צ'אט-בוט המופעל על ידי בינה מלאכותית גנרטיבית, מאפשר לעובדים לתקשר איתו בזמן אמת לצורכי הדרכה ותמיכה, וצפוי להיות מופעל ברשת הרחבה החל מהשנה הבאה. בעתיד, ייתכן שגם הלקוחות יוכלו להזמין את הקפה שלהם בעזרת עוזר קולי מותאם אישית, בצורה חלקה ואינטואיטיבית יותר.
בנוסף, הטכנולוגיה צפויה לשמש גם ככלי להתמודדות עם אתגרים סביבתיים, כמו הפחתת בזבוז מזון וחיסכון באנרגיה,  חלק ממאמץ רחב יותר של הרשת לשפר את טביעת הרגל האקולוגית שלה.
אלא שלא כולם מרוצים מהכיוון שבו סטארבקס פוסעת. לאחרונה הגיש איגוד Starbucks Workers United תלונה לוועד האולימפי הבין-לאומי בדרישה לבטל את מינוי הרשת כ"שותף הקפה הרשמי" של אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028. לטענת האיגוד, יחס החברה לעובדים המבקשים להתאגד בארה"ב, לצד טענות על עבודת כפייה בספקים מחו"ל, עומדים בניגוד לקוד האתי של המשחקים האולימפיים. גם גורמים בעיריית ניו יורק ובקרב משקיעים מפעילים לחץ על החברה לחדש את המו"מ מול העובדים.
סטארבקס נמצאת בצומת שבין חדשנות טכנולוגית לבין אחריות חברתית – והדרך שבה תנווט בין השניים תשפיע לא רק על עתיד הרשת, אלא גם על יחסי העבודה ותרבות הצריכה בעידן של בינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה