כסף וצרכנות

כמה משפיעני רשת מרוויחים? הסכומים נחשפים

להיות משפיען רשת הפך בשנים האחרונות למקצוע אמיתי. אך כמה כסף באמת מרוויח משפיען רשת? כל הפרטים
ענת סימן טוב | 
משפיעני רשת-אילוסטרציה AI
תחום משפיעני הרשת הפך בשנים האחרונות לאחד העיסוקים הלוהטים בישראל ולא רק בקרב סלבס, אלא גם בקרב אנשי מקצוע, מאמנים, מטפלים ואנשים פרטיים שבנו לעצמם קהילה סביב תחום העניין שלהם. יותר ויותר ישראלים מגלים שהשפעה דיגיטלית יכולה להפוך לעסק רווחי במיוחד, עם קהל של עשרות אלפי עוקבים ולעיתים אפילו מיליונים.
כך, מי שמחזיק בעדת מעריצים נאמנה ונוכחות פעילה באינסטגרם או בטיקטוק, הופך למשפיען לכל דבר  ובמקרים רבים גם למפרסם עצמאי שמרוויח סכומים נאים מתוכן שיווקי ממומן.
אורי צרור, בעל משרד יחסי הציבור "אורי צרור תקשורת", חשף היום בחדשות 12 כמה כסף באמת שווה ריל אחד של משפיען רשת והתשובה בהחלט מפתיעה. לדבריו, משפיען שמחזיק בין 10-50 אלף עוקבים יכול להרוויח כ־5,000 שקל על סרטון בודד באינסטגרם. משפיען שכבר צבר סביבו קהל של כ-100 אלף עוקבים, עשוי להרוויח סביב 10,000 שקל לריל, בעוד אלה שכבר חצו את רף חצי מיליון העוקבים יכולים לגבות עד 40 אלף שקל על סרטון אחד בלבד.
עם זאת, מדובר בסכומים שנשמרים למשפיענים בעלי פעילות אמיתית וקהלים אותנטיים. חשוב לציין כי, ישנם משפיענים המנסים "לנפח" את מספר העוקבים באמצעות בוטים או קניית חשבונות, אך מה שבאמת קובע הוא המעורבות של הקהל והיכולת להשפיע בפועל.

כמו כן, איכות הסרטון משפיעה משמעותית על שוויו. ריל מושקע, ערוך היטב ובעל סיפור ברור יאפשר למשפיען לגבות סכומים גבוהים יותר ואף להגדיל את מספר שיתופי הפעולה המסחריים. ,ההשקעה בעריכה ובתוכן כבר אינה מותרות, היא חלק בלתי נפרד מהעבודה המקצועית של משפיעני הרשת כיום.
כך או כך, נראה כי עולם ההשפעה הדיגיטלית כבר מזמן חדל להיות תחביב צדדי – והוא מתגבש למקצוע לכל דבר, שבו קריאייטיביות, אותנטיות והשפעה מתורגמות ישירות לכסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה