כסף וצרכנות

רמי לוי, ויקטורי או יוחננוף? זו רשת המזון הזולה ביותר

רשתות המזון נמצאות בתחרות על המחירים ומחפשות להיות הכי זולות. לשם כל בדקנו איזו רשת מזון הכי זולה לחומרי ניקיון
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
בעוד שכולנו מתמקדים בעליות המחירים במוצרי המזון, מתברר שקטגוריה אחרת – זו של חומרי הניקיון ומוצרי ההיגיינה הפכה לאחת היקרות והמשמעותיות ביותר בסל הצריכה של משקי הבית בישראל. מדובר במוצרים בסיסיים שנכנסים כמעט לכל עגלה: אבקות כביסה, סבונים, מסירי שומנים, מגבונים ושמפו פריטים שהפכו מצרכי יסוד יומיומיים למוצרים שמכבידים משמעותית על ההוצאות החודשיות.
כדי לבדוק עד כמה באמת אפשר לחסוך, ביצענו באמצעות אתר Pricez השוואת מחירים בין רשתות השיווק המובילות בישראל. התוצאות חד־משמעיות ומלמדות על פערים גדולים במיוחד בין הרשתות, לעיתים של מאות שקלים על אותו סל מוצרים בדיוק.
על פי הבדיקה, הרשת הזולה ביותר היא אמי לוי, שבה עלות סל חומרי הניקוי וההיגיינה הגיעה ל־681.60 שקל, בעוד שהסל היקר ביותר נמצא בטיב טעם, שם המחיר הגיע ל־934.85 שקל מדובר בפער של 253.25 שקל, שהם כ־37% יותר על אותם מוצרים בדיוק.


בין הפערים הניכרים שמצאנו היו במוצר למשל, תרכיז ריחני לניקוי כל סוגי הרצפות בניחוח מלון חלומי פרש הום ריצפז 2 ליטר שנמכר בעלות מוזלת של 14.95 שקלים ברשת קשת טעמים, ובעלות היקרה של 19.90 שקלים ברשת טבי טעם. מדובר בפער של 33%.
עוד פער ניכר נמצא במוצר אקונומיקה מבושמת 4 ליטר שנמכר בעלות מוזלת של 7.90 שקלים ברשת רמי לוי, ובעלות היקרה של 16.90 שקלים ברשת יש חסד מדובר בפער של 114%.
עוד פער בולט ניכר במוצר תחליב רחצה קלאסי פינוק 700 מ"ל  שנמכר בעלות זולה של 8 שקלים ברשת רמי לוי, ובעלות היקרה של 14.95 שקלים ברשת טיב טעם. מדובר בפער של 87%.

פער כזה רק ממחיש עד כמה חשוב להשוות מחירים, גם כשמדובר בפריטים שנראים "שוליים". בסופו של דבר, מוצרי ניקיון והיגיינה הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו וכשעלותם ממשיכה לטפס, חיסכון קטן בכל רכישה עשוי להפוך למשמעותי מאוד לאורך השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה