כסף וצרכנות

מאסק המליץ אז בדקנו: איך תוכלו לקנות דוג'קוין בארבעה שלבים פשוטים

הוא אמנם בתחתית הרשימה של המטבעות הוירטואליים, אבל לאחרונה הדוג'קוין קיבל חשיפת ענק עם ההתעניינות של מייסד טסלה והאיש השני העשיר בעולם אילון מאסק. איך בכלל קונים דוג'קוין? כמה זה עולה? המדריך לקריפטו המתחיל
מערכת ice |  16
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה)
איך בכלל קונים מטבע דיגיטלי? האם זה באמת כל כך מסובך? אז בדקנו אם אפשר מהמכשיר הסלולרי לקנות בקלות ובמהירות בכלל המכשירים. אם האיש השני הכי עשיר בעולם, אילון מאסק, הולך חזק על הדוג'קוין, אז בדקנו אם גם שווה לנסות להשקיע במטבע הוירטואלי.
בשונה מהביטקוין שנסחר בשער של מעל 45 אלף דולר, מטבע הדוג'קוין מגרד את התחתית ונסחר בשעות אלו בשווי של 0.08 דולר או 0.26 שקל, ועדיין זה עלייה מטורפת של מעל 40%.  בעקבות הבאזז סביב המטבע, שווי השוק שלו עלה ל-10.7 מיליארד דולר, ומעמיד אותו במקום העשירי ברשימת המטבעות הפופולריים. בשיא המסחר ביממה האחרונה, המטבע הגיע לשווי שוק של 13.5 מיליארד דולר.
אז איך מתחילים לקנות מהסלולר? שלב ראשון, בשונה ממטבעות "רגילים", כדי לקנות מטבע וירטואלי צריך ארנק דיגיטלי. יש עשרות אם לא מאות סוגים כאלה וכל אחד במה שמתאים לנו. כמה מהידועים: בלו-וולט, אדג', קוינומי, בלוקצ'יין ועוד. ארנק דיגיטלי מורידים דרך חנות האפליקציות, בין אם אנדרואיד או אפל: מומלץ לקרוא ביקורות ותגובות על הארנק ומה מתאים לכם מבחינת בטיחות. 
הארנק הדיגיטלי בעצם ישמור לכם על המטבעות הוירטואליים. יש לציין כי ישנם שני סוגים של ארנקים "דיגיטלים" נחשב כארנק "חם" (ארנק קוד פתוח) - הכוונה: בגלל שאתה מחובר לאינטרנט (דרך הסלולר בעצם) אתה חשוף להאקרים שינסו לפרוץ לך לארנק ולגנוב את המטבעות. ארנק "קר" הוא ארנק 'ממש פיזי' (כמו כונן קשיח חיצוני) ולא מקוון (ארנק קוד סגור), שגם אם אתם מחוברים לרשת, ההאקרים לא יצליחו, ככל הנראה, לפרוץ ולגנוב לכם את המטבעות. דרך האפליקציה זהו ארנק "חם" ולכן חשוב לקרוא על רמת הבטיחות של כל אופציה.
שלב 2: בדיקת האפשרויות לרכישה. ברגע שיש לכם ארנק דיגיטלי למעשה תוכלו למעשה מתוכו לרכוש מטבעות וירטואליים דרך אתרים שמציעים למכור לכם אותם. אופציה ידועה היא דרך אפליקציית המטבע עצמו: דודג'קוין שניתן להוריד רק באנדרואיד או במחשב.
אפשרות אחרת היא למשל, אפליקציית אדג' (edge) שהינה ארנק דיגיטלי שממנה ברגע שלוחצים על "buy" הארנק מציע לכם אפשרויות על פי המיקום/המדינה שסימנתם. בישראל אתם מופנים ל-3 אופציות של רכישה: 1. bitsofgold (שדרכו ניתן לרכוש ביטקוין בהעברה בנקאית בסכום העולה על 250 יורו בעמלה של 5.95%), 2.  credit and debit (שדרכו ניתן לרכוש מטבעות דיגיטליים מגוונים גם באשראי, עם עמלה של 7%).
האפשרות השלישית היא דרך Moonpay, שמאפשרת רכישה בכרטיס אפלפיי או דרך כרטיס אשראי עם עמלה של 6.5%. רק דרך אפשרות זו באפליקציית אדג' ניתן לרכוש דוג'קוין. 
שלב 3: הרכישה. לאחר שבחרתם מאיפה לרכוש, אתם מזינים את פרטי האשראי שלכם. שימו לב שהאפליקציה מגבילה את סכום הרכישה, ככל הנראה כדי למנוע התחזות.
אז איך זה עובד? נגיד אתם רוצים לרכוש דוג'קוין ב-100 שקל, אזי בגלל המע"מ תצטרכו לשלם למעשה 117 שקל. לדוגמא: אם ביום ראשון רכשתם דוג'קוין במחיר קיבלתם 566 מטבעות שכיום - יום שלישי- שווים כבר 148 שקל. אם תרצו לקנות באותו סכום- היום תקבלו רק 326 מטבעות.
אל תשכחו שהדוג'קוין עלה רק לאחרונה בעקבות ההתעניינות של מייסד טסלה, ולכן ייקח זמן בטרם - אם בכלל - תראו רווח מורגש וממשי. בנוסף, לאחר שרכשתם את המטבעות הדיגיטליים, התהליך עד שהמטבעות מגיעים אל  האנרק הדיגיטלי אורך כמספר דקות עד שעה, האפליקציות גם כותבות את זה אז אל תיבהלו.
שלב 4: המפתח או הקוד הסודי. זה השלב הכי חשוב: הקוד לארנק שלכם בעצם יוכל להביא אתכם אליו בכל מקום שבו תהיה - אבל! חשוב לרשום אותו על דף נייר ולא להראות אותו או לספר עליו לאף אחד בעולם! הסיבה: אם הוא לא יהיה על נייר, אלא נמצא בטלפון שלכם או במייל שלכם, במחשב, או בכלל ברשת, ההאקרים יוכלו לפרוץ אליו בקלות ופשוט "לשדוד" אתכם. 
הקוד מורכב מ-12, 18, או 24 מילים רנדומליות שחשוב שתזכרו אותן. אם האפליקציה תימחק לכם או בכלל מכשיר הסלולר ייהרס בלי גיבוי - אתם למעשה לא תוכלו להיכנס לארנק הדיגיטלי שלכם יותר לעולם ובעצם לאבד את כל המטבעות. אל תשכחו, ישנם הרבה מטבעות וירטואליים, ושכל אחד ישקיע במטבע שנראה לו הכי טוב עבורו.
*אין בכתבה משום המלצה לרכישת מטבעות דיגיטליים, ולא דרך אפליקציה כזו או אחרת. על כל משקיע לקרוא היטב לפני את רמת הבטיחות ואת מדד ההשקעה של מטבעות הקריפטו
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    שאלה
    יותם 05/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שקניתי בedge דוג׳קוין, איך אני יכול למכור ולהחזיר את הכסף לחשבון שלי?
    סגור
  • 11.
    לחצתי על '' resync''
    עומרי 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזה אומר ?
    סגור
  • 10.
    בולשיט
    אילן 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק הכסף שלכם הוא אמיתי כל היתר הוא לא אמיתי, צפו לנפילה ולעקיצה
    סגור
  • 9.
    הוא לא המליץ. קצת אחראיות!
    יעקב 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מטבע שהוא מן הייפ בדיחה כזה. הוא השתעשע בבדיחה הזאת אבל בשום אופן לא המליץ להשקיע בו.
    סגור
  • 8.
    מכירת מטבע וגריפת רווח
    מתעניין 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלום הסבר קולח , ממצה ומקצועי שאלתי היא אם אפשר הסבר או מדריך המשך כיצד נגיד עוד שנה מרוויחים מזה ? כלומר איך מוכרים? מיסוי? והלאה מרגע גריעת המטבע ועד לתרגומו ככסף אמיתי בחשבון הבנק
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    קריפטו ישראל
    מיקי 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    @crypt0_israel
    סגור
  • 6.
    מבין קטן
    מבין קטן 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מנייה שאפשר להדפיס אותה בכמות אין סופית במילים אחרות המחיר בועה אפשר לסחור במנייה עם 0 עמלות דרך מסחרים ספציפים ויש מטבעות הרבה יותר שווים עם כמות מוגבלת ודרישה נמוכה כרגע בכיף וזה לא אחד מהם מי שמעוניין בעוד מידע:) חפשו אותנו קריפטו ישראל בטלגרם
    סגור
  • 5.
    מה אתם ממליצים על המטבע זבל הזה ?
    ממליצים שטויות 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    4 3
    לא הבנתם את התכסיס של אילון ? עבד עליכם גם. פמפם את המטבע הגרוע הזה רק כי הוא מצחיק עם תמונה של כלב ושכנע אנשים לקנות אותו(איך קונים אותו ?על ידי מכירה של ביטקוין->מה שהוריד קצת את הערך בזמן שהוא רכש ביטקוין במחיר מוזל יותר. בשנייה שקנה התנער מהדוג'קוין ולא כתב עליו יותר מילה,וגם אם כן זה כדי לא להיות שקוף מידי.אל תיהיו כבשים-רק אתריום! יום יבוא ויחליף את ביטקוין במקום הראשון תודות לחוזים החכמים שרלוונטים עסקית גם למלא חברות ולא רק מטבע וירטואלי בלי תועלת ממשית
    סגור
  • אל תתפתה
    אילן 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא תעיז
    סגור
  • 4.
    האפשרות השלישית דורשת צילום דרכון
    מישהו 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם לגיטימי?
    סגור
  • 3.
    לאפליקציה בחו"ל
    אין חיוב במעמ 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למיטב ידיעתי, ויש לי כזו, ככל שהאפליקציה בחו"ל, ולא מיועדת במיוחד לישראלים - והקונה ישראלית, לא יהיה חיוב במע'מ. כדאי גם לומר לקוראים, שעדיף לרכוש טוקן/מטבע ישירות, ולא דרך ביטקוין, כי רכישת ביטקוין והמרתו למטבע אחר - מהווה עסקה חייבת דיווח ואולי מס, לרשויות המס בישראל, כחוק וכראוי. רכישת מטבע ישירות בלי לעבור דרך ביטקוין - עדיין איננה מימוש שדורש דיווח או מיסוי. עו"ד ורו"ח יגואר-אדוה גל.
    סגור
  • אפשר דוגמאות לאתרים כאלה?
    משקיע בזול 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמובן שזה לא בגדר המלצה או ייעוץ
    סגור
  • 2.
    לא בתחתית
    בחור 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא ממש לא בתחתית הרשימה, הוא בtop 10 בcoinmarketcap
    סגור
  • 1.
    אני רק שאלה
    אבי 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נניח שקניתי 100000 doge ב אלף דולר, מחר בכוד שנה הוא מגיע לדולר איך אני מוכר והאם הכסף נכנס לבנק
    סגור
  • אפשר לממש כל מטבע דיגטלי לכסף פיאט
    שי 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כסף פיאט זה כסף רגיל של ממשלות דולר,יורו,שקל הבנקים בישראל עדיין לא מאפשרים הפקדות של מטבעות דיגטלים אך החקיקה האחרונה אמורה להסדיר את זה, חוץ מזה ישנם דרכים נוספות להמרה לכסף פיאט לחשבונך
    סגור
  • תוכל לפרט בבקשה? (ל"ת)
    יוסי 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור