כסף וצרכנות

הקרב על התיירות, ביטון תוקף את הממשלה: "אין מענה"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, התייחס בדיון בוועדה למשבר בתיירות ובתעופה, וקרא לממשלה "לא להרוג ענפים שלמים". סמנכ"ל אל על: "כדאי לא לתקוע עוד מסמרים בארון הקבורה של התעופה הישראלית"
איתמר כהן |  1
מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה (צילום דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), התייחס הבוקר (ראשון) למשבר בענפי התיירות והתעופה, במסגרת הדיון של הוועדה שעסק בתיקונים לתקנות הטיס בנושא אגרות שמשלמות חברות הפועלות בענף התעופה.
בדיון אמר ח"כ ביטון כי "המדינה ידעה לגלות נדיבות עצומה כלפי שכירים ועצמאים ועסקים בגלגולים קודמים. כרגע מסתמן שההשפעה המרכזית היא על התיירות, התעופה ועסקי הפנאי - והממשלה נדרשת לפעול מהר כדי לא להרוג ענפים שלמים. הממשלה התמהמתה מדי במענה לעולם התיירות".
עוד אמר ביטון כי "התיירות היוצאת היא כמעט ללא אבא בממשלה, בניגוד לתיירות הנכנסת ששר התיירות מרגיש אחראי לה, והאבא לתיירות היוצאת צריך להיות שר האוצר. היא חלק מעולם התעופה, ובוודאי שנדון בקרוב גם בסוגיית התיירות, התעופה והפנאי, והתוכנית הכלכלית של הממשלה".
 
מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), יואל פלדשו, התייחס לנושא האגרות ואמר כי אם רת"א לא תגבה אגרות, היא תתקשה להתקיים. לדבריו, התיקונים מבקשים להוזיל אגרות על רוב הפעילויות, ויש כמה שירותים שרת"א לא גבתה אגרה עבורם בעבר, וכעת מבקשת לגבות בעקבות המצב בענף התעופה.
סמנכ"ל אל על, שלומי עם שלום, אמר כי הוועדה דנה באגרות כשנושא הפיצוי לענף התעופה לא הוסדר: "היום יצביעו בממשלה על סיוע לתיירות, ואנחנו כנראה ילדים חורגים. יש פה ארון קבורה של התעופה הישראלית, וכדאי שלא נתקע בו עוד מסמרים. אין טיסות, יש ביטולים, וכל יום המצב הוא יותר גרוע".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביטון תפסיק לקטר
    א.א.חיפה 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתפטר. כי כל מה שקורה אתה שותף לכל מה שקורה לעובדי התיירות. תדע הכסף עובר למימון השותף שלך מנסור עבאס בעד אמל"ח לחמאס
    סגור