כסף וצרכנות

"הדיור הציבורי גוסס": ח"כ מיכאל ביטון תוקף את האוצר

ח"כ מיכאל ביטון ערך הבוקר (חמישי) דיון בועדת הכלכלה בעניין פינויים מדירות הדיור הציבורי ומתח ביקורת חריפה על משרד האוצר וכן על משרד הכלכלה, "מדברים גבוהה גבוהה על דיור ציבורי אבל את המעשים עוד לא ראינו"
מערכת ice |  2
מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה (צילום דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, ערך הבוקר ישיבה מיוחדת שיזם בנושא פינויים מדירות הדיור הציבורי ומתח ביקורת על משרדי השיכון והאוצר. כבר בפתח הדיון מתח היו"ר ביטון ביקורת ואמר: "לצערי הדיור הציבורי בישראל גוסס ועוד לא נמצא לו מנהיג. גם משרד השיכון וגם משרד האוצר מדברים גבוהה גבוהה על דיור ציבורי אבל את המעשים עוד לא ראינו, ואני לא יודע מה התכנית האמתית – לצמצם עוד יותר את הדיור הציבורי או להפוך אותו לפאר המדיניות החברתית כפי שהיה בשנות ה60-וה-70.
"אנחנו נקדיש לזה המון שעות למרות שזה לא פופולרי ולא מניב תוצאות פוליטיות, אבל זה לא מעניין כי אנחנו תוצר הדיור הציבורי וילידי הדיור הציבורי ואם לא נילחם אנחנו עושים עוול להורים שלנו".
עוד סיפר היו"ר ביטון כיצד אמו עברה ממעברה לדירת דיור ציבורי של 50 מ"ר, בה התגוררו 11 נפשות – הוא, שמונה אחיו ואחיותיו והוריו. "לצערי ביקשתי ממשרד השיכון לעצור פינויים עד לדיון ולא כיבדו את בקשתי. אין לי סמכויות בסוגיה הזו, אבל אנחנו רצים למרחקים ארוכים ונמצא את הדרך שמשרד השיכון יספור את בקשות הוועדה. אם הוועדה ביקשה לדחות פינויים ולא עושים את זה, אז היחס הזה של משרד ממשלתי נרשם בפנינו ונמצא את הדין. הדבר הנוסף העצוב הוא שהממשלה הזמינה דוח מהאלופה במיל' אורנה ברביבאי כדי לבחון את סוגית הפינויים וחשכו עיניה וכאב ליבה והיא המליצה להרגיע, משרד השיכון לא אימץ את הדוח שלה".
נציגת המפונים, פאלינה מוגילניצקי אם לארבעה ילדים, סיפרה כי בנה קצין מצטיין ובתה התגייסה למשטרה ולאחרונה בגלל טעות של הביטוח הלאומי קיבלה מכתב פינוי מהדירה בה גרה עם הוריה, ודרישת חוב של 140 אלף שקלים. "לא פעם אני נאלצת לקחת כדורים כדי לעבור את הסיוט הזה. אני לא פולשת ולא עבריינית ורק רוצה לגדל את הילדים שלי בכבוד", אמרה. נציג פורום הדיור הציבורי, דני גיגי, סיפר על אישה נוספת, אם לחמישה ילדים, שהוגדרה פולשת והוצאה מהדירה ועד היום היא ממתינה בתור. "המדינה עשתה פשע וגלגלה אותו לדיירי הדיור הציבורי, היא הקשיחה את הקריטריונים והפכה את האנשים האלה לפולשים רטרואקטיבית", אמר גיגי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריך לשנות את מס דירה שלישית למס דירה עשירית- ולשלשו
    יוסי 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוק דירה עשירית יוריד את מחירי הדירות וירחיק את המשקיעים תאבי הבצע
    סגור
  • 1.
    מיכאל
    ציון 10/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיכאל בלי גנץ אתה כלום
    סגור