כסף וצרכנות

רשות המסים מתכננת מהפכת ענק: המע"מ בדרך לשינוי קיצוני

מנכ"ל הרשות ערן יעקב אמר בראיון כי הוא: "פועל לייצר שינוי מאוד גדול באחת הבעיות הקריטיות של ההון השחור - החשבוניות פיקטיביות. זאת תופעה בלתי נסבלת, שמממנת את משפחות הפשע" והציג תקנה חדשה "שתעשה היפוך חיוב לעולם המע"מ"
מערכת ice |  110
חשבונית מס (צילום Pixabay)
מנכ"ל רשות המיסים, ערן יעקב, התראיין הבוקר (ראשון) באולפן ynet והתייחס לתוכנית הכלכלית החדשה שהציגו במהלך השבוע החולף ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי והתייחס לשלל נושאים בוערים כולל תכנית הענק החדשה שלו 'היפוך המע"מ'.
יעקב אמר: "זה נכון שאם נותנים יותר זה מגדיל את הביקושים, אבל אי אפשר לטעון שיש יוקר מחיה מצד אחד, וכשבאה המדינה ומאפשרת להגדיל הכנסה פנויה להיות נגד זה. פעם אחת מטפלים במחירים בעזרת המכסים, שנית דרך ההתמודדות עם אותם גופים בעלי כוח (חברות המזון) ושלישית דרך הכנסה פנויה לאותן משפחות עובדות עם ילדים. מטרת התוכנית מצד אחד היא להפחית מחירים באמצעות חשמל וסבסוד (צהרונים), מצד שני להגדיל את כוח הקנייה - תנועת מלקחיים - זו התוכנית".
 
על נושא הלחימה בהון השחור ובחשבוניות הפיקטיביות: "לפני מספר חודשים הוקמה ועדה בתוך משרד האוצר, שבקרוב תגיש מסקנותיה. כפרומו אני יכול להגיד באחריות רבה שאנו פועלים לייצר שינוי מאוד גדול באחת הבעיות הקריטיות של ההון השחור - החשבוניות פיקטיביות. זאת תופעה בלתי נסבלת, שמממנת את משפחות הפשע, שהחשבוניות הפיקטיביות הן צינור החמצן הכלכלי שלהן. אני מקווה שבקרוב תבוא חקיקה שתסייע להילחם בכך עם כלים טכנולוגיים ובאמצעות מניעה. היכולת להתמודד עם העניין הזה באופן אכיפתי הוא קשה, צריך לשנות פרדיגמה. איך עושים מניעה? באמצעות כלים טכנולוגיים שיאפשרו לרשות המיסים לעצור אונליין את החשבוניות הפיקטיביות. צריך גם להתמודד עם המזומן הרב שיש במשק, שהוא גורם סיכון נוסף להון שחור. צריך לטפל בו, ולשים עוד מהלכים שיובאו באותה תוכנית שאני מקווה שיהפכו לחקיקה. אני חושב שרק כך נוכל לקדם את המאבק בהון השחור".
דרך נוספת שעליה דיבר יעקב היא תקנה חדשה "שתעשה היפוך חיוב לעולם המע"מ", לטענתו. הכוונה של מנכ"ל רשות המיסים היא מודל היפוך שבו מקבל השירות מדווח ומשלם את המע"מ בעצמו, ולא נותן השירות. לטענת אנשי רשות המיסים, אי תשלום המע"מ ע"י נותן השירות ימנע את התמריץ שלו להתכסות בחשבוניות פיקטיביות על מנת להקטין את תשלומי המע"מ לרשות המיסים.
תגובות לכתבה(110):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 96.
    קונספט לא ברור
    מיכאל 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי איך המנגנון הזה יעבוד. האם זה רק בענפים מסויימים? האם זה יחול רק על חלק מהעוסקים? הרי אין ממש הגיון בלחייב אנשים פרטיים שאין אפילו תיק במס הכנסה לדווח ולשלם מס עסקאות. איך השיטה הזו תמנע מעוסק שרוצה לגלגל חשבוניות פיקטיביות לקבל החזרי מעמ ? הרי הוא יפתח שרשרת חברות פיקטיביות שאחת תמכור לכאורה לאחרת ציוד או שירותים, בשרשרת הזו גם "ימכרו" בהפסד לכאורה ואז יצא מעמ תשומות גבוה ממעמ העסקאות, קרי יצא בנטו החזר מס.
    סגור
  • 95.
    מכנים לקחת חלק במדינה אבל מע"מ צריך להיות עד 10% גג ומה
    תודה ישראל 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שגונבים אותנו ממש קשה לרשום להם כל חודש צ'קים יותר ממה שני מרוויח וגם לא סוגר את החודש אם היו לקחים בצורה נורמלית לפחות היה ברכה בכסף של המדינה זה ממש גזל שאין מקום בעולם שלוקחים הרבה ואז אחרי זה ארנונה מים חשמל איפה משלמים כאלה סכומים ואז גם בסופר יקר כי הסופר גם משלם מיסים פו והמוצר יכול להיות חצי מחיר בלי מיסים בבקשה ממכם ואז תקחו את הכסף שלנו ותתנו לעבס תודה רבה תכף יבוא משיח ניראה אותכם
    סגור
  • 94.
    בכל העולם מע''מ זה 6עד 8 אחוז
    שלומי 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיית באירופה אמריקה דרום אמריקה בשום מקום בעולם המעמ לא עולה על 8 אחוז רק בישראל 17 אחוז משוגעים
    סגור
  • 93.
    שלושת הקופים
    רון 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אורנה ממש מבינה בכלכלה,חוץ מקלקלה,והזרמת פנסיות לחשבונה האישי,אין לי מושג איך הגיע לדרגה גבוה בצבא,והקלקלן הראשי דביל חסר מוח קוף מולדבי חוץ מ 7,500,000 מיליון דולר בחשבון של הבת שלא היו לו תשובות מהיכן הגיע הכסף לילדה טרום גיוס,שודד מיקצועי הדגנרט החלול הזה,וכמובן החלאה התת אנושי חארבנט יצור עלוב לא ראוי, בכלכלה אין לו מושג,אז מה היה לנו, צריכים הרבה רחמי שמים ובקרוב ניפטר מהמורסות שהגיעו אלינו מקרוב,אפסים כולם ללא הפסקה,
    סגור
  • 92.
    עיוועים (ל"ת)
    רעיון 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 91.
    השאלה אם הוא גם מתכון לנושא הטייקונים שמשלמים
    צדק 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיסים אפסים אם בכלל משךמים מיסים!!!! תספורות של עשרות מיליארדים כל שנה על חשבון משלם המיסים וויתור החובות שהולך לטימיון!!!!! תשלומי מס כמעט אפסיים שזה בדיחה מטורפת!!!!!
    סגור
  • 90.
    כסף שחור
    מיסים 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המון כסף שחור מתגלגל אצל הערבים שלא מצהירים למ. ע. מ על עבודות בעיקר בתחום הבניין ורשויות המס בכלל לא מתעסקים איתם זה ידוע לכל. לכן הם גובים כסף מזומן שלא מוצהר ולכן הם זולים במחיר.
    סגור
  • 89.
    היצחקתני
    דוד 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רשות המסים רוצה להילחם באירגןני חומקי מס באמצעות חוקים זה מזכיר את השאלה מי בא ראשון הביצה או התרנגולת . ככל שרשיות המס ימציאו דרכים ושיטות לאכיפת תשלומי המס כך יפעלו אותם אירגונים לאכוף אותם ואחת הדרכים המפורסמת היא הפתגם שאם אתה לא יכול לנצח יריב אז צרף אותו לשרותך והוא ידריך אותך כיצד מנצחים בדיוק כפי שעושה משטרת ישראלכשהיא לא מצליחה לשבור נחקר היא משתמשת ומנצלת עדי מדינה שתמורת פיצוי הם יספקו לה את המידע ! ומה עשה לפיד ? כשהוא נחקר ע"י חוקרי משטרה קשה להבין מה נאמר שם אבל מפתיע מה עושים במפלגתו שני קציני משטרה בכירים מאד שאחד מהם תפקד כראש חוקרי משטרת ישראל ? אין זה אומר שיש שיתוף או הסכם ביניהם אבל מצד שני מתמיהה העובדה שדווקא שני אלו מצויים ברשימת יש עתיד בראשות ?
    סגור
  • 88.
    יושרה והגינות
    שראל 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תמשיכו להתעלל בציבור עם כל מיני חוקים שונים ומשונים ,ואחר כך קמה ממשלה וגונבת את כספי הציבור בדמות חלוקת גובים ונורבגים וניפוח במינוי תפקידים לכל המקורבים ,ואחר כך מבקשים להלחם בהון השחור ,קודם כל קשוט עצמכם ואחר כך אחרים מתנהגים בממשלה זו כמו אירגון פשע ומבקרים אחרים שמשו דוגמא קודם ליושר והגינות .
    סגור
  • 87.
    פשוט צריך לבטל את שטרות ה 200 ו 100 (ל"ת)
    בני 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 86.
    רעיון גרונ מה אצטרך לדווח על קניית לחם? (ל"ת)
    בני 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא חייב
    ליאת 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לעשות את זה דרך חברות האשראי. לך כלקוח זה יהיה שקוף, אבל הכסף יועבר ישירות לרשות המיסים בחלקו
    סגור
  • 85.
    מעמ להון הדחור
    דקל לב 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי מי ישלם את המע"מ זההרי אם מוציאים חשבונית פיקטיבית הרי יש מספר גורמים שחוברים לעוקץ המטורף שכנראה מצליח בענק וזה משנה מי ישלם נותן החשבונית או המקבל או חברה זה יסגר בניהם שוב זה נראה כאילו " מתקנים " ומדוע אם זה כזה מוצלח תוסיפו קנס אדיר ומעצר ארוך שנים למקבל ולנותן רטו את ההצלחה של חבר הכנסת שהקים את להב 433 שנלחם בפשיעה בכל החזית וגייס את כל המערכות אתם אומרים שמדובר במילארדים וכול כבוד לכם על כל מחשבה תרחיבו ובהצלחה
    סגור
  • 84.
    שטויות במיץ
    גיל 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חרמון לא עינייני חושב איך לקחת עוד כסף במקום לראות איפוא המצוקה כל אזרחי ישראל ממשלה מחורבנט
    סגור
  • 83.
    איזה טמבל אז כולם יעבדו בשחור
    רוני 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מסעודה תשלם מעמ נו אתה באמת שכל צרכן יהיה סוכן מעמ אתה באמת דביל מצוי.
    סגור
  • 82.
    יש את זה ביותר מטומטם?
    מהבול 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כאילו מישהו שקונה ספר, ילך לדווח למעמ על הרכישה.
    סגור
  • 81.
    חשבתי שבעיית המיסים מהפטורים במליארדים ל10 מש0חות
    אזרח 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אין גביית מס מספקת במדינה, מרבית המס משולם על ידי מעמד הביניים שמקבל הכי פחות שירותים מהמדינה. אלו שמרוויחים הכי הרבה וגם מנצלים את אוצרות הטבע כמעט בחינם גם לא כל כך מכירים איך זה לשלם מס על כמעט כל ההכנסה.
    סגור
  • 80.
    ההון השחור זו מכת מדינה החל מהשכרת דירות ועצמאיים זה רק (ל"ת)
    להלחם בהון השחור 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 79.
    הנדוס תודעה
    צביקה 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פשוט הנדוס תודעה ואחיזת עיניים. רוב מוחלט של העצמאים הינם עסקים יחסית קטנים. אלו העסקים העיקריים הסובלים בתקופת הקורונה. דוחות המע"מ של עסקים אלו מוגשים אחת לחודשיים בחודש אי זוגי.כך שרק באמצע חודש מרץ יהיה מידע לגבי עסקים אלו
    סגור
  • 78.
    מס הכנסה
    עמי 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבה של חרטה עובדים עלנו בעניים. דווח בממשלה על הוזלת מע"מ. ולהוזיל את הרווח של מס הכנסה 28 אחוז 0 .למה מס הכנסה השותף שלך בעסק. ואותם צריך להוריד.
    סגור
  • 77.
    שטויות זה לא ישים
    עופר 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רעיון הזוי
    סגור
  • 76.
    תורידו את המע"מ ומס הכנסה בצורה דרסטית ותראו איך שהמשקי (ל"ת)
    בוניטו 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 75.
    לא הבנתי בדיוק למה צריך עוד מס בשם מעמ?
    אמיר 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם רוצים להגדיל את הכנסות המדינה שפשוט יעלו מס הכנסה, למה לסבך ולהגדיר מס נוסף שמצריך הרבה משאבים ופתח לרמאויות? לא רק זה הגם שזה מס אנטי סוציאלי, המכביד על עניים יותר מעשירים. )ביחס חהכנסה הפנויה(
    סגור
  • 74.
    ראשית חוקים עם עונשים קשים ומרתיעים ואכיפה ללא פשרות
    עד מתי? 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דבר נוסף וחשוב במלחמה בהון השחור, מע"מ על פרות וירקות והורדת המע"מ לחלוטין מתרופות ומוצרים בריאותיים כולל תזונה לתינוקות. כך כול הציבור והאוצר יהנו.
    סגור
  • 73.
    גועל נפש!!!
    שימי 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עד היום המעמ הוגדר לעסקים שהיו מגלגלים את זה לציבור. ועכשיו מגיע מר ליברמן ומגלגל את זה רישמית לצרכן!!!!!
    סגור
  • 72.
    כל שיפוצניק גובה בשחור
    אני 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גם לחקוח קל יותר לשלם לו חלק במזומן ושם לא לשלם מע''מ אז איך גלגול ללקוח ידנה את הנושא?
    סגור
  • 71.
    לגבי מע"מ
    הוא מקשקש בנושא המלח 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרבה חנויות קטנות בארץ הן חזית להלבנת הון בגלל שאין מע"מ ואי אפשר לעקוב אחרי הכסף.. כלומר קונים סחורה ב 100 ואומרים שמכרו באלף (אפילו אם אף אחד לא קנה כלום) ... מלבינים פי עשרות ומאות... עד שלא יהיה מע"מ קטן לא יוכלו לעקוב. כל השרשרת מרמה...
    סגור
  • 70.
    מדיניות הממשלות תמיד להשאיר 89% חלשים כלכלית
    גוגן 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כך נשארים עבדים מהבית לעבודה באמצע פקקי תנועה עד סף העייפות כדי לתת ל 120 להתקוטט בשקט במדיניות הלא לתת כלום לאזרח
    סגור
  • 69.
    ואיך בדיוק מקבל הדירות איש פרטי ידווח ??? (ל"ת)
    אבי 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 68.
    עושים גם מ 2 מיליון ילדים...גובי מיסים?נו באמת.. (ל"ת)
    הארי 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 67.
    למס הכנסה יהיה מאוד קל אם ישראל תתחיל להשתמש ב...
    Cardano 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בלוקצ'יין של קרדאנו. כאשר בנק ישראל ישתמש במערכת הבלוקצ'יין הזה יהיה: 1. יותר קל להילחם בכסף השחור. 2. יותר קל לאזרחים להתנהל עם הכסף נכון. 3. יותר קל לאזרחים ולמדינה לראות לאן הולך הכסף (מימון מפלגות ותקציבים). 4. יותר קל לקנות ולקבל החזר אם מבטלים את הקניה. 5. יותר קל להגן על ישראל מהשפעות חיצוניות כגון מדונות עוינות שרוצות להשפיע על הבחירות לממשלה. 6. וכו וכו וכו...
    סגור
  • 66.
    אםלקציה
    מסבכים 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לחייב כל עוסק להוציא חשבונית באפליקציה של רשות המסים או תועץכנת הנה''ח און ליין, כך כל יאושר קיזוז תשומות של עוסק שלא דייויד חשבוניות קל יעיל וישים
    סגור
  • 65.
    מחזיר לחזיר
    רועי 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו עשה ממשלה חזירית עם 30 שרים וריבוי סגני שרים ובזבז כספי ציבור על הניסוי של פייזר במהירות כדי להגן על שלטונו. בנט לפיד גנץ וליברמן ממשיכים בחזירותת
    סגור
  • 64.
    מעמ
    כוכב 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יסמרטוט ריצפה אתם הגנבים הכי גדולים צריך לעבוד רק בשחור לזיין אתכם כמה שיותר תקנה תרופות
    סגור
  • 63.
    הגיע הזמן
    ביבוש 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    פשוט כולם עושים העלמות מס וחשבוניות פיקטיביות הגיע הזמן שיעצרו את הברדק שמתחולל פה במדיה
    סגור
  • 62.
    ערן יעקוב ידבע!
    אבי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להפוך מדינה שלמה של סתומים לעצמאים????????????
    סגור
  • 61.
    איך יעקבו אחרי האזרחים כדי לוודא שלא מעלימים?פגסוס?
    רות 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כל אזרח ידווח על הקניות שלו??? מה זה השטות הזו??? יעקבו אחרנו עם פגסוס או שיאמינו לנו ?
    סגור
  • 60.
    אביגדור ליברמן סניף קג"ב פתח תקוה
    צביה רוזמן 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כשהעבריינים יעשו לך ולכל עורכי הדין ששדדו אותם כל השנים היפוך מע"מ ומס הכנסה .תראה מה יקרה.הם פנו כבר למלשינון של רשות המיסים.מגיעה להם עמלה על אזרחות טובה.שמעתי יש להם תוכנות,כל שקל ששילמו למישהו מתועד כמו באולם קולנוע.
    סגור
  • 59.
    סדר עולמי חדש
    עידן שדה 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אם ההון השחור ייעלם זה ישאיר 99% מהאזרחים עניים ללא קורת גג. המדינה נבנית על כסף שחור. תסתכל על התוצאות של הממשלה הדיקטטורית החדשה. חצי מדינה בעוני. ושאני אומר חצי אני מתכוון רק לחצי מדינה שהצביעה ביבי. חכו חכו נחזור לשלטון. נפרק תשמאל תמשטרה תחונטה המשפטית. שם זין על רשות המיסים על כווווול המשטרע ועל הממשלת סטאלין הזאת
    סגור
  • 58.
    רשות המסים חלם
    לילי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גם כשיש היפוך מעמ אפשר לרמות עם חשבוניות פיקטיביות. אותו דבר בדיוק.
    סגור
  • 57.
    כרגיל על גבם של העצמאים. (ל"ת)
    מיק 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 56.
    ממשלה שמזינת את אזרחיה. הרבה יותר גרועה
    בני 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מהממשלה הקודמת. במקום לבטל את המעמ. הפוכה רוצים שכל לקוח יתעסק בניכוי מעמ. השתגעת לגמרי וירדו מהפסים. במקום להוריד מיסים. חשמל ארנונה. ומס על הדלק. ולצמצם משרדי ממשלה בשמות הזויים. בוחרים איך למצוץ עוד ועוד את האזרח הקטן. בושה. ולא שהממשלה הקודמת הייתה טובה יותר. אבל זאת שערוריה
    סגור
  • 55.
    דיווח שנתי חובה לכל אזרח מגיל 18
    דויד 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מי שלא מדווח דוח שנתי יקבל קנס וחקית מעמ ביטוח לאומי מס הכנסה ורשות להלבנת הון. צו עיכוב יציאה והטלת עיקולים על חשבונות ונכסים מכל סוג ומין. ראו איזה פלא כל ההון השחור יעלם תוך שנים ספורות. המזומן אינו הבעיה אלא מעלימים המס
    סגור
  • אתה זקוק לאשפוז
    עידן שדה 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אם ההון השחור ייעלם זה ישאיר 99% מהאזרחים עניים ללא קורת גג. המדינה נבנית על כסף שחור. תלמד כלכלה מטומטם.
    סגור
  • 54.
    חוק המזומן הוא חוק של משטר אפל
    כסף כיס 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אזרח הקטן זה שסובל .בטייוקנים לא נוגעים הייפך פותחים להם את רגלים על חשבון הציבור .
    סגור
  • 53.
    כל הכבוד לליברמן
    gosh 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סוף סוף מגיע מישהו שאין לו אינטרס לתחזק את המודל של הכסף השחור וחשבוניות פקטיהיות שגונבות אותנו במיליארדים. ליברמן התותח.
    סגור
  • 52.
    שאני שומע כלים טכנולוגיים, אני שומע פסגוס
    יוסי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    וכשאני שומע פסגוס, אני שומע ק. ג. ב. ושות'
    סגור
  • 51.
    אפשר גם להוריד מעמ ל 12 אחוז ולהכיר בהוצאות לעסקים
    ד 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ולעצור את הגזל... ואולי לאחד את עובדי מע"מ עם מס ההכנסה ולהתחיל לחסוך לציבור מיליארדים על פנסיות ומשכורות מיוצרות. האיש לא מבין שהתפקיד שלו זה להגדיל הכנסות למדינה, ולא לענות את העסקים בארץ. הרי אירגוני הפשע ימשיכו לעשות מה שבא להם.. ,והרי האנשים שלו יטפלו לציבור שומר החוק ו המשלם.
    סגור
  • 50.
    מס' הכנסה
    איייי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שוב חשוב מה קורה עם ההטבות מס' של תושבי אשקלון מה קורה עם ההטבות מס' של אנשים שהם לבד למה כל הנטל נופל עלינו מה אנחנו אשמים בכול המצב הזה פשוט ממליצה לא לעבוד שעות נוספות ולא להתאמץ כי שמגיע גיל פרישה אתה לא זכאי כע מבקשים ממך להרוויח 6014ממש בדיחה דיי מספיק מפרנסים לבד לא רואים אותך ממטר מחפש איך להתקיים בכבוד אין הטבות בשום מקום אז לפחות תעלו לנו גם את נקודת הזיכוי לגילאי 60פלוס או שמישעובד להגיע לגיל זה לא יעמדו לא תנאים כדי לקבל את קיצבת אזרח ותיק כמובן מי שעבד מעל 40שנים תודה
    סגור
  • 49.
    הממשלה הזאת
    אדיר 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מדרדרת את הכלכלה אפילו יותר מהממשלות הקודמות
    סגור
  • 48.
    כל רעיון שלהם יותר הזוי מהקודם
    בגדי המלך החדשים 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תצילו אותנו מהממשלה הזו.
    סגור
  • 47.
    שמביאים הרבה ילדים אז צריך יותר מס
    צריך מימון לחרדים ול 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מארגוני הפשע קשה לגבות מס
    סגור
  • ממשלה רעה, ליברמן לוקח מיסים כדי לשלם לערבים (ל"ת)
    נופר 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    לא מבין מה הם עושים
    דני 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אבל בלי ספק שיש כאן משהו נגד החרדים, נקווה שהקב"ה יתערב בקרוב, ויפרנעצתם, אמן.
    סגור
  • 45.
    .
    חב 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה הממשלה הזאת רק מתעסקת באיך להוציא כסף מהאזרחים במקום לדאוג איך לשפר את אורח החיים של העם?
    סגור
  • 44.
    מעם
    אורח 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אולי יוריד אותו ל 5%... ואז ייגמר הרצון לרמות, יוכלו לסגור את מחלקת החקירות ולשלוח את העובדים לעבודה יצרנית....
    סגור
  • 43.
    דיקטטורה בהתגלמותה... (ל"ת)
    מישהו 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 42.
    שהצרכן ידווח על המעמ של הקניות שלו?
    מישהי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מישהו פה ממש לא הגיוני
    סגור
  • מיםים
    יצחק 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מרוב חוקים מדינה חדלה מלאיתקיים
    סגור
  • מדובר על משהו שיקרה אוטומטית
    ליאת 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשאת מגהצת אשראי, יעבור סכום לחנות ועוד מעמ שיעבור ישירות לחשבון מעמ.בלי לעבור דרך הקמעונאי. לך זה אמור להיות שקוף
    סגור
  • 41.
    תגובה ככל שהמדינה תיגנוב מאזרחיה כן ירבו הגנבים מאזרחיה
    שמורלוך 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כן ירבו גנביה תורידו את העול מהאזרחים ותיפסו את הגנבים הגדולים מהפקידות והממשלה ומהביזבוז של כספי ציבור לשוחד וטובות הנאה וכל הפקידים המיותרים המבין יבין יהיה הרבה כסף למדינה ולא ירדפו אזרחים
    סגור
  • 40.
    ירדו מהפסים
    אזרח המום 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    האם מישהו ברשות המיסים קיבל ארוע מוחי ? להטיל עוד בירוקרטיה ומטלות על האזרחים ? רואה חשבון צמוד לכל אזרח ולדווח כי קניתי עגבניה ?
    סגור
  • 39.
    מי יחזיר לאזרח את המעמ על מוצרי המזון והחשמל.ועוד (ל"ת)
    שלום 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אין החזר
    חיים 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם היום אזרח לא מקבל החזר מע"מ על קניות שלו וגם לפי התוכנית המוצעת הוא לא יקבל החזר. הטעות של משרד האוצר היא שהוא חושב שאם בית העסק לא מדווח אז הקונה ידווח. וזו הטעות הגדולה שלו.
    סגור
  • 38.
    ממשלת חלם
    ברקופליץ 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איזה לקוח ידווח למעמ על כל קניה? מי הטיפש שבחר בממשלת השנאה ההזויה הזאת??
    סגור
  • 37.
    בסופו של יום
    ליאורה 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    העובד משלם .אכן ממשלת שינוי לרעה
    סגור
  • ביביסטית עלובה
    ביבי האפס 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    את משלמת יותר? על מה? טמבלית
    סגור
  • 36.
    מעמ. היפוך מעמ. חולי נפש
    אריקו 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חולי נפש. הלקוח ידווח למעמ? נפלתם על הראש? פשוט תבטלו את המס המרושע הזה
    סגור
  • 35.
    לא שוחד ולא מוחד לא שחור ולא לבן (ל"ת)
    גמא 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 34.
    רעיון מטורף, סטליניסטי משליט טרור
    סימבה 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שיסוי האזרחים אחד נגד השני. סכנה לדמוקרטיה. לידיעת ליברמן - כאן לא רוסיה
    סגור
  • 33.
    מע'ם
    מוטי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל הזקנים יעמדו בתור בדואר כדי לשלם מעמ הכל יתנהל ללא חשבוניות.ומה עים חשבוניות כולל מעמ
    סגור
  • 32.
    האזרח יהיה מלשין. סטליניזם מטורף
    סימבה 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    האזרח הפשוט לא מדווח ולא מלשין. תשכחו מטרור קומוניסטי. מדיניות של הפרד ומשול ושיסוי האזרחים אחד בשני. רק להעלות רעיון כזה הוא סכנה לדמוקרטיה. שליברמן ישאיר את השיטות הרוסיות ברוסיה
    סגור
  • 31.
    רציתם ממשלת שינוי,, תקבלו ממשלת זי יון
    אבי,, 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ממשלת הימין בראשות נתניהו מסתבר שחוץ מג'ובים למקורבים לא עשתה הרבה,, אבל הממשלה הזאת עושה הרבה אבל הכל כדי לז יי ן את האזרח,, כי ליברמן רוסי דיקטטור
    סגור
  • 30.
    שרק מי שמרוויח מעל סכום מסויים ישלם, להגדיל את התקרה לס (ל"ת)
    M 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 29.
    רשות המיסים עוד לא התבגרו
    יניב 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    או שתעשו שאפשר לקזז מעמ רק עבור חשבונית שבפועל שולם עליה מעמ (די פשוט עם המערכות מחשב של היום) או שפשוט תבטלו את הגזירה המטומטת הזו. על מה אני משלם מעמ ? על זה שבן אדם תיקן לי את האוטו? על לחם וירקות בסופר? איזה מס מפגר זה
    סגור
  • 28.
    תוכנית אדיוטית. ומי יכריח אותי לשלם את המעמ? אעדיף תשלו (ל"ת)
    אחד 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 27.
    ערן יעקב קבל עצה טובה מימני
    פותר הבעיות 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל הפתרונות העקומים הם פשוט עצלנות/ חוסר רצון להתמודד של משרד האוצר עם הפתרון האמיתי כל עצמאי שפותח תיק יצטרך להרשם במערכת בסיס נתונים שמאובטחת על ידי מספר חברות שינהלו אותן וכל שירות או רכישת טובין ש א יספק ל ב תתועד כשורת קוד בבסיס הנתונים של שניהם בסיס הנתונים שקוף למשרד האוצר של מקבלי ונותני השירות , הקץ להנהלת חשבונות מסורבלת ותשלום מס אמיתי נמצא בפתח כמה פשוט כמה קל בבקשה ערן יעקב קבל פתרון חינמי מימני פתרון שאני מטיף לא כבר למעלה מעשור
    סגור
  • מישהו עם הגיון פשוט
    סופסוף 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בקודקוד
    סגור
  • 26.
    משפחות פשע..... הימורים.... גניבה
    אריק 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המדינה היא זו שגובה מס על מס ועל מס על כל דבר שאדם עושה מרגע שיצא לעולם ועד שיוצא מהעולם. הימורים זה פשע חמור אבל לוטו, טוטו, חישגד ועוד ועוד זה מותר רק מפני שהכסף הולך "למדינה". יותר מידי יהודים במקום אחד
    סגור
  • 25.
    לא כל כך הבנתי
    יעלי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז כל פעם שיגיע אלי מישהו לעשות שיפוץ בבית, אקבל ממנו קבלה על התשלום ואז אצטרך לפנות למע״מ כדי לקבל החזר? מקווה שהבנתי לא נכון כי רק המחשבה על לפנות אליהם, לפתוח תיק וכל זה, נשמע לי בלגן יותר מלפנות למוקד לקוחות של הוט!! זה שווה רק אם אני עוסק פטור שגם כך יש לו תיק ולא שכירה
    סגור
  • 24.
    פולניה
    רו''ח מדופלם 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חלם זה ליד בויבריק . או להפך. רשות מיסים היברידית/הוליגרמית.סבא שלי בן 96 יקנה במכולת, יגבה מע''מ ויעביר אותו לרשות המיסים. גאונים כבר אמרנו?
    סגור
  • 23.
    אף הצעה היא לא מתאימה כלכלנים לא חושבים
    אלף 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    1. העשירים עטופים ברואי חשבון עורכי דין שעוזרים להם להעלים הכנסות. נקודה ושם מרבית הכסף. 2. מחסור בעובדי כפיים שם עושים המון כסף שחור דוברי ערבית. שכן אין היום עובדי כפיים יהודים קרי שיפוצניקים אינסטלטורים מוסכניקים מסגרים נגרים וכיו"ב . יהודים "עצלנים" . ואם לא מתנהלים בתשלום בשחור נראה מי יתקן את האוטו. 3.ניצול חסרי ישע ע"י הבנקים ואפשר לכתוב על זה אנציקלופדיה. כספומטים נסגרים פקידים מתנדפים וחסרי הישע תלויים בנוכלים ששודדים אותם. ואף אחד לא יודע. החל מעובדי סיעוד בני משפחה פקידים למיניהם.ועוד ועוד. 4. צריך לחשוב חכם גם אם יצמצמו מזומן הנוכחים יעברו לתשלום במטבעות זרים דולרים ויורו ואפילו דינרים עד תשלום בזהב. מה צריך לעשות ? למשל: כל בעל רכב יוקרה מסכום מסויים אפילו ג'יפ יסביר כיצד הוא משלם. אפילו כל טרקטורון יצטרכו להביא הסבר לתשלום. כל משפחה במגזר דוברי הערבית שמתגוררת בבית מעל שטח מסויים תציג תשלום ארנונה, כל כרטיס טיסה לחו"ל יצטרכו להביא מספר חשבון בנק וכו' וכו' הכלכלנים יודעים להציע הצעות
    סגור
  • 22.
    לא לגנוב... הממשלה שונאת מתחרים. (ל"ת)
    רובין הוד 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    בקיצור האזרח הפשוט ייאלץ לשלם גם לרואה חשבון
    מוש 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    26 0
    למה אי אפשר לפתור דברים בצורה ישרה ולא עקומה? 1. תורידו מיסים, חשמל מים גז ארנונה דלק 2. תפתחו את השוק ליבוא מקביל בכל התחומים זאת התוכנית...מספיק לזרות חול בעיניים כי הציבור לא מטומטם
    סגור
  • הנוכל אמר סינגפור לא?!
    ציקו 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנראה התכוון סינג איט פור .
    סגור
  • 20.
    נכון. ושכל אזרח יפתח תיק במע"מ.
    הדו 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 9
    איך לא חשבו על זה קודם?
    סגור
  • ליבר.... סטאלין
    אלדין??????? 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    באמת מה איתו מדינת בשילטון ליברמן הרוסי הקומוניסט. הוא הבן של סולין רודן קומוניסט רוסי!!!!
    סגור
  • 19.
    ממש ממשלת שינוי.
    דויד 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    24 6
    לא הגיע הזמן שתעשו כמו בארצות מתוקנות? מס אחד שסוגר הכול. כמה משרדי ממשלה יש וכולם עוסקים באיך למצוץ את האזרח.
    סגור
  • 18.
    בקשר למע"ם, אז המהפך הוא ניקוי מס
    אדם 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בקשר לבעיית החשבוניות הפיקטיביות, זה כל כך נכון ללחם בתופעה דרך מתן חלופה ולא רק פעולת אכיפה. כלומר זה שיש חלופה למודל המע"ם לא יעודד את נותן השירות לרוץ בשביל להביא חש' פיק".. המהפך אינו מהפך, הוא פשוט פעולה הפוכה.. מקבל השירות ינכה את המע''מ מהלקוח בעת הגשת החשבונית.. זה קורה לעסקים שיש םהם ניכוי מס במקור( +) כלומר כולם כרגע יהי להם ניכוי מס מלא. מטמין שזה יעזור המון בהסדרי גבית המס מבין ידיהם של מקבלי ונותני השירות. - ( בהמשך הדרך יש לבדוק את שקיפות העבודה בין רואי החשבון לפקידי המס(. - בקשר למשפחות הפשיעה והצינור שממנו ניזונים,, צריך לבדוק הצהרות הון של שכירים כמו העצמאיים. הרי לא הגיוני שבמשפחה של שכירים יש שני רכבי מרצדס או BMWחדשים.. יש צואך לפקיח על משיכת המזומנים בצורה איכותית יותר.. הרי לא יכול להיות שמשפחה מושכת בכל יום 5kמהבנק.. כלומר 150k בחודש.. דבר נוסף, יש לפקח על צינור ההלוואות של הבנקים. עוד משו קטן, צריך לעצב תהליך האינטראקציה בין רואי החשבון והלקוח שלו, כלומר: יש לוודא שרואה החשבון מתעסק יותר בייעוץ הפיננסי מאשר בחישובים ההיסטוריים החודשיים או הדו חושיים של הלקוח
    סגור
  • 17.
    מע"מ שמעם
    מיקי מאוס 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לגבי ההיפוך במע"מ: נראה כמו שטות מוחלטת. מצפים שמישהו שמגיע אליו איש מקצוע אקראי, יטרח לשלם את המע"מ במקומו? או שמה שנכתב עדיין לא ברור, או שזו סתם עיוולת...
    סגור
  • והיום האזרח דלא משלם מע"מ
    צחי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הלא בכל קניה בחשבונית יש תשלום מע"מ בעסקה,גם בסופר בכל מקום.
    סגור
  • 16.
    הזיות (ל"ת)
    אזרחי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 15.
    מעולה שלא יהיה בלבול מח לבעל העסק..
    גל 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גג
    סגור
  • 14.
    נוכלים
    אדולף היטלר 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אפילו אנחנו לא ההינו כאלה נוכלים ורמאים אני מתהפך בקבר
    סגור
  • 13.
    אזרחי ישראל קורסים .ארץ הפארזיטים (ל"ת)
    עופר 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 12.
    כנראה שבאמת הגיע סוף העולם
    שמירן 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    משמע שכל אזרח יחביא בכיסו רואה חשבון ושיהיה גם עוסק מורשה וכשיקנה ירקות למשל הוא האזרח ישלם את המעמ . אחרית הימים ולא לטובה .הפור נפל כנראה שמתנגדי החיסונים צודקים
    סגור
  • 11.
    משפחת הפשע
    Majid Ali 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    11 1
    מענין איך מגדירים את משפחות הפשע..הרי הפשע הכי גדול כאשר מוצר עובר דרך כמה ספקים ובכל פעם גובים עליו עוד 17% מע"מ בנוסף לרווח של הספקים. ובסוף הצרכן הפשוט משלם בנוסף לערך המוצר גם את כל הרווחים האלה וגם מע"מ וגם מע"מ על כל המע"מ-ים שהצטברו בדרך. זו אחת הסיבות ליוקר המחיה..והסיבה לה היא משפחת הפשע שהוציאה את המס לפועל
    סגור
  • זה לא עובד ככה חחחח (ל"ת)
    חחחח 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    אין שכל אין דאגות
    טמטום 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עד עכשיו היו צריכים להקים חברות קש עם קופים שיוציאו חשבוניות פיקטיביות בשביל להגדיל את ההוצאות. עכשיו המשלם (המוכר עצמו שקונה סחורה) מוציא לבד חשבוניות הוצאה. חלום שהתגשם לכל נוכל
    סגור
  • 9.
    יש מצב
    מרי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש מצב שמרי אנטואנט הגתה את הרעיון הזה קודם. איזה מנותקים מהמציאות
    סגור
  • 8.
    נשמע
    חח 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כמו התחלה של בדיחה...
    סגור
  • 7.
    מע"מ
    שני מן 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איך לא חשבו על ההיפוך, דווקא בפורים ונהפוכה
    סגור
  • 6.
    מה זה חשבונית פיקטיבית
    ט 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא מבין מישהו מנפיק חשבוניות בכאילו ואז המדווח מקבל מעמ כאילו שילם באמת? מה לא רואים שמי שמוציא חשבונית הוא לא עוסק מורשה לא מבין
    סגור
  • מעמ
    אורחת 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גם אני לא מבינה מה זה קבלות פיקטיביות. איך אפשר? הרי זה מזוייף,באיזה שלב יעלו עליו.לכן איני מבינה איך זה מיושם בפועל
    סגור
  • זה לשלם למדינה ולא לקבל כלום בתמורה (ל"ת)
    חושם 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    קשה להאמין
    . 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אין היתכנות לחייב לקוח לשלם ת מעמ לא מובנת הלוגיקה נשמע כהזייה
    סגור
  • 4.
    קישקוש לא מוחד (ל"ת)
    . 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    ימח שמם
    יוסי 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למה העצמאיים צריכים להיות הערסים של המדינה? לקחת מאחד ולהעביר למדינה? שהמדינה תיקח לבד את המע"מ ! ובזה תיפטר הבעיה
    סגור
  • 2.
    עוד גורם אינפלציה
    אבי 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עסקים שלקוחותיהם התרגלו לקנות מוצר ב50 שקלים כולל מעמ ישלמו סכום דומה לא כולל מעמ ואת המעמ ישלמו אחכ
    סגור
  • 1.
    הספתא מעפולה תשלם לרשות המיסים מע'מ?
    יעקב מהמרכז 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    על מה ששילמה לאינסטלטור?
    סגור