כסף וצרכנות

קניתם מוצר חשמלי? זה השירות שמחויבים לספק לכם בחינם

המשרד להגנת הסביבה מחדד את זכויות הצרכנים לרגל הפסח: אתם זכאים לפינוי המוצר הישן מביתכם בלא תשלום, רונית אברהמי, מנהלת אגף חוקי אחריות יצרן מורחבת במשרד להגנת הסביבה והמפקחת על המחירים: "חשוב לדעת כי ניתן לקבל את שירות הובלת המוצר הישן מהבית בעת קבלת המוצר החדש ללא תשלום"
מערכת ice |  7
מוצרי חשמל (צילום שי כהן)
החלטתם להתחדש במכשיר אלקטרוני חדש לקראת חג הפסח? המשרד להגנת הסביבה מזכיר לכם כי אתם זכאים לפינוי חינם של המכשיר הישן בעת קבלת המכשיר החדש על ידי המשווק או העסק שממנו רכשתם את המוצר האלקטרוני גם בתקופת חג הפסח.
החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות קובע כי העסק שממנו קניתם מוצר חשמלי או אלקטרוני חייב להציע לכם לפנות מביתכם בלא תשלום את המכשיר הישן – בתנאי שהוא בכמות או במשקל הדומים למוצר שקניתם. הדבר נכון גם לגבי אתרי אינטרנט בעסקאות מכר מרחוק.
 
בתי עסק המוכרים מוצרים אלקטרוניים חייבים להעניק שירות החזרת מוצרים אלקטרוניים בלא תשלום בעת רכישת מוצרים חדשים מאותו סוג. באשר לסוללות – אפשר להחזירן גם מבלי לרכוש מוצר חדש. כמו כן, בתי העסק חייבים לפנות מוצרים חשמליים ואלקטרוניים מבתי הלקוחות בעת אספקת מוצרים חדשים דומים, גם אם אינם מאותו מותג וגם אם לא נקנו מאותו בית עסק.
לאחר הפינוי, תועבר הפסולת החשמלית והאלקטרונית לתאגידי מחזור מורשים שקיבלו רישיון לפעילותם מהמשרד להגנת הסביבה, והם ידאגו להעבירם לטיפול סביבתי נאות. המשרד להגנת הסביבה מעודד את הציבור להשתמש בשירותי פינוי הפסולת האלקטרונית מהבתים בהמשך למדיניות המשרד לקידום מניעת פסולת במקור, הפרדתה, איסופה ומחזורה לשם הקטנת ההטמנה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שיבוא מחוקק החוקים ויסחב את המוצר הישן ויעשה בו מה שהוא
    נועה 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שיחפשו פראייר שיסחב להם בחינם! חוצפה מה הם חושבים על 100-200 שח רווח על מוצר נפסיד 500 על פינוי?? באמת מה המדינה החצופה הזו חושבת? לקוח שיגיד תפנו לנו, נבטל עיסקה!. נקודה
    סגור
  • 5.
    סליחה על הבורות
    אבי 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הכוונה מוצר אלקטרוני? האם מקרר הוא גם מוצר אלקטרוני? או האם הכוונה רק לסוללות ליתיום?
    סגור
  • מקרר תמורת מקרר
    רונית 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן קנית מקרר?נחנות שמספקת אותו חייבת לפנותו מביתך.כך לגבי מכונת כביסה מדיח כלים וכו.הבעייה שעליך להביאו לפתח הבית ולא תמיד זה ניתן
    סגור
  • 4.
    זה לא מיושם או שהחוק לא ברור מספיק
    אוהד 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תדייקו את הפרטים של החוק, אני רכשתי מקרר לבית, בית פרטי בעל שתי קומות, המקרר שלי היה בקומה העליונה והם לא הסכימו להוריד את המקרר ולפנות בטענה שהוא לא בקומת הקרקע ושמה שכתוב בחוק על פינוי ללא מעלית עד קומה 3 לא תקף לבית פרטי
    סגור
  • 3.
    בשטח זה לא עובד
    לבנה 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כדי לפנות את המכשיר הישן, דורשים ממך כספים בכל מיני תירוצים "אני חייב לפרק את דלת המקרר כדי להוריד אותו, אז תשלמי לי....) למרות שהמקרר קטן ועובר בקלות במדרגות. ועוד....
    סגור
  • 2.
    נכון תאורטית אבל בפועל פיקציה
    אורי 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פינוי המכשיר הקיים נעשה רק ע"י המוביל שמביא את המוצר. הבעיה שלרוב המוצרים יש צורך להמתין לאחר מכן עוד כמה ימים לטכנאי להתקנה ועד אז, אלא אם המוצר הישן מושבת, עדיין צריך להשתמש במוצר הישן ולא ניתן לפנותו עדיין. כשהטכנאי מגיע להתקין את המוצר החדש, הוא לא מוכן לקחת את הישן.
    סגור
  • 1.
    אף אחד לא יקח כלום ויש להם סיבה לזה.
    משה 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדוגמא: הזמנתם מיקרוגל ממחסני חשמל ציינתם שיש לאסוף מוצר ישן אותו גודל. החברה שולחת את המוצר אם חברת שליחויות שהם בחרו. מגיעה השליח מוסר תמוצר ועד כאן הכל יפה. רק מה מסתבר חברת השליחויות לא לוקחת את המוצר הישן. הה איזה גאונות. ואז את המוצר הישן משליכים לפח או מניחים לייד.
    סגור