כסף וצרכנות

קרן חדשה מציעה לכל ישראלי להשקיע בהייטק המקומי

חברת השקעות ישראלית חדשה מאפשרת לכל מי שיש לו קצת כסף בצד להשקיע אותו בהייטק, ולקצור את הפירות במהירות יחסית
יאיר מור | 
השקעה (צילום pixabay)
היום החלה לפעול בישראל חברת השקעות חדשה תחת השם Peak, או בתרגום חופשי "פסגה", שמטרתה לאפשר כמעט לכל ישראלי להיות שותף בתחום ההייטק, שנראה שמסרב להפסיק לשגשג גם בזמן ששאר הכלכלה נראית כנכנסת למצב מיתון.
פיק מאפשרת לכל ישראלי שיש לו חיסכון של 10,000 דולר (כ-33,500 שקל) לצרף אותו לקרן שלה, שתשקיע אותו בחברות הייטק מקומיות – עד כאן מדובר בשיטה דומה מאוד לחברת OurCrowd הירושלמית, הפועלת מזה כעשור. אך פיק מבטיחה לאפשר למשקיעים יותר "נקודות יציאה" – כלומר משיכה של פירות ההשקעה.
החברה מתחייבת לפצל את קרנות ההשקעה שלה בין לפחות 6 חברות הייטק, שכולן יעברו בדיקות נאותות לפני ההשקעה ובמקביל אליה ישקיעו בהן גם קרנות מובילות בתחום – כרגע היא משתפת פעולה עם הקרנותFusion LA, The Junction, F2 ו-Disruptive, ונמצאת בקשרים עם קרנות נוספות לשיתופי פעולה עתידיים. תנאי ההשקעה שלה כוללים אפשרות עבור המשקיעים למימוש מניות בכל סבב גיוס חדש של החברה. כך, במקום לחכות 7-10 שנים – התקופה הממוצעת שלוקח להגיע לאקזיט או הנפקה – יוכלו המשקיעים לפדות את המניות שלהם בערך בכל שנתיים, שהן התדירות הממוצעת של סבבי השקעה בחברות.
 
החברה החדשה מנוהלת על ידי כמה שמות ידועים בתחום ההייטק הישראלי, ביניהם המייסד והמנכ"ל אביעד שורק; יו"ר הדירקטוריון יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה לשעבר מטעם מפלגת "חוסן לישראל"; זיו אלול, שייסד חברה שעשתה אקזיט כפול (כלומר מכירה לחברה אחרת, שלאחר שמונה למנכ"ל שלה גם היא נמכרה); נח פיקהולץ, מחברת הפינטק דשא אנליטיקס; ליטל לשם, שעבדה במובילאיי והקימה את קרביין; אנה ליפניק-לוי, שהקימה את מערכי השיווק של סמסונג ו-וואווי בישראל; הכלכלן עמירם ישראל; והיזם תומר היימס.
"הישגיו של ההיי-טק הישראלי והכסף הגדול שבא עימו ידועים וברורים לציבור הרחב – אך בסופו של יום, מרבית הציבור אינו זוכה לקבל הזדמנות השקעה בתחום" אמר שורק. "בנוסף, בכל הנוגע להשקעות, הכלים הפיננסיים העומדים לרשות הציבור מצומצמים. אנחנו נרגשים להביא בשורה פיננסית אמיתית – המודל שפיתחנו ב-peak מאפשר לראשונה שילוב כוחות של הסטארט-אפים, קרנות ההון סיכון ו-peak על מנת לייצר אלטרנטיבה חדשה שבאמת פותחת דלתות לעולם ההון סיכון באמצעות רף כניסה נגיש ונזילות שאינה קיימת היום בשום מקום אחר".
שי הוסיף כי מדובר ב"מודל השקעות חדש, המאפשר לציבור הישראלי להיות שותף אמיתי לפוטנציאל הכלכלי הגלום בכלכלת החדשנות הישראלית, תוך הפחתה ניכרת של הסיכון הכרוך בהשקעות בתחום הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה