כסף וצרכנות

החוק שישנה את הקניות באינטרנט: " ניסיונות פיתוי, שיווק אגרסיבי"

הצעת החוק המבקשת להסדיר את אופן מסירת החשבונית בעת רכישה מכוונת, עברה בקריאה טרומית ללא התנגדויות. "במקרים רבים, החשבונית נשלחת באמצעות קישור לאתר הקניות המקוונות וניסיונות פיתוי לביצוע רכישות נוספות באמצעות שיווק אגרסיבי"
מערכת ice | 
קניות אונליין (צילום pixabay)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת המבקשת לחייב להציע
חשבונית לצרכן בדרך מקוונת, שהגיש חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד).

על פי החוק, קמעונאי גדול יחויב להציע מסירה דיגיטלית של חשבונית, אך הצרכן יוכל לבחור אם ברצונו לקבל את החשבונית באופן זה או בנייר. בעסקת מכר מרחוק, יחויב קמעונאי גדול במשלוח חשבונית עסקה מפורטת באמצעות קובץ מצורף להודעת דוא"ל באופן מיידי, וגם במשלוח חשבונית נייר עם מסירת הטובין שהוזמן, אלא אם כן ביקש הצרכן שלא לקבל את החשבונית באחת מן הדרכים.
 


בדברי ההסבר נכתב: "למרות שמדובר בזכות בסיסית, לא קיים סטנדרט אחיד ביחס לאופן שליחת החשבוניות ברכישה דרך האינטרנט. במקרים רבים, החשבונית נשלחת באמצעות קישור לאתר הקניות המקוונות, חיבור ל'איזור האישי' באתר או באמצעות הודעת sms לטלפון הנייד. במקרים הללו, הלקוח נדרש לבצע מגוון רחב של פעולות בשביל להגיע אל החשבונית שלו, כמו למשל להקיש שם משתמש וסיסמא, מעבר בין מבצעים נוספים וניסיונות פיתוי לביצוע רכישות נוספות באמצעות שיווק אגרסיבי" .
עוד נכתב כי "ראוי לאמץ גם סטנדרט צרכני התואם את זכותם הבסיסית של הצרכנים, באמצעות שליחת חשבונית עסקה כקובץ המצורף להודעת דוא"ל (או לנייד במקרה של רכישה בחנות פיזית). שיטה זו הינה הדרך המיטבית והנוחה ביותר עבור הצרכן לעשות בחשבונית את השימושים הנדרשים לו במסגרת מימוש זכויותיו הצרכניות. יצירת סטנדרט אחיד של משלוח חשבוניות יגביר את השקיפות ויסייע בהשוואת מחירים, יתרום לחיזוק התחרות ולהורדת יוקר המחייה."
  ההצעה תועבר לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, לאחר שעבר בתמיכתם של 19 חברי כנסת, וללא התנגדויות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה