טלוויזיה

יו"ר המועצה לצרכנות: "עצם העיסוק ב-FREETV יצר תחרותיות חיובית"

סערת מיזם FREETV נמשכת וגם הלחצים על הרשות השנייה בנושא, כאשר גם יו"ר המועצה לצרכנות יוני טילמן מאיץ ברשות לאשר את הפרויקט: "סחבת בה נוהגים גופי הרגולציה
מערכת ice | 
קשת, הרשות השנייה (צילום Magma Images, ויקיפדיה)
לאחר שלפני מספר ימים – פנה איגוד המפיקים לרשות השנייה והביעה את תמיכתו במיזם הסטרימינג החדש של קשת ו-RGE, FREETV , היום מקבל הפרויקט תמיכה ממקור נוסף בדמות יו"ר המועצה הישראלית לצרכנות יונה טילמן, ונראה כי הלחץ על הרשות השנייה להכריע בסוגיה גובר מכל הכיוונים.
במכתב שנשלח ליו"ר הרשות השנייה עדן בר טל, ולשר התקשורת יועז הנדל, נכתב כי מדובר, " בסחבת בה נוהגים גופי הרגולציה באישור מיזם FREE TV, המתעתד להציע לציבור הישראלי חבילת ערוצי טלוויזיה, בעלות עשרות  בודדות לחודש, זאת אל מול שוק הנשלט על ידי גופי תקשורת אשר מציעים מחירי חבילות הנעות בין 100 ל – 250 ש"ח ואף למעלה מכך".
 
עוד ציין טילמן כי "מן המידע שבידי, עצם העיסוק באישור המיזם יצר מערבולת תחרותית חיובית בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. והביא כמה מן השחקניות בענף לנסות ולהציע לצרכן הישראלי מוצרים מוזלים המותאמים לצרכיו".


המכתב ששלל יונה טילמן ליו"ר הרשות השנייה

כזכור, במועצת הרשות השנייה התכנסו בסוף חודש אפריל כדי לאשר את המיזם המשותף של החברות, וזאת לאור התנגדויות בולטות כמו של חברת HOT שהזהירו מפני מונופול של קשת על הטלוויזיה הישראלית. אולם בעוד רשות התחרות אישרה את המהלך, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הביאה לעיכובו.
אל מועצת הרשות השנייה נשלחה חוות הדעת של מאיר לוין, המשנה ליועמ"ש בתחום הכלכלי, בדבר חוות הדעת המשפטית הפנימית של הרשות השנייה, לפיה אותה חוות דעת לא בחנה את כלל האפיקים המתאימים לאישור המיזם המשותף, וכי על דעת היועמ"ש שיש לבחינה מקצועית יותר כדי לאשר את המיזם וזאת אל מול החשש ממונופול.
 
באם הרשות השנייה תרצה לאשר את המיזם, יהיה עליה להציג חוות דעת מקיפה יותר בהשפעות של הריכוזיות שתהיה לקשת בענף. בחודש שעבר אמרו ברשות השנייה למערכת ice  כי: "משיסתיימו גיבוש חוות הדעת המקצועיות וכלל ההליך תפורסם החלטת המועצה", אולם מאז גוברים הלחצים בקרב ארגונים וגופים שונים להכריע לכאן ולכאן, וברשות מתמהמהים עם פרסום ההחלטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה