טלוויזיה

חיזוק לקשת ו-RGE: ארגון המפיקים תומך במיזם השאפתני

מיזם FREETV של קשת ו-RGE מקבל תמיכה מאיגוד המפיקים, לאחר התנגדותם של היוצרים והתסריטאים, וזאת לאור התחייבות הסטרימינג החדש להשקיע לפחות 8% מההכנסות בהפקות מקור
מערכת ice | 
קשת, RGE (צילום Magma Images)
- FREETVמיזם הסטרימינג החדש של קשת ו-RGE, מקבל תמיכה מאיגוד המפיקים. האיגוד פנה אתמול במכתב לרשות השנייה בבקשה לפעול באופן מיידי להסדרת פעילותם של כלל הגופים המציעים תוכן בתשלום בישראל, ישראלים וזרים, על גבי OTT ובכל טכנולוגיה אחרת. האיגוד ברך את FREETV על ההתחייבות שלהם להשקיע בהפקות מקור - 8% מההכנסות - בדומה למה שמחוייבות ע"פ חוק חברות הכבלים והלווין.
עו"ד צביקה גוטליב מאיגוד המפיקים הוסיף על ההחלטה של FREETV להשקעה בהפקות מקור: "מדובר בהבעת אמון ביצירה הישראלית, אנו מברכים על כך וממליצים על הכרה במיזם זה".
 
כזכור, מי שיצא נגד המיזם הם ארגוני העובדים, השחקנים והיוצרים שפנו בשבוע שעבר למועצת הכבלים והלוויין במכתב נוקב. לטענתם, מיזם קשת עלול לפגוע קשות בתעשיית הפקות המקור בישראל. במכתב הם ביקשו מהמועצה: "המתינו עם החלטתכם עד ליישום מסקנות ועדת פולקמן והחקיקה שמקדם משרד התקשורת".
 
נזכיר כי מדובר במיזם סטרימינג ותוכן שקשת ו-RGE מקימות יחד אחרי שקשת קיבלה בצעד חסר תקדים אישור מרשות התחרות לרכוש 24.9% ממניות RGE, כך שהמיזם יכול לצאת לפועל, ובכך לעקוף את חוקי השידור והטלוויזיה בישראל שאוסרים למעשה על קשת להחזיק טלוויזיה רב ערוצית.  המיזם גורר את השוק לסערה ובשבועות האחרונים השירותים הרב הערוציים נוקטים בצעדים שניסיונם למנוע את השקת השירות או מנגד, לחבור אליו כדי לא להפסיד ממנו.
מ-FREETV נמסר: "מיזם הסטרימינג FREETV, הודיע על התחייבותו להשקיע בהפקות מקור לא פחות מהחובה המוטלת על חברות הכבלים והלווין, מתוך מקום של הערכה עמוקה לפועלם של היוצרים, המפיקים, האמנים בטלויזיה והקולנוע הפועלים בישראל. אנו מצפים מכל חברות ה-ott להצטרף ל-FREETV, ולהתחייב בפני תעשיית התוכן המקומית ומקבלי ההחלטות, להשקעה ראויה זו ביצירה הישראלית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה