כסף וצרכנות

מהפכה בסופר: זו הטכנולוגיה שתחסוך לכם זמן יקר

שופרסל החלה להטמיע בסניפיה טכנולוגיה ישראלית חדשה, שתאפשר להאיץ משמעותית את העברת המוצרים בקופות השירות העצמי
יאיר מור | 
סופרמרקט (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
רשת שופרסל החליטה להטמיע בסניפיה את הטכנולוגיה של הסטארטאפ הישראלי Edgify, שתקצר את זמן העברת המוצרים בקופות השירות העצמי בסופרמרקטים של הרשת, כך לפי הודעה משותפת שהוציאו שתי החברות.
הטכנולוגיה של אדג'יפיי מאפשרת שילוב של תוכנת למידת מכונה (סוג בסיסי יחסית של בינה מלאכותית) על מכשירי קצה (ומכאן שם החברה), כך שהם יוכלו לבצע זיהוי של פריטים בכוחות עצמם, ללא צורך או תלות בחיבור לשירות בינה מלאכותית ברשת. במקרה של סופרמרקטים, הטכנולוגיה מאפשרת לקופות שירות עצמי לזהות ירקות, פירות ומוצרים אחרים שאינם מצוידים בברקוד על ידי מצלמה המשולבת לצד משטח השקילה. כך היא חוסכת ללקוח את הצורך לחפש ידנית את שם הפרי או הירק בתפריט הקופה ומקצרת את הזמן לבדיקת סל הקנייה וביצוע התשלום.
בחודשים האחרונים ביצעו שתי החברות פיילוט של הטכנולוגיה, שכבר משולבת במספר רשתות בחו"ל, במספר סניפים של שופרסל באזור המרכז. לאחר שהניסוי הוכתר בהצלחה החליטה שופרסל להתחיל בהטמעת הטכנולוגיה בכל כ-100 סניפי "שופרסל דיל" וכ-80 סניפי "שופרסל שלי" ברחבי הארץ תוך שנה, כאשר בכל חודש צפויים כ-25 סניפים לקבל את הטכנולוגיה.
"שופרסל ממשיכה להציע ללקוחותיה מגוון פתרונות טכנולוגיים חדשניים על מנת לייעל ולהעניק חווית קניה טובה יותר, באמצעות מרכזי אוטומציה, עגלות חכמות, קופות בשירות עצמי ועוד" אמר עופר בלוך, מנכ"ל קבוצת שופרסל. "הטכנולוגיה של אדג'יפיי תקל על תהליך השירות העצמי ותקצר את משך זמן הקנייה עבור הלקוחות".
צביקה פישהיימר, סמנכ"ל משאבי אנוש ואסטרטגיה בחברה, מסר כי "אנו משקיעים מאמצים רבים בהטמעה של פתרונות טכנולוגיים, וחברת אדג'יפיי מציעה פלטפורמה שלא נראתה עדיין בישראל, ואנו גאים להיות הראשונים לזהות אותה ולהפעיל אותה בסניפים שלנו ברחבי הארץ".
עופרי בן פורת, שותף מייסד ומנכ"ל אדג'יפיי, מסר כי "הכניסה של אדג'יפיי לענף הקמעונאות תאפשר אוטומציה של תהליך הקנייה. למרות שהטכנולוגיה של אדג'יפיי עצמאית ואינה מוגבלת לסקטור מסוים, החלטנו להתחיל את הדרך בענף הקמעונאות, שם ביצענו כבר הוכחת היתכנות באמצעות שיתוף פעולה עם מספר יצרני קופות מובילים בעולם ורשתות מזון קמעונאיות. כעת אנו שמחים להביא את הטכנולוגיה לישראל, ולצאת לדרך בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם קמעונאית המזון הגדולה והמובילה בישראל – רשת שופרסל".
נדב ישראל, שותף מייסד ומנהל טכנולוגי באדג'יפיי, הוסיף כי "הפוטנציאל של הפתרון שאנו מביאים לעולם אימון הבינה המלאכותית ולענף הקמעונאות הוא אדיר, הודות לכמות המידע העצומה שרשתות המזון מייצרות היום, המועבר בצורה לא יעילה המבזבזת כוח עיבוד וזמן יקר בהעלאת הדאטה לענן, פיענוחו וניתוחו. עם הכניסה של הטכנולוגיה לרשת שופרסל, הטכנולוגיה של אדג'יפיי תאפשר לאמן את הדאטה של הרשת בשלמות וללא שום בעיית העברת מידע רגיש, תוך הבטחה לרמת דיוק שקודם לכן לא הכירו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה