כסף וצרכנות

העלאת הריבית תגרום לכאוס? "עלייה בבקשות לחדלות פירעון"

נשיא התאחדות התעשיינים בעקבות העלאת הריבית: ״מקטין את מרווח הנשימה של החברות״,  יו"ר נשיאות המגזר העסקי ונשיא התאחדות האיכרים: "כל יום שחולף מבלי שמתקבלות החלטות המקדמות את הגישה הכלכלית שהציגה הממשלה החדשה הוא נזק עבור כלכלת ישראל"
כפיר אדר | 
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי (צילום ויקיפדיה, pexels, pixabay)
לאחר שהוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (שני), בהתאם לתחזיות המוקדמות, להעלות את הריבית ב-0.5 נקודות האחוז לרמה של3.75%, הבכירים במשק הגיבו בחריפות רבה.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, מסר בעקבות העלאת הריבית: ״היום בנק ישראל העלה את הריבית בפעם השביעית תוך פחות משנה. אותותיהן של העלאות הריבית הקודמות כבר ניכרים במשק – מדד מנהלי הרכש המקומי לחודש נובמבר כבר מצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית. עליית הוצאות הריבית מקטינה את מרווח הנשימה של חברות רבות, ולצערנו הסטטיסטיקה מראה על עלייה בבקשות לחדלות פירעון".
 
עוד הוסיף: "גם שיעור המועסקים והמשרות הפנויות במגמת ירידה כבר מספר חודשים ועל כן יש להיזהר מהמשך פגיעה במשק, במיוחד על רקע תחזיות של גופי מחקר בעולם אשר צופים כניסה למיתון בארצות הברית ובאירופה, שווקים אשר משפיעים באופן מהותי גם על המשק המקומי. בהקשר זה יצויין כי בדצמבר הוריד משרד האוצר את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2023 ב-0.5 נקודות אחוז לרמה של 3% על רקע צפי לירידה בצריכה הפרטית. בנוסף, העלאת הריבית נדרשת פחות מאשר בעבר":
לסיום אמר: "גופים כלכליים בארץ מעריכים כי שיא עליית המחירים כבר מאחורינו, והאינפלציה צפויה לחזור לטווח יציבות המחירים של בנק ישראל כבר בשנה הקרובה. המשך המגמה של העלאת הריבית פוגע בתעשייה ובמשק בישראל.לכן טוב  שבנק ישראל הבין שבשלב זה יש לתת לממשלה ולשר האוצר ליישם את תוכניותיהם להפחתת יוקר המחייה, ושיחרר, ולו במעט, את החבל מצוואר העסקים המתקשים להשיג מימון״.
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי ונשיא התאחדות האיכרים: "לפני מספר חודשים הבטיחו לנו נציגי הממשלה החדשה לעצור את מחוללי האינפלציה: הדלק, המים, החשמל והארנונה. בתחום אותו אני מוביל מזה שנים ארוכות, המגזר העסקי, נהוג לקיים הבטחות, ונכון עשו נציגי הממשלה שגם שילבו הבטחות אלו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. יתרה מזאת, במקביל להתייקרותם של תשומות הייצור בקרוב ידונו הסכמי השכר במגזר הציבורי אשר גם להם יש השפעה ישירה על מחוללי האינפלציה". 
עוד הסביר: "ממשלת ישראל נמצאת בפרשת דרכים והאינפלציה לא מחכה לה ולצד זאת, גם עליית המחירים הן הרסניות לכלל המשק. כל יום שחולף מבלי שמתקבלות החלטות המקדמות את הגישה הכלכלית שהציגה הממשלה החדשה הוא נזק עבור כלכלת ישראל .אני קורא לשר האוצר החדש להיכנס מוקדם ככל הניתן לדיאלוג עם נשיאות המגזר העסקי וההסתדרות במסגרת עסקת חבילה חדשה למשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה