השוק

"בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.5% ויעדכן תחזיות למטה"

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מעריך שבנק ישראל יעלה מחר את הריבית ב-0.5% תוך שהוא יוריד את תחזיות הצמיחה של הכלכלה המקומית; לאומי ממליץ לנצל את היקף ההנפקות הגדולות של המק"מ כדי להיחשף אליהן בריבית הגבוהה
ניצן כהן |  3
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מעריך שבנק ישראל יעלה מחר את הריבית ב-0.5% ל-3.75% תוך שהוא יוריד את התחזיות של הכלכלה המקומית לשנה הקרובה. מעניינות אלה ההמלצות שמעביר בנק לאומי ללקוחות שלו בעקבות הערכות אלה.
"ההמלצות לפעילות" של בנק לאומי ללקוחות שלו הן "העלייה בריבית בנק ישראל צפויה להביא לעליית תשואות בעקום השקלי לרמה של כ–4% ואף יותר מכך בטווח הקצר וסביב רמה של כ -3.75% בטווח הבינוני. לפיכך ממשיכה להיות מומלצת השקעה במח"מ קצר יחסית. העלייה בציפיות האינפלציה הנגזרות בשבועות האחרונים תומכת בהשקעה מאוזנת  בין האפיקים.
 
"ההידוק המוניטארי של בנק ישראל צפוי להימשך במהלך החודשים הקרובים, הן דרך העלאות ריבית נוספות והן דרך המשך הנפקות מק"מ מואצות כפי שפרסם בנק ישראל בתוכנית הנפקות המק"מ לחודש ינואר. לפיכך, הלחץ לעליית תשואות בחלק הקצר של העקום השקלי הלא צמוד צפוי להימשך. אנו סבורים כי ריבית בנק ישראל תעלה ב- 50 נ"ב נוספות ובהמשך כנראה תגיע לרמה של 4%, זאת במידה ויהיו סימנים ברורים לבלימת העלייה באינפלציה ולירידתה חזרה לכיוון יעד יציבות המחירים במהלך 2023.
"במידה והתכנסות כזו לא תסתמן באופן ברור, בין אם מסיבות גלובליות ובין אם מסיבות מקומיות, או שילוב של הדברים, בנק ישראל עשוי להמשיך ולהעלות את הריבית עוד מעבר ל-4.0%.  במקביל, העלייה החדה הנמשכת בהנפקות מק"מ צפויה להביא לעליית תשואות בחלק הקצר של העקום השקלי הלא צמוד, עם תשואות מק"מ לשנה של 4% ויותר" כותב בפמן.
"בנוסף להידוק המוניטארי של בנק ישראל, הלחץ לעליית תשואות, בדגש על החלק הארוך של העקום בעולם עלול להימשך בתקופה הקרובה, זאת במקביל להמשך ההידוק המוניטארי בעולם. תנאים אלו תומכים באחזקת מח"מ קצר יחסית.
"אנו סבורים כי יש לנצל את הגידול בהנפקות מק"מ לרכישת מק"מ לשנה, אך בתשואות הגבוהות במידה משמעותית מתשואות המק"מ הנוכחיות שבשוק המשני. באפיק השקלי הלא צמוד אנו ממליצים על השקעה במח"מ קצר בשילוב עם איגרות לטווח ארוך של מעל ל- 10 שנים.
"האינפלציה הנגזרת לאורך העקום עומדת  ברמה של 2.85%-2.75%. מדובר ברמה סבירה, המגלמת כמעט במלואה את הצפי להתפתחות סביבת האינפלציה בחודשים הקרובים, לכן מומלצת אחזקה מאוזנת בין האפיקים. ציפיות האינפלציה צפויות להתחיל לרדת באמצע 2023, עם דגש על החלק הקצר של העקום, אך זאת רק בהמשך 2023 ולא מיד בראשית השנה. אנו סבורים כי בחודשים הקרובים קצב האינפלציה בפועל, הנמדד ב- 12 החודשים האחרונים, צפוי להמשיך ולנוע סביב רמה של 5%-5.5%.
"לאחרונה חלה ירידה בפער התשואה השלילי בין התשואה השקלית הלא צמודה לתשואה הדולרית המקבילה. אנו סבורים כי פער זה, שעומד כרגע על סביב 25 נ"ב, צפוי להתרחב לרמה של סביב 50 נ"ב ואף מעבר לכך" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ממש גאון
    אריק 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את זה כל ילד בן 12 הבין כבר לפני שנה
    סגור
  • 2.
    מוסד רקוב ומיותר
    מוסלי יפו 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגיע הזמן לסגור את האורווה הבזבזנית הזו שאנו מממנים בשכר ובפנסיות שערוריה על שבוע עבודה קצר.לדוגמא איש קבע העובד 7 ימים בשבוע כולל שבתות וחגים ללא שום תוספת מקבל רבע מפקיד בבנק.זוהי שערורייה החייבת להפסק וטוב יעשו אנשי הקבע והקצינים שיכריזו סכסוך.זה הזמן לקצץ כל מי ששכרו מעל 50.000שח כולל שופטים רמטכל מפכל עובדי הבנק המיותר.
    סגור
  • 1.
    ואל שפת הכתיבה אמרו הגשש ״ מה זה רדיו ״ .. חחח
    שאול 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנה בונדים של ממשלת ארה״ב עד 2027 ב4 % AAA ולא של נתניהו והדתיים .
    סגור