מדדים ומחקרים

בנק ישראל תחת מתקפה: "לעצור את העלאת הריבית מיד"

ראול סרוגו יצא בנחרצות נגד ההחלטה להעלות את הריבית ב-0.5%: "בשורה תחתונה, בנק ישראל גרר את ענף הבנייה בסוף השנה לירידה של כ-30% בקצב התחלות הבנייה לעומת הרבעון הראשון של השנה"
מערכת ice |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90)
לאחר שהוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (שני) להעלות את הריבית ב-0.5 נקודות האחוז לרמה של3.75%, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו הגיב לבשורה החדשה שנפלה על השוק.
"שוב נמצא שוק הדיור בצומת דרכים ושוב ממשלה חדשה יכולה להפנות אותו לכיוון נכון, אם תבחר בכך", סרוגו הסביר. "ההמלצה המרכזית שלנו לשנה הבאה היא לעקוב באדיקות אחרי ההחלטות של הממשלה המשפיעות על שוק הדיור ולא פחות חשוב, לשים לב אם היא מגדילה משמעותית את היקף ההשקעה שלה בתשתיות תומכות דיור".
 
עוד המשיך: "אם הממשלה תפעל בכיוון הנכון מול ענף הבנייה, ההשפעה שלה תורגש מיד בשוק היד השנייה והשוק ההשכרה וגם בו נראה שינוי מגמה ממושך. בשורה תחתונה, בנק ישראל גרר את ענף הבנייה בסוף השנה לירידה של כ-30% בקצב התחלות הבנייה לעומת הרבעון הראשון של השנה. התחלנו לבנות השנה, להערכתנו, פחות מ-64,000 יחידות דיור – כמעט כמו בשנה שעברה ורחוק כמעט 40,000 יחידות דיור ממה שנדרש לשוק כעת. על בנק ישראל לעצור את מהלך העלאת הריבית מיד".
סרוגו הוסיף לסיום: "הממשלה צריכה למכור השנה קרקעות מוזלות בהיקף של לפחות 100 אלף יחידות דיור ולהמשיך בקצב הזה לפחות שלוש שנים. מחיר הקרקע חייב לרדת ויחד איתו הממשלה צריכה לתת פטור ממס רכישה על הקרקע, לבצע השקעה מאסיבית בהפחתת בירוקרטיה וקיצור הליכי רישוי בנייה, להשקיע בתשתיות תומכות דיור, לתמרץ רשויות מקומיות במימון הוצאות פיתוח בגין תוספת דירות ולהאיץ ולתקצב הכשרה מאסיבית של עובדים בתחומים שישראלים מבצעים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עיניים סומאות
    נתנאל 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית שעולה גורמת לקבלנים להיות פחות זחוחים משהיו בשנה החלומית שלהם. מה שיורד זה המניות של חברות הבנייה (30%~). המדימה יכולה למכור קרקעות בזול אבל אתם קניתם קרקעות במחירים הזויים כי חשבתם שתוכלו לגלגל את זה לקונים. אז המסיבה נגמרה, כך אומרים.
    סגור
  • 1.
    המרווח הבלעדי
    ציקי 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הבנקים מרוויחים מעליית הריבית
    סגור