כסף וצרכנות

אזהרה לקראת פורים: אלו הצעצועים המסוכנים שיסבכו אתכם

?לקראת פורים, האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות הוציא אזהרה לציבור לגבי שימוש בצעצועים מסוכנים. כך תשמרו מפני הסכנות של החג הכי צבעוני בשנה
מערכת ice | 
פורים (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
לקראת פורים, האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות בלשכת המהנדסים והאדריכלים במקצועות הטכנלוגיים בישראל  הוציא אזהרה לציבור לגבי שימוש בצעצועים מסוכנים: מדי שנה נפגעים ילדים ובני נוער בחג הפורים כתוצאה משימוש בצעצועים המכילים חומרי נפץ כדוגמת חזיזים, נפצים, קפצונים, פיקות וזיקוקין.
צעצועים המכילים חומרים נפיצים עלולים לגרום סיכון רב בעת הפעלתם, ולעיתים יש להתייחס אליהם כחומרי נפץ לכל דבר וענין. הסקרנות הטבעית של ילדים, ורצונם לבצע ניסויים שייצרו פיצוץ גדול יותר מהפיצוצים הקודמים, עלולים לגרום לכך שילדים יפרקו צעצועים נפיצים ויצברו כמות חומר נפיץ גדולה יותר מהכמות המרבית שמאושרת על ידי היצרן.
 
גורמי הסיכון העיקריים שצעצועים המכילים חומרים נפיצים גורמים הם אש/הצתה של חומרים דליקים (ביניהם תחפושות וחלקי תחפושות), רשף וגיצים. עיקר הפגיעות בעשור האחרון כתוצאה משימוש בצעצועים מסוכנים היו פגיעות בחלקי פנים, חדירת גופים זרים לעיניים, כוויות ולעיתים קטיעת אצבעות. על פי נתוני ארגון "בטרם" חלק מקורבנות השימוש הלקוי בצעצועים מסוכנים בחגי פורים נושאים את נזקי הפגיעה לכל ימי חייהם.
לפני חג הפורים הקרב ובא, האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות מצא לנכון להדגיש מספר נושאים לצורך שמירה על הבטיחות ועל מנת למנוע תאונות מיותרות כתוצאה מצעצועים המכילים חומרים נפיצים: צעצועים הגורמים רמת סיכון גבוהה ובלתי קבילה מוגדרים בחקיקה כ"צעצועים מסוכנים". השימוש ב"צעצועים מסוכנים" עלול לגרום לנזק גופני, עלול לסכן את בריאות הציבור או לגרום להטרדה, בהלה, גירוי או דמע.
כמו כן, צעצועים מותרים לשימוש, המאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי, אמורים להיות מסומנים בעברית תוך ציון פרטי יצרן, פרטי יבואן, הוראות שימוש, אזהרות שונות, והגבלת גיל. מומלץ לרכוש צעצועים לפורים רק מספק אמין, ולא מגורם לא מוכר אשר עלול למכור צעצוע מסוכן האסור לשימוש. יש לוודא כי מדובר בצעצועים תקניים המותרים לשימוש (כגון פיקות/קפצונים), ולא פריטים שאינם מיועדים לשימוש ילדים (כגון חזיזים ונפצים). יצור, ייבוא, מכירה והחזקה באופן מסחרי של צעצועים מסוכנים, מהווים עבירה פלילית. בכל מקרה של חשד למכירה בלתי חוקית של צעצועים מסוכנים יש להודיע על כך למשטרת ישראל או באמצעות האינטרנט למנהל האכיפה במשרד הכלכלה.
עוד נמסר: בטרם השימוש בצעצועים יש להדריך את הילדים לגבי כללי בטיחות, ובכלל כך להסביר להם כי יש להפעיל פיקות/קפצונים רק באקדח או בצעצוע מתאים לכך, אסור לפרק חומרים נפיצים מצעצועים, ואסור להפעיל כמות גדולה של חומר נפיץ שפורק מצעצועים, אסור לפוצץ חומר נפיץ בצעצוע באמצעות מכה מאבן או חפץ שאינו מיועד לכך ויש להימנע מהפעלת צעצועים מסוכנים בקרבת חומרים דליקים כגון תחפושות, ואין לכוונם לעבר בני אדם או לעבר בעלי חיים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה