כסף וצרכנות

בנק ישראל צדק בהותרת הריבית ללא שינוי? "תמנע פגיעה בעסקים"

?נשיא התאחדות התעשיינים על ההחלטה שלא להעלות את הריבית: ״החלטה מושכלת ובריאה שתמנע פגיעה נוספת בעסקים בישראל״
מערכת ice | 
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון, Magma Images)
אנחת רווחה נשמעה היום (שני) בלא מעט בתים בישראל, כאשר בנק ישראל החליט להותיר את הריבית ללא שינוי ולעצור רצף של כמעט שנה וחצי של עליות רצופות בערך הריבית, נשיא התאחדות התעשיינים נתן את התייחסותו להחלטה שלא להעלות את הריבית ושולח מסר מחזק לנגיד בנק האוצר.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, בירך על החלטת בנק ישראל היום שלא להעלות את הריבית. ״אנו רואים בצעד זה החלטה מושכלת ובריאה שתמנע פגיעה נוספת בעסקים בישראל, ובפרט בעסקים קטנים ובינוניים שכבר נפגעו רבות מהעלאות הריבית התכופות. השינוי הדרסטי בשיעור הריבית הוביל לעליית ריבית הפריים, אשר העלתה דרמטית את הוצאות המימון של בעלי עסקים והתעשיינים בפרט ועל כן, יש לתת מענה לצורכי האשראי של העסקים על ידי הקלות בקרן ההלוואות בערבות מדינה".
 
כמו כן הוסיף הנשיא כי: ״במהלך השנתיים האחרונות, האינפלציה הישראלית בהשוואה בינלאומית היא מהנמוכות ביחס למדינות ה-OECD. על פי התחזיות, השיא בקצב גידול האינפלציה נותר מאחורינו, ושיעור האינפלציה צפוי לעמוד על 3.3% בסוף שנת 2023 ועל 2.3% בסוף 2024".
לסיום הסביר: "כלומר, מעתה היא צפויה להתמתן עד לרמה שתאפשר יציבות מחירים, על פי יעדי בנק ישראל (1-3%) ב-2024. כדי לרסן את האינפלציה עוד יותר על הממשלה לנקוט בצעדים אקטיביים ולתרום למאמץ המשותף בהורדת רמת המחירים במשק על ידי הרגעת מחוללי האינפלציה ובחינה מעמיקה של כלים להפחתת העלויות לעסקים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה