השוק

מזרחי טפחות: סיכוי נמוך שבנק ישראל יעלה את הריבית מחר

יוני פנינג מחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות מעריך שהסיכויים שבנק ישראל יעלה את הריבית מחר נמוכים מאוד; פנינג אומר עוד כי שער החליפין של השקל ממשיך להיות חם בהקשר של הריבית
ניצן כהן | 
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
"לאחר עשר העלאות רצופות, השוק עבר לצפות להסתברות נמוכה מאוד להעלאת ריבית מחר. מנגד, בדו־שיח לאחרונה ניכרת עדיין נטייה להעלות טיעונים כאלה ואחרים בעד העלאה הפעם. רמות השקל הן כמובן הנושא החם בהקשר הזה. והסיקור הנרחב לנושא לאחרונה מביא כמובן שלל טיעונים ללמה זה הנושא הקריטי בשלב הנוכחי" אומר יוני פנינג אסטרטג ראשי בחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות.
באשר לארה"ב, אומר פנינג, כי "הסיכוי להמשך ההידוק בארה"ב תומך גם הוא בציפיות המקומיות, ובכלל זה התבטאויות חברי הפד בעד העלאת ריבית נוספת, לאחר ההשהיה ביוני. הפרוטוקולים של דיוני הריבית האחרונים תרמו כמובן גם הם לעניין – עם ציפיות שוק של קרוב ל-90% להעלאה של הפד בהחלטה בסוף החודש, ובהתחשב בנקודה הקודמת ייתכן וכדאי לבנק ישראל להקדים כבר עכשיו תרופה למכה?
 
"מנגד, אם נסתכל על הדברים בצורה קרה, להערכתנו ציפיות השוק המקומיות דווקא כן עושות שכל. ראשית, גם בסביבת הדולר הנוכחית כבר נתקלנו בעבר ברטוריקה של הנגיד כנגד העלאה. בנוסף לזה, כפי שמלמד אותנו הפד, חלון ההזדמנויות, להעלאה, לא נסגר אם מותירים פעם אחת את הריבית על כנה. אפשר, בפרט, לתת הכוונה בהודעת הריבית הקרובה לפיה אי ההעלאה הנוכחית היא למעשה 'השהייה.' וההחלטה הבאה, בתחילת ספטמבר, תהיה תלוית נתונים".
"במצב הנוכחי" מוסיף פנינג כי "הרווח מהשהייה כזו, הוא דיי גדול למעשה. ראשית, עד להחלטה הבאה נזכה לראות עוד שני מדדי מחירים לצרכן, אלה של יוני ויולי. גם התמונה האינפלציונית שתתברר משני אלה היא גדולה מבדרך כלל. מדד יולי, בפרט, יוציא מנתוני השנה אחורה הרבה מהשפעות העלאות מחירי הסחורות, שהחלו עם הלחימה באוקראינה, בפברואר אשתקד.
"בנוסף, מדד יולי יבטא באופן מובהק את השפעת חידוש חוזי השכירות בקיץ הקרוב – כאלה שיתגלגלו לשאר השנה. וחשוב לא פחות מזה, החודש מכיל את עונת השיא של הטיסות לחו"ל, ויספק לפיכך אינדיקציה נוספת על הרכיב המאוד אינפלציוני, הזה. בנוסף לאלה, בבחינת שוק התעסוקה, אנו מזהים בחודשים האחרונים פער בין נתוני סקר שוק התעסוקה לבין הנתונים המנהליים של הביטוח הלאומי. אלה מצטרפים למספר לא מבוטל של אינדיקציות נקודתיות על האטה במשק. ולהערכתנו השוק מצפה שבנק ישראל ימתין שגם התמונה הזו תתברר" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה