קריפטו

הביטקוין יציל את אוקראינה? השפן החדש בכובע של זלנסקי

ממשלת אוקראינה השיקה אתר אינטרנט בשיתוף עם חברות קריפטו לתרומות לבנק המרכזי של אוקראינה. סגן השר האוקראיני לשינוי דיגיטלי: "מטבעות קריפטו ממלאים תפקיד משמעותי בהגנה של אוקראינה"
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין והקריפטו (צילום pixabay)
ממשלת אוקראינה השיקה אתמול (שני) אתר אינטרנט בשיתוף עם חברות הקריפטו FTX ו-Everstake שיעביר תרומות לבנק המרכזי של אוקראינה בזמן שהוא נלחם בפלישה ההרסנית של רוסיה כך דווח באתר Forbes.
באתר "Aid for Ukraine" משתמשים יכולים להציע כיום תרומות ב-10 מטבעות קריפטוגרפיים, כולל ביטקוין, את'ריום ודוג'קוין. "מטבעות קריפטו ממלאים תפקיד משמעותי בהגנה של אוקראינה", אמר אולכסנדר בורניאקוב, סגן השר לשינוי דיגיטלי של אוקראינה, בהצהרה. "מטבעות קריפטוגרפיים הוכחו כבעלי ערך רב בהקלת זרימת המימון לאזרחים וחיילים אוקראינים ובהעלאת המודעות והעניין בקרב הציבור העולמי", הוסיף.
 
חברת הקריפטו Everstake, מהגדולות באוקראינה, תאפשר למשתמשים לתרום במטבעות קריפטוגרפיים אחרים מאלה הרשומים באתר. האתר גם מתכנן להוסיף את היכולת לתרום אסימונים לא ניתנים (NFT) בעתיד.
פלטפורמת החליפין המבוססת על איי בהאמה FTX, שהוקמה על ידי המיליארדר האמריקני סם בנקמן-פריד, תמיר את הכספים שנתרמו לדולרים ותנתב אותם לבנק הלאומי של אוקראינה. פלטפורמת החלפת המטבעות הקריפטו האוקראינית Kuna היא גם חלק מהיוזמה.
באתר "Aid for Ukraine",  כמעט 49 מיליון דולר גויסו מתוך יעד של 200 מיליון דולר. הכסף ישמש לתמיכה בצבא האוקראיני כמו גם באזרחים "הזקוקים מאוד לסיוע הומניטרי", נכתב בהצהרה של השותפות.
 
בסוף פברואר האחרון, העלתה ממשלת אוקראינה לחשבון הטוויטר הרשמי שלה מספר בקשות לגולשים לשלוח למדינה תרומות במטבעות קריפטו. הציוצים הראשונים בנושא נמחקו, אך האחרון עדיין נמצא שם, ומצהיר: "עמדו לצד אנשי אוקראינה. עכשיו מקבלים תרומות בקריפטו. ביטקוין, את'ריום ו-USDT". מתחת להודעה הזו נמצאות כתובות של ארנק ביטקוין וארנק את'ריום
הציוץ הזה זכה ליותר מ-40 אלף שיתופים וכ-217 אלף לייקים, והמוני גולשים הזדרזו לתרום. זאת, למרות שתחילה לא היה ברור אם מדובר בציוץ אמתי או במתקפת סייבר – הרי ידוע שרוסיה תקפה את אוקראינה באמצעות האקרים עוד לפני הפלישה הקרקעית, וכי אחת השיטות האהובות על האקרים להשתעשע בקרבנות בפרופיל גבוה הוא לגרום לעוקבים שלהם בטוויטר לשלוח להם מטבעות קריפטו, כאשר כתובת הארנק שאליה נשלחים המטבעות נמצאת בפועל בשליטת הפורצים.
גם במקרה הזה, מיהר אחד ממפתחי את'ריום, ויטליק בוטרין, להזהיר שלא לשלוח תרומות לכתובות שפורסמו, וציין כי "היו פריצות רבות לצד הפלישה הזו. יכול להיות שזו פריצה. סביבת המידע הזו עוינת ככל שהיא יכולה להיות. התנהגו בערנות קיצונית". עם זאת, מאוחר יותר חזר בו וכתב: "מקבל אישורים מכמה מקורות שזה אמתי. מוחק את האזהרה שלי לעת עתה – אך המשיכו להיות זהירים, ותמיד נהגו באיטיות ובזהירות לפני ביצוע העברות קריפטו שאינן ניתנות לביטול". בנוסף, משרד השינוי הדיגיטלי של אוקראינה אישר לאתר חדשות הקריפטו The Block כי הציוצים אמתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה