קריפטו

ביטקוין ואת'ריום נגד רוסיה: הבקשה של אוקראינה

בזמן שרוסיה תוקפת באוקראינה והעולם מנתק אותה ממערכת הבנקאות, המדינה המותקפת בחרה לפנות דווקא למערכת הכספים החלופית וביקשה מהעולם לעזור לה באמצעות מטבעות קריפטו. איך הגיב העולם?
יאיר מור | 
ולדימיר פוטין והקריפטו (צילום pixabay)
קרוב ל-10 מיליון דולר נתרמו ביומיים האחרונים לטובת אוקראינה באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים, אם כי הסכום המדויק לא ברור, באופן אופייני לתחום שבו קשה לדעת בדיוק איזה ארנק שייך למי ולאן הולך הכסף.
 
במהלך השבת העלתה ממשלת אוקראינה לחשבון הטוויטר הרשמי שלה מספר בקשות לגולשים לשלוח למדינה תרומות במטעות קריפטו. הציוצים הראשונים בנושא נמחקו, אך האחרון עדיין נמצא שם, ומצהיר: "עמדו לצד אנשי אוקראינה. עכשיו מקבלים תרומות בקריפטו. ביטקוין, את'ריום ו-USDT". מתחת להודעה הזו נמצאות כתובות של ארנק ביטקוין וארנק את'ריום.
 
הציוץ הזה זכה ליותר מ-40,000 שיתופים וכ-150,000 לייקים, והמוני גולשים הזדרזו לתרום. זאת, למרות שתחילה לא היה ברור אם מדובר בציוץ אמתי או במתקפת סייבר – הרי ידוע שרוסיה תקפה את אוקראינה באמצעות האקרים עוד לפני הפלישה הקרקעית, וכי אחת השיטות האהובות על האקרים להשתעשע בקרבנות בפרופיל גבוה הוא לגרום לעוקבים שלהם בטוויטר לשלוח להם מטבעות קריפטו, כאשר כתובת הארנק שאליה נשלחים המטבעות נמצאת בפועל בשליטת הפורצים.
גם במקרה הזה, מיהר אחד ממפתחי את'ריום, ויטליק בוטרין, להזהיר שלא לשלוח תרומות לכתובות שפורסמו, וציין כי "היו פריצות רבות לצד הפלישה הזו. יכול להיות שזו פריצה. סביבת המידע הזו עוינת ככל שהיא יכולה להיות. התנהגו בערנות קיצונית". עם זאת, מאוחר יותר חזר בו וכתב: "מקבל אישורים מכמה מקורות שזה אמתי. מוחק את האזהרה שלי לעת עתה – אך המשיכו להיות זהירים, ותמיד נהגו באיטיות ובזהירות לפני ביצוע העברות קריפטו שאינן ניתנות לביטול".
 
בנוסף, משרד השינוי הדיגיטלי של אוקראינה אישר לאתר חדשות הקריפטו The Block כי הציוצים אמתיים.
מבדיקת אתר ice בשעה 19:30 בערב ביום ראשון לפי שעון ישראל, נראה שלכתובת הביטקוין של אוקראינה זרמו 105.5 מטבעות, ששוויים הכולל כ-4.1 מיליון דולר, ולכתובת האת'ריום הגיעו כמעט חצי מיליון דולר במטבע צמוד-הדולר Tether, כ-45,000 דולר במטבע צמוד הדולר USD Coin ועוד מיליוני דולרים במטבעות אחרים, וסה"כ היו בארנק מטבעות בשווי כ-5 מיליון דולר. בשני הארנקים יחד מדובר ביותר מ-9 מיליון דולר, אך חברת המחקר Elloptic העריכה שתרומות הקריפטו לאוקראינה הסתכמו למעשה בקרוב ל-10 מיליון דולר.
אלי בז'רנו, מנכ"ל ומייסד בורסת הקריפטו Bit2C, מסביר כי "לא מעט אנשים תהו למה לקבל תרומות דווקא במטבעות דיגיטליים, אבל בימים כאלו החשיבות והערך הייחודי של הביטקוין בתור מטבע דיגיטלי מבוזר מקבלים משנה תוקף. אף מדינה או בנק לא יכולים לעצור תשלומים והעברות בביטקוין, והאזרח הקטן מגלה עד כמה הביטקוין נחוץ עבורו לעניין שמירת כספו, והעברת ערך. אם בעבר נעשה שימוש בזהב או אבנים טובות למטרה זו, בעידון ה-Web3.0 ביטקוין ומטבעות דיגיטליים הם פתרון טוב בהרבה. כל אדם עם חיבור לרשת יכול להמיר את המטבע המקומי למטבע דיגיטלי בקלות ולאפשר לעצמו לנייד את מלוא ההון שלו ממקום למקום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה