דיגיטל וטק

רוסיה מאיימת: נרסק את תחנת החלל על אירופה

מנהל סוכנות החלל הרוסית תקף את ארה"ב על הסנקציות נגד תוכנית החלל הרוסית, קרא לביידן חולה אלצהיימר וטען כי אילון מאסק 'ממלא את החלל בפסולת'
יאיר מור |  18
תחנת החלל הבינלאומית (צילום Roscosmos / flickr)
נשק יום הדין? סוכנות החלל הרוסית תקפה בסוף השבוע את ארה"ב, ואיימה להפוך את אחד הפרויקטים הגדולים בתולדות האנושות לכלי נשק נגד שאר העולם.
מנהל סוכנות החלל הרוסית רוֹסְקוֹסְמוֹס, דמיטרי רוֹגוֹזין, העלה ביום חמישי בערב (לפי שעון ישראל) לטוויטר שרשור ציוצים, בו הוא עוקץ את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהטיל סנקציות על המדינה ותוכנית החלל שלה והבטיח שהן "ישבשו את תעשיית החלל הרוסית, כולל תוכנית החלל שלהם".
 
רוגוזין התחיל בכך שהאמריקאים כבר הטילו חרם על הגישה של רוסיה לטכנולוגיה מסוימת ב-2014 – והאחרונה הצליחה לייצר אותה בעצמה; ציין שרוב הלוויינים בשנים האחרונות משוגרים על גבי החללית הרוסית סויוז; טען ש"אנשי העסקים שלכם זיהמו את החלל בפסולת" – רמיזה לעבר אילון מאסק, שחברת SpaceX שלו שיגרה בשנים האחרונות אלפי לוויינים, והתעלמות מכך שרוסיה עצמה ביצעה לאחרונה מספר ניסויים במסגרתם פוצצה לוויינים ישנים והפכה אותם לענני חלקיקים קטלניים; וטען שהדבר היחיד שמונע מהתחנה להתנגש בכל אותה "פסולת חלל" הוא מנועים רוסים.
 
אבל החלק המטריד ביותר בשרשור של רוגוזין היה האמירות הבאות: "אם תחסמו שיתוף פעולה איתנו, מי יציל את תחנת החלל הבינלאומית מנפילה בלתי נשלטת ונפילה בשטח ארה"ב או אירופה? יש גם אפשרות שהמבנה שמשקלו 500 טונות יתרסק על הודו או סין. אתם רוצים לאיים עליהם באפשרות כזו? תחנת החלל לא עוברת מעל רוסיה, ולכן כל הסיכונים הם שלכם. האם אתם מוכנים אליהם?". במלים אחרות: רוסיה מאיימת להפוך את תחנת החלל ל"כדור הריסה" עצום שייפול על המערב אם יעצבן אותה.
 
רוגוזין קינח: "רבותיי, כאשר אתם מתכננים סנקציות, בדקו אם מי שעושה זאת לא לוקה באלצהיימר. רק ליתר ביטחון. כדי למנוע מהסנקציות ליפול לכם על הראש. מילולית. לכן, בינתיים, כשותפים, אני ממליץ לכם לא להתנהג כגיימרים חסרי אחריות ולהתנער מ'סנקציות האלצגיימר'. עצה ידידותית". הוא אף נתן לשרשור את הכותרת "סנקציות האלצגֵיימר" – משחק מילים המבוסס על כך שרוסים מבטאים ג' במקום ה', כך שבמקום "אלצהיימר" הם אומרים "אלצגַיימר", ורמיזה כי ביידן הוא שחקן (כלומר גֵיימר) חולה אלצהיימר.
 
נאס"א, מצידה, מסרה כי היא "ממשיכה לעבוד עם רוסקוסמוס והשותפים הבינלאומיים האחרים שלנו בקנדה, אירופה ויפן כדי לשמר פעילות בטוחה וממושכת. לא מתוכננים שינויים לתמיכה של הסוכנות בפעילות ההקפות המתמשכות ותחנות הקרקע. אמצעי הגבלת הייצוא החדשים ימשיכו לאפשר שיתוף פעולה אזרחי בין ארה"ב לרוסיה".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    שטויות זה לא מה שהוא אמר (ל"ת)
    הממ 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    קודם רוסיה איבדה את שיקול הדעת ועכשיו את השכל
    ע. 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    .
    סגור
  • 14.
    אז בוא רגע נדייק את כל השטויות שכתבת
    שרשור 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא הוא לא איים , אלא הוא ציין שהמנועים שמניעים את תחנת החלל ומאפשרים לה לתמרן בתוך כל הפסולת שאנשי עסקים אמריקאים מפונקים שולחים לחלל - אלה מנועים רוסיים , ובלעדיהם התחנה תתרסק ועקב המסלול שלה , כן אולי על אירופה אולי על ארהב. אבל כן בואו נקריא את התעמולה האמריקאית , האומה שוחרת השלום שרק לפני שנייה יצאה מאפגניסטן והשאירה אותה לטאליבן , אומה ש90% משנות קיומה נמצאת במלחמות אומה שעד שנות ה60 , שזה בכלל לא מזמן , שלחה שחורים לשתות בברזיות נפרדות.
    סגור
  • 13.
    המלחמה ברוסיה
    אלון 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מאד מא6כזב מההתנהלות של העולם ושל ארהב כלפי כל העולם אף אחד לא מדבר כולםצשותקים מה קרה תציבו אלטרנטיבה לר6סיה כול גרמנהיה וארהב
    סגור
  • 12.
    תחנת חלל
    אחד שיש לו מוח 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוא לא איים להפיל את תחנת החלל, הוא אמר שהתחנת חלל לא נופלת כרגע רק בעזרת טילים וטכנולגיה רוסית, (שזה נכון) והוא הסביר שאם ימשיך הסנקציות, בסופו של דבר, זה יוביל לזה שהרוסים לא יכלו לגשת לטכנולוגיה, מה שיוביל בסופו של דבר לנפילה של תחנת החלל על כדור הארץ, (גם בזה הוא צודק) ומסביר שהסנקציות על מערכת החלל של רוסיה היא טעות חמורה (ללא קשר לסנקציות ברוסיה)!!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    רוסיה. מאיימת
    דן 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שפוטין יפציץ טיפה במרכז ברלין כדי להחזיר את הגרמנים עם שגעון הגדלות למקומם
    סגור
  • 10.
    רוסיה .סין.וצפון קוריאה.מתכננים לכבוש את העולם (ל"ת)
    רם 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • 9.
    כל הכבוד למשיח פוטין! המציל של אנושות מריך ה-3 (ל"ת)
    משטר עולמי חדש 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • 8.
    אוייש אתם מפגרים ברמות
    שקרנים 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הרוסים התכוונו שכביכול בלי התמיכה שלהם התחנה לא תשרוד ואם היא תיפול, אז סביר שזה יהיה על אחת ממדינות אירופה, ארה"ב או סין. אני לא מתומכי פוטין אבל די כברעם הפייק ניוז והעיוות של החדשות.
    סגור
  • 7.
    הוא מוכן מדי לכל הסיפור,מעניין מה יהיה. (ל"ת)
    יוסי 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    אני לא מיבין
    אפי 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חיבים להתיחס לרוסיה כמעצמה ולא למדינה רגילה כי יש לא נשק גרעיני הגדול בעולם המשטר ברוסיה שונה ממשטריים בעולם העולם יכל למנוע את ההרג באוקרינה
    סגור
  • 5.
    גם לכם יש תחנת חלל אז תזהרו
    פפ 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתם לא יכולים לאיים
    סגור
  • 4.
    מגלומנים
    ברכה 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מגלומנים, חולי נפש, מסוכנים לעתיד הפלנטה. להיכנס בנם במלוא הכוח.
    סגור
  • 3.
    קחו אותו ברצינות. הרוסים של פוטין מסוגלים היום להכל
    סימבה 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ההסטוריה מלמדת שכיצור כמו פוטין מתחיל לטרוף, הוא לא יודע לעצור. לכן, צריך להתייחס לדברים האלה ברצינות ולא להשלות את עצמנו שאלו איומי סרק. לפני שבוע רוב העולם היה בטוח שלא יפלשו לרוסיה
    סגור
  • 2.
    רוסיה של פוטין מוכיח שהוא ואנשיו איום נגד האנושות.
    אורח 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    14 7
    צריכים להשמיד אותם בנשק גרעיני!!!
    סגור
  • פעם אחת ולתמיד...
    קובי 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לרסק את ראש הנחש. לצרף את קוריאה ,אירן ,ושאר ירקות. להתחיל מבראשית. אפוקליפסה.
    סגור
  • 1.
    רוסיה מאיימת להפסיק לייצא קאוויאר שחור
    טרובדור 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    נהנתנים בכל העולם נחרדו למשמע הידיעה, שרוסיה תפסיק לייצא קאוויאר שחור, וודקה איכותית ו"סלט ביצי פוטין"עד לכיבוש אוקראינה.
    סגור
  • לא פראייר של אף אחד
    אבישי 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רוסיה מעצמה עולמית מתי יבינו כולם שפוטין והסינים מכופפים היום את כולם ארה''ב היום חלשה לכולם ראו איך ברחו מאפגניסטן ועוד משהו עם הוא ירצה ישראל לא תטוס מעל סוריה וזה כולם יודעים
    סגור