כסף וצרכנות

החברה שישראלים מחרימים מסיבה יוצאת דופן

ביומיים האחרונים מופצות ברשת הודעות הקוראות לישראלים להחרים חברה נוספת בשורת החברות שהוחרמו בארץ בשנה האחרונה – אלא שהפעם, הסיבה לחרם אינה אנטישמיות או העלאת מחירים
יאיר מור |  3
סמארטפון (צילום pixabay)
גל חרמות הצרכנים בישראל מתפשט ביומיים האחרונים לתחום נוסף: המלחמה ברוסיה. אחרי שבסוף 2021 הוחרמה בן אנד ג'רי'ס בעקבות החרם שבו התחילה היא נגד יהודה ושומרון, ובחודשיים האחרונים הצטרפו אליה מותגים רבים שהעלו מחירים באופן דרסטי דווקא בתקופה שבה הבטיחו לנו חזרה לשגרה, כעת נשמעות קריאות להחרים את יאנדקס, הידועה גם בכינויה הוותיק "גוגל הרוסית".
כפי שניתן לראות בהודעה המשולבת כאן, כעת מופצים ברשתות החברתיות בישראל פוסטים הקוראים להחרים את החברה. הפוסט הזה אמנם זכה לתפוצה מתונה יחסית, אך הוא אינו היחיד, ופוסטים אחרים בסגנון דומה מופצים גם בטוויטר. הקריאות הללו אמנם לא מטרידות את יאנדקס, אך הן מגיעות במקביל לדיווחים לפיהם ארה"ב תכלול את החברה ברשימת הגופים הרוסים שיוחרמו בעקבות המתקפה על אוקראינה – מה שגרם לצניחה של מניית יאנדקס ב-53% ביום חמישי, מייד לאחר הפלישה. עם זאת, מאז היא מציגה התאוששות קלה.
 
אמנם, שווי השוק הנוכחי של יאנדקס – 6.8 מיליארד דולר – הוא שבריר מזה של גוגל – 1.8 טריליון דולר – אך היא פועלת בצורות דומות באופן כמעט חשוד: היא החלה כמנוע החיפוש המרכזי ברוסית, יצרה דפדפן אינטרנט (שניהם, אגב, פופולאריים בישראל יותר מאשר בכל מדינה אחרת במערב, וברור למה), והתרחבה משם לשירותים נוספים שקשורים לאינטרנט וטכנולוגיה. כיום היא מפעילה את שירות המוזיקה Yandex Music הפעיל בישראל, שירות המוניות YanGo הפעיל גם הוא בישראל, הסופרמרקט הווירטואלי במשלוחים עד הבית YanGo Deli ושירות השכרת הקורקינטים Wind, שאת פעילותו רכשה לאחרונה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    האמריקאים מחרימים כי טוענים שהם משמשים כפלטפורמת שאיבת
    ישראלי 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מידע עבור הרוסים
    סגור
  • 2.
    אני רוכב רק ב - wind - הקורקינט הכי טוב שיש בעיר היום (ל"ת)
    תל אביבי 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צודקים! להחרים את יאנגו!! רק גטקסי (ל"ת)
    עזריאל 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור