קריפטו

איזו מדינה מציעה פטור ממס על השקעות קריפטו?

לראשונה בעולם, הודיעה מדינה גדולה כי החליטה לאפשר לאזרחיה למכור את נכסי הקריפטו שלהם מבלי לשלם מסים על הרווחים האפשריים מאותן מכירות
יאיר מור | 
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום freepik)
אזרחים גרמנים שמשקיעים בנכסי קריפטו יוכלו למכור אותם לאחר שנה ללא צורך לשלם מס על הכנסותיהם מהמכירה הזו, אם יהיו כאלו – כך הודיע משרד האוצר הגרמני במכתב שפורסם בשבוע שעבר.
לפי המשרד, המדינה קיימה בשנה שעברה שימוע אינטנסיבי בשאלה אילו כללי מס להחיל על השקעות בקריפטו, והחליטה שלא להחיל עליהם את הכללים הנהוגים בתחום הנדל"ן, ומחייבים תשלום מס על כל מכירת נכס שהיה בבעלות המשקיע פחות מעשור. במקום זאת, הוחלט כי נכסי קריפטו יהיו פטורים ממס הכנסה אם היו בבעלות עקרונית של המשקיע במשך שנה אחת.
 
עניין הבעלות העקרונית גם הוא חשוב – המשרד הדגיש כי לא רק מי שקנה מטבעות קריפטו, ישב עליהם במשך שנה ואז מכר אותם פטור מתשלום מס על רווחים אפשריים מהמכירה, אלא גם מי שבמשך אותה שנה השתמש באותם מטבעות לביצוע פעולות כגון סיכון והלוואות – שתי דרכים נפוצות להגדיל את השקעות הקריפטו על ידי ביצוע פעולות על ידי המשקיע או על ידי אחרים שמשתמשים בשווי נכסי הקריפטו שלו.
"זוהי הפעם הראשונה בה יש הוראה מנהלית לאומית אחידה בנושא", התגאה משרד האוצר הגרמני. מומחים הסבירו כי משמעות המכתב היא שגרמניה רואה בקריפטו "נכס סביל", מה שאומר שחל עליו מס הכנסה רגיל ולא מס רווחי הון. לכן, הוא ממוסה רק אם נמכר תוך שנה מהרכישה או הקבלה. בנוסף, הוא פטור ממס על רווחים של עד 600 אירו אפילו אם נמכר תוך פחות משנה מתחילת  ההחזקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה