מס רווחי הון: כמה המדינה לוקחת לכם מהרווחים בבורסה?

הרווחתם ממכירת מניות, קריפטו או קרן נאמנות? תתכוננו לשלם. כל מה שצריך לדעת על המס על השקעות, מתי משלמים אותו ואיך אפשר לקזז הפסדים
מס רווחי הון הוא מס שהמדינה מטילה על הרווח שנוצר בעת מכירת נכס הוני - כגון מניות, איגרות חוב, מטבעות וירטואליים (ביטקוין וקריפטו), או קרנות נאמנות. חשוב להדגיש את הכלל הבסיסי ביותר: המס אינו מוטל על עצם ההחזקה בנכס או על סכום המכירה הכולל שתקבלו לחשבון, אלא אך ורק על הרווח הנקי שנוצר בין מחיר הקנייה ההיסטורי למחיר המכירה בפועל (בניכוי עמלות). כל עוד לא מכרתם את המניה ("מימוש"), לא תשלמו שקל למס הכנסה, גם אם היא זינקה במאות אחוזים.
בישראל, שיעור המס הנפוץ ביותר על רווחי הון עומד על 25% מהרווח הריאלי (כלומר, הרווח בניכוי עליית המדד והאינפלציה) עבור נכסים כמו מניות ותעודות סל. לעומת זאת, בפיקדונות בנקאיים ובאג"ח ממשלתיות שאינן צמודות למדד, המס עומד לרוב על 15% מהרווח הנומינלי.
הטריק המקצועי שכל משקיע חייב להכיר הוא מנגנון "מגן המס" (קיזוז הפסדים). מערכת המס מכירה בהפסדים שלכם. אם מכרתם מניה אחת ברווח של 1,000 שקלים, ומניה שנייה בהפסד של 1,000 שקלים באותה שנת מס, הרווח וההפסד מקזזים זה את זה לחלוטין, ולא תצטרכו לשלם מס רווחי הון כלל. לכן, לקראת סוף חודש דצמבר, משקיעים רבים מבצעים "מכירת הפסד" יזומה כדי לחסוך בתשלומי מיסים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה